Gå til innhold

Hurtigtester som ikke virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har opplevd å ikke teste positivt på hurtigtester selv om de er smittet? Dattera ble syk en mandag, testet seg mandag, tirsdag og onsdag, alle negative. Torsdag tok hun pcr som var positiv. Jeg ble syk til samme tid, tester hver dag, gjerne flere om dagen, alle negative. Pcr torsdag viste også negativt, men jeg er veldig sikker på at jeg hadde korona, symptomene var like og vi er jo nærkontakter. Jeg brukte to forskjellige hurtigtester uten at det hjalp. 
Nå er den andre dattera blitt syk, og jeg har bestilt pcr-test med en gang, gidder ikke plage henne med hurtigtester som uansett ikke virker. 
Vi tok testene både i hals og nese. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alltid hurtigtestene viser positivt når man er smitta nei, de sier vel at den fanger opp 70% av de smitta. 

Skrevet

Tok 4 dager før jeg testet positivt, og formen de dagene var helt elendig. Mannen og ungene testet positivt med en gang, mens testene mine var konstant negative.

Fikk høre at det kan være forskjeller i antallet smittestoffer i nesen/halsen, og at det påvirker om testen gir utslag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i nærkontakt onsdag, og startet å få symptomer fredag kveld. Har vært syk hele helgen med hodepine, feber, tretthet og sår hals. Har testet hver dag og samtlige er negative (Fra hals og nese). Ingen antydning til strek engang. Blir helt usikker og smågal av hele greia, kanskje bare innbiller meg selv at jeg er syk? 

Har bestilt PCR test i dag. 

Skrevet

Datteren min testet negativt på hurtigtestene både før og etter positiv pcr-test i forrige uke. Selv har jeg mange symptomer, men tester også bare negativt – så nå har jeg vært og tatt en pcr-test. Blir spennende å se. Nå sier de jo at "alle" som ikke har hatt det skal få omikron i løpet av kort tid, så det er kanskje like greit å bare bli ferdig med det. 😬

Skrevet

Her testet vi om morgenen før frokost og før inntak av drikke. Enkelte matvarer påvirker pH-verdien i kroppen. Det er også anbefalt å teste minst 30 min etter inntak av mat/drikke, og helst om morgenen.

Skrevet

Samme erfaring her. Hele gjengen har vært syke. Mannen og jeg har hatt veldig like symptomer, jeg har også vært løs i magen. De tre andre i hus har fått påvist korona med hurtigtest og pcr. Mine tester har vært negative. Mannen og jeg tok pcr samtidig.

Jeg fikk forøvrig en positiv hurtigtest, to dager før pcr, men den må ha vært falsk positiv. Iom. negativ hurtigtest. Den var svaksvak og vistes først noen minutter før utløpt tidsvindu.

syv dager siden førstemann testet positivt. Barberbladhals i dag, testet før frokost. Munn, hals og nese. Fortsatt skikkelig negativ test. Jeg skjønner ingenting. Enten er jeg merkelig nok ikke mottagelig, eller så skjønner ikke kroppen min at den må bekjempe covid-viruset.

Jeg blir forkjølet over en lav list, så skulle trodd at jeg ville bli rammet av dette nå når vi har fått det i hus. Vi har virkelig ikke holdt avstand. Vi trodde jo inntil lørdag da svaret på pcr-testen kom, at alle var smittet.

• Opprett ny...