Møretausa Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 14-åringen i huset testet positivt forrige lørdag. Hun var syk noen dager, og er tilbake på skolen igjen nå. Vi andre 5 i huset har testet og testet, men ingen ser ut til å ha blitt smittet. Jeg var så sikker på at nå får vi det alle sammen. Hun har ikke vært isolert men prøvd å holde 1-meteren så godt det lar seg gjøre. Kan noen av oss fremdeles teste positivt, eller er vi in "the clear" her nå tro?
Lady T Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Det er jo nye karanteregler, så så lenge dere har negativt test er det jo bare å leve som normalt. Her ble nesten alle i familien smittet av hverandre, unntatt én som senere ble smittet på skolen.
Møretausa Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2022 Lady T skrev (2 minutter siden): Det er jo nye karanteregler, så så lenge dere har negativt test er det jo bare å leve som normalt. Her ble nesten alle i familien smittet av hverandre, unntatt én som senere ble smittet på skolen. Hei. Joda, vi andre lever som normalt. Bare lurte siden man nesten går å venter på å få det hele tiden, og nærmest kjenner etter. 😆
Lady T Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Møretausa skrev (Akkurat nå): Hei. Joda, vi andre lever som normalt. Bare lurte siden man nesten går å venter på å få det hele tiden, og nærmest kjenner etter. 😆 Vi bare ventet på at sistemann skulle få det. Synes det var kjemperart at alle ble smittet samtidig unntatt én… Men vips ble plutselig han syk når alle vi andre var friske for lengst. Så hvem vet 😅 1
Møretausa Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2022 Lady T skrev (4 minutter siden): Vi bare ventet på at sistemann skulle få det. Synes det var kjemperart at alle ble smittet samtidig unntatt én… Men vips ble plutselig han syk når alle vi andre var friske for lengst. Så hvem vet 😅 Sier du det ja... Jaja vi får vel bare vente på nestemann. Vi får vel det til slutt uansett🙈
Ryddeguri Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Samme situasjon her. Sønnen min fikk det for 8 dager siden. Mann og datter for 6 dager siden. Jeg er fortsatt negativ. Er lei av å hele tiden kjenne etter, og lure på om jeg får det, eller egentlig har hatt det. 2
Gjest Tinkabell Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Samme her. 14 dager siden tenåring testa positivt, de andre i huset fikk raskt korona. Jeg går bare å venter😅
Blomsterkaret Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Samboer 8 dager etter meg, baby 10 dager etter meg. Det tar sin tid. Vi var i isolasjon sammen pga hjemmekontor og fordi jeg trengte «hjelp» med babyen. Det var jeg som ble smittet alene et sted, så vi vet at de to ble smittet av meg, men nå er jeg frisk og de er syke.
NysgjerrigeNilsi Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Ungdommen her fikk korona for et par uker siden. Ingen av oss andre ble smittet, alle ble testet med pcr, har tatt flere hurtigtester (en av oss hver dag), og pcr på dag 11; ingen smittet og ingen symptomer.
Kvinnenavn Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Her fikk et av barna det for 3 uker siden. Faren hans for 1 uke siden. mens lillebror og jeg ikke har fått noe som helst -enda i hvert fall. Kjenner etter hele tiden og tror stadig noe er på gang, men så går det over og alle tester er negative.
Venno Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 Samme her... ungdommen har gått fritt i huset og ikke vært isolert... nå er det 13 dager siden positiv test og ingen av oss andre har testet positivt.
Lucythecat Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 Hjemmetestene slo aldri ut på meg, bare pcr… så ville tatt det for å være sikker
Kala Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Ni dager siden første positive tilfelle her. 3 av 4 har fått det. Jeg tok pcr samtidig med mannen, vi hadde like symptomer. Han var positiv, jeg var negativ. Fire dager senere, og seks hurtugtester senere (etter pcr) er jeg fortsatt negativ. må teste meg ut helga. Tviler på at jeg har blitt smittet. Mine symptomer uten intens hodepine til tider, er borte. Jeg er rhesus negativ, så antar jeg er motstandsdyktig mot viruset. Uansett fryktelig rart at jeg vare var forkjølet, mens resten av gjengen hadde covid.
Mina123l Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Blir blitt nysgjerrig... har man bedre immunitet om man er reshus negativ? Isåfall blir jeg veldig glad 😀
Kala Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 Mina123l skrev (15 minutter siden): Blir blitt nysgjerrig... har man bedre immunitet om man er reshus negativ? Isåfall blir jeg veldig glad 😀 Ja, det er mindre sjanse for både å bli smittet, og for å bli alvorlig syk av covid. Er mye artikler om det, google it 😊 1
Glorious Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 10, 11 og 12 etter første positive her. Testene var svake, men etter et par dager (12, 13 og 14) var de veldig sterke.
Poly Skrevet 8. februar 2022 #17 Skrevet 8. februar 2022 Kala skrev (3 timer siden): Ja, det er mindre sjanse for både å bli smittet, og for å bli alvorlig syk av covid. Er mye artikler om det, google it 😊 En i min familie ble smittet og ganske dårlig tross resus minus og 3 doser vaksine.
Kala Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Poly skrev (6 timer siden): En i min familie ble smittet og ganske dårlig tross resus minus og 3 doser vaksine. Ingen som har sagt at man ikke blir smittet, eller syk. Det er 13 % mindre sjanse for at man blir syk med blodtypen 0. Spilte ingen rolle om det var pluss, eller minus. Sånn løst sitert fra den ene artikkelen jeg leste. Det er jo veldig mye mer enn blodtype som spiller inn, men det er en faktor som påvirker.
Anbefalte innlegg