AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Jeg har tidligere hatt konisering etter celleforandringer. Nå har jeg celleendringer igjen, og redd og bekymret for hvilke utfordringer det senere kan ha ved en fremtidig graviditet. Har ikke barn fra før av. Er veldig nysgjerrig på andre sine erfaringer! Anonymkode: 8e726...dac
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #2 Skrevet 8. februar 2022 Ble konisert i 2017, ganske mange cm ble fjernet. Fødte et barn i 2021, helt ukomplisert svangerskap der jeg både trente, og var mye i skog og mark. Fin og rask fødsel også, 6 timer fra første rie til barnet var ute😊 Hadde lest mye om de som måtte få sydd på cerclage på grunn av konisering, og var selv bekymret, men gynekologen sa at det var sjelden det var nødvendig. Jeg hadde dog en lang livmorhals i utgangspunktet😅 Anonymkode: 71f2b...ba6
Hønemor4 Skrevet 8. februar 2022 #3 Skrevet 8. februar 2022 Jeg har gjennomgått konisering, jeg skulle få oppfølging i svangerskapet da de tok en "moderat mengde" av livmorhalsen og dette kunne gi økt risiko for prematur fødsel. Vannet gikk i uke 25, før oppfølging. Født med keisersnitt. Men kunne født normalt. Er nå gravid igjen med Cerclage, og det er tydelig at kroppen min ikke kan bære frem uten. Jeg har barn før konisering, som kom til termin. Dette gjelder langt fra alle som har konisert, men her har det gitt meg svak livmorhals! Jeg får derimot god oppfølging denne gang, da de ikke visste at jeg hadde så svak livmorhals sist.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Jeg ble gravid bare måneder etter konisering, det var ikke noe problem. Jeg ble satt igang på termin (av andre grunner), og da slet de med å få inn ballong pga arrvev etter koniseringen. Fikk derfor først flere runder med piller for de prøvde igjen med ballong dagen etter og da gikk det. Anonymkode: 432de...2f7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #5 Skrevet 8. februar 2022 Jeg ble konisert i 2007 og ble gravid kanskje et halvt år etterpå. Vannet gikk 7 uker for tidlig, men fødselen startet ikke, så jeg ble igangsatt. Gikk flere dager uten at noe skjedde så ble keisersnitt. Jeg vet ikke om det at barnet ble født prematurt hadde noe med koniseringen å gjøre. Det viste seg da de undersøkte meg gynekologisk at det ikke kom noe vann ut dajeg lå på ryggen, men så snart jeg reiste meg opp og bøyde meg frem, kom det ut litt vann. Legene mente derfor at det var blitt en rift i fosterhinna langt opp på magen. Jeg pleier å spøke med at barnet sparket seg ut selv, var visst litt sjeldent med rift sånn høyt på magen, i følge legen. Anonymkode: cad2d...bca
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #6 Skrevet 8. februar 2022 Født 2 barn. Ble konisert 3 mnder etter fødsel av første barn. Gikk over 3 år til neste graviditet. Barnet kom 3 dager over termin. Styrtfødsel Anonymkode: 86b97...88f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #7 Skrevet 8. februar 2022 Kan konisering ha betydning for evnen til å bli gravid? Hvis man har fått svak livmorhals pga inngrepet, feks? Anonymkode: 109d4...a64
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #8 Skrevet 8. februar 2022 Jeg har blitt konisert bak i 2009. Fødte to barn, i 2014 og i 2017, for min del var det ingen problem pga konisering men det var også veldig lenge siden. Anonymkode: b0dae...a77
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan konisering ha betydning for evnen til å bli gravid? Hvis man har fått svak livmorhals pga inngrepet, feks? Anonymkode: 109d4...a64 Nei, like stor sjanse for å bli gravid. Men større sjanse for ikke kunne gå svangerskapet ut Anonymkode: bcf8f...abf
Amatariel Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Har født ett barn etter èn konisering, og to barn etter to koniseringer. Gikk veldig fint. Gikk over termin, rask og enkle fødsler.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 Ble konisert i 2016 og hadde en livmorhals på ca 2 cm under graviditeten. Fikk mitt første barn i fjor. Vannet gikk i uke 37, og det tok to dager å få i gang fødselen pga arrvev. Masse rier uten nytte, men når jeg først kom i aktiv fødsel (4 cm) tok det kun et par timer før jeg nådde full åpning. Anonymkode: 42ea2...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå