Kvinne30 Skrevet 7. februar 2022 #1 Del Skrevet 7. februar 2022 Hei! Vi traff en familie på lørdag. Søndag kveld fikk vi telefon, at mannen i huset hadde testet positivt søndag ettermiddag. Han hadde ingen symptomer på lørdag- vondt i hals søndag. Jeg tok en test i morges- den var neg. Så tenkte jeg og ta en test i morgen tirsdag. Dette blir da dag tre etter eksponering av smitte. Dersom den er negativ- er det rett at jeg da ikke trenger å teste mer- så fremt jeg ikke får symptomer? vi har en gutt på 5 år- ingen symptomer, så han er ikke testet ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanna Skrevet 7. februar 2022 #2 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg fikk positiv test først på dag 4 med symptomer, så tenker du kan godt vente noen dager til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne30 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 7. februar 2022 zanna skrev (3 minutter siden): Jeg fikk positiv test først på dag 4 med symptomer, så tenker du kan godt vente noen dager til. Takk for svar. Sikkert lurt å vente til onsdag, så er jeg sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 7. februar 2022 #4 Del Skrevet 7. februar 2022 Kvinne30 skrev (41 minutter siden): Hei! Vi traff en familie på lørdag. Søndag kveld fikk vi telefon, at mannen i huset hadde testet positivt søndag ettermiddag. Han hadde ingen symptomer på lørdag- vondt i hals søndag. Jeg tok en test i morges- den var neg. Så tenkte jeg og ta en test i morgen tirsdag. Dette blir da dag tre etter eksponering av smitte. Dersom den er negativ- er det rett at jeg da ikke trenger å teste mer- så fremt jeg ikke får symptomer? vi har en gutt på 5 år- ingen symptomer, så han er ikke testet ennå. Ja det er ingen «krav» om å teste seg hvis man ikke har symptomer og er øvrig nærkontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne30 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 7. februar 2022 rosemarin skrev (4 minutter siden): Ja det er ingen «krav» om å teste seg hvis man ikke har symptomer og er øvrig nærkontakt. Takk for svar. Nå har jeg foresten fått akutt hodepine og halsvondt, så det spørs om jeg er smittet.. men kanskje litt tidlige symptomer, siden eksponering skjedde lørdag. Har heldigvis fri fra jobb i dag, så er bare hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hft Skrevet 7. februar 2022 #6 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg jobber som lærer og har de siste 5 ukene fulgt smitten på mitt trinn og blant kollegaer. Mange blir ikke smittet når man skulle tro at de hadde blitt smittet. En annen observasjon er at inkubasjonstiden ligger på ca 5-7 dager. Dvs test på dag 3 og 5 er for tidlig. Ville ha tatt en test på dag 5 og 7 i stedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne30 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 7. februar 2022 Hft skrev (33 minutter siden): Jeg jobber som lærer og har de siste 5 ukene fulgt smitten på mitt trinn og blant kollegaer. Mange blir ikke smittet når man skulle tro at de hadde blitt smittet. En annen observasjon er at inkubasjonstiden ligger på ca 5-7 dager. Dvs test på dag 3 og 5 er for tidlig. Ville ha tatt en test på dag 5 og 7 i stedet. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 7. februar 2022 #8 Del Skrevet 7. februar 2022 Hft skrev (51 minutter siden): Jeg jobber som lærer og har de siste 5 ukene fulgt smitten på mitt trinn og blant kollegaer. Mange blir ikke smittet når man skulle tro at de hadde blitt smittet. En annen observasjon er at inkubasjonstiden ligger på ca 5-7 dager. Dvs test på dag 3 og 5 er for tidlig. Ville ha tatt en test på dag 5 og 7 i stedet. Har litt motsatt erfaring fra barnehage, at mange blir syke/positiv test på dag 2-4. Men som Du sier er det jo litt vanskelig å identifisere smittetidspunktet nå når det er overalt og så mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 7. februar 2022 #9 Del Skrevet 7. februar 2022 Hft skrev (3 timer siden): Jeg jobber som lærer og har de siste 5 ukene fulgt smitten på mitt trinn og blant kollegaer. Mange blir ikke smittet når man skulle tro at de hadde blitt smittet. En annen observasjon er at inkubasjonstiden ligger på ca 5-7 dager. Dvs test på dag 3 og 5 er for tidlig. Ville ha tatt en test på dag 5 og 7 i stedet. Det stemte ikke for meg. Fredag slapp, lørdag masse symptomer, søndag enda flere symptomer og neg test, og mandag sterk positiv og like dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg