Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby i overkant av 3mnd.

Mannen og jeg har fortsatt ikke hatt penetrerende sex fordi jeg blir stresset av tanken på noe inn der, så vi har kun hatt seksuell kos.

I hovedsak var fødselen min enkel, synes ikke den var særlig vond og jeg endte med en liten rift. Denne var helt fint grodd på kontroll seks uker etter. Det jeg derimot synes var helt jævlig var å sjekke åpning. Jeg ble satt i gang med ballong, så de måtte sjekke åpning før de satte den. Hodet til baby lå langt nede, så de jobbet seg virkelig inn og opp noe som gjorde veldig vondt! Resten av fødselen var det å sjekke åpning det eneste vonde. Riene og pressfasen var ingenting i forhold..

Jeg ønsker sex og nærhet til mannen, men jeg har en sperre og lurer på om det er grunnen..

Noen andre med lignende erfaringer? Noen som gruet seg men som ble positivt overrasket? Når hadde du sex første gang etter fødsel?

Anonymkode: de2f5...dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje kroppen din reagerer på tanken på penetrasjon pga de vonde undersøkelsene? Jeg synes ikke det høres så rart ut og tenker at du må respektere de følelsene og ikke presse deg selv for fort. 

Har du forsøkt å starte med at du selv tar noe inn der? Jeg ville startet forsiktig med en finger uten partner, så økt når 1 finger føles ok. Kanskje forsøk en liten dildo eller liknende. Så gjøre det samme sammen med partner. Så når du har opplevd at det går fint en stund så kan dere forsøke med at partner penetrerer bare litt feks? Bare et forslag altså jeg vet ikke hva som er "riktig" fremgangsmåte ❤️ 

Anonymkode: 28781...44f

• Liker 1
Skrevet

Det som AB skrev over, + Ta god tid, bruk mye glidemiddel 😊

Anonymkode: d3d6d...263

• Liker 1
Skrevet

Er bare å prøve og går det ikke så går det ikke 😂 vi måtte avbryte mange ganger før det plutselig gikk fint, rundt 4-5 mnd.😅

Anonymkode: b34ff...f92

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det også hjelper å tenke på at de undersøkelsene går mye lengre inn enn mannen din kommer til å gjøre. Ellers tenker jeg at det er bare å prøve når dere er i det humøret, og bare avslutte hvis det ikke går likevel. Viktig å ikke overtenke, samtidig som du så klart skal respekteres på at det kan ta litt tid p være klar igjen! 💕

Anonymkode: 146a6...038

Skrevet

Lag litt god stemning, og forsøk. Du kan jo evt prøve å stikke en finger oppi der selv når du dusjer, se om du føler noe på det.. er ikke verre enn å avbryte hvis det ikke går. 
sist venta jeg 5,5 uke før vi hadde sex. Da revna jeg i grad 2.. 

Nå er det 16 dager siden fødselen, og vi hadde sex i dag. Fikk to bittesmå rift som grodde etter to-tre dager. Overfladiske. 
sexen var overraskende god. Varte dog ikke lenge, men det var veldig allright. Følte ikke like mye som før, men det trenes opp etterhvert:)

Anonymkode: 1bbcc...cda

Skrevet

Jeg gruet meg veldig, så jeg hoppet i det etter fire uker(jada, KG vi brukte kondom). Samboer var veldig forsiktig og lyttet på signalene mine, så det gikk fint.

Var noe ubehag, akkurat som det strakk i stingene(revnet grad 1-2), og det vedvarte noen måneder. Nå ett år senere er det ingen ubehag i det hele tatt 

Anonymkode: 6d948...766

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...