Gjest Cid Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 https://www.nettavisen.no/nyheter/meta-truer-med-a-stenge-facebook-og-instagram-i-europa/s/12-95-3424241449 Håper ikke det skjer 😕 Bruker ikke Facebook så mye en er ofte på messenger så hadde vært ganske kjipt
sonush Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Ja, de vet å true. Jeg tror virkelig ikke at Europa vil gå med på det. Samtidig så er FB verdt millioner i reklame inntekter og diverse, noe de mister fra hele Europa 1
Morten1 Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Synes det er helt greit om de faktisk hadde gjort dette, folk har blitt alt for opphengt i av å showe off på sosiale medier og dette fører ikke til noe godt i lengden. Samtidig liker jeg ikke Mark sugeberg 17
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Det har ingenting å si for meg, går an å skrive vanlige meldinger på mobilen.
Druid Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Jeg blir alltid like imponert når internasjonale selskaper tror de kan endre politiske beslutninger. Spesielt når motparten er EU. Enda mer imponert når man ikke ser hvor fremtiden er. Altså, de samme problemstillinger de sliter med ovenfor Europa, skal de snart måtte takle i enkelte amerikanske stater. Å tro de slipper unna, fremstår ignorant. 8
BellaMargitha Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Morten1 skrev (4 minutter siden): Synes det er helt greit om de faktisk hadde gjort dette, folk har blitt alt for opphengt i av å showe off på sosiale medier og dette fører ikke til noe godt i lengden. Samtidig liker jeg ikke Mark sugeberg Du er klar over at for mange er sosiale medier en arbeidsplass? At de tjener penger på dette. Jeg har selv en stor instagramkonto som jeg har brukt evigheter på å bygge opp, ikke noe show off- men rundt et interessant tema hvor jeg deler mye kunnskap rundt emnet. Jeg ville seriøst blitt knust hvis jeg mistet Instagram, som er min kanal for å uttrykke og dele kunnskap og lidenskap rundt denne interessen. 1
Morten1 Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 7 minutter siden, BellaMargitha said: Du er klar over at for mange er sosiale medier en arbeidsplass? At de tjener penger på dette. Jeg har selv en stor instagramkonto som jeg har brukt evigheter på å bygge opp, ikke noe show off- men rundt et interessant tema hvor jeg deler mye kunnskap rundt emnet. Jeg ville seriøst blitt knust hvis jeg mistet Instagram, som er min kanal for å uttrykke og dele kunnskap og lidenskap rundt denne interessen. Kan du ikke starte en blogg, youtube kanal, nettside og gjøre det samme? Vil tørre å påstå at konsekvensen i form av at folk føler press er større enn at du skal kunne tjene penger på likes. 3
Gjest ATLAS6 Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Morten1 skrev (1 minutt siden): Kan du ikke starte en blogg, youtube kanal, nettside og gjøre det samme? Vil tørre å påstå at konsekvensen i form av at folk føler press er større enn at du skal kunne tjene penger på likes. Du føler ikke med i tidene. Ingen leser blogg og nettsider lenger. Det er instagram og tiktok som gjelder, og det er de største plattformene.
Morten1 Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 1 minutt siden, ATLAS6 said: Du føler ikke med i tidene. Ingen leser blogg og nettsider lenger. Det er instagram og tiktok som gjelder, og det er de største plattformene. Og hva skjer når disse legges ned?! Da blir det andre plattformer som tar over 7
Sepia Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Hva er problemet? Det er da bare å lage en europeisk blåkopi av Facebook og Instagram. Vi klarer oss uten amerikanerne 4
FruR Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 (endret) EU har mye bedre og strengere personvern lover enn USA . Det er disse Meta/ Facebook ønsker å unngå, håper ikke de klarer det. Endret 7. februar 2022 av FruR 10
hanna11 Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Morten1 skrev (23 minutter siden): Synes det er helt greit om de faktisk hadde gjort dette, folk har blitt alt for opphengt i av å showe off på sosiale medier og dette fører ikke til noe godt i lengden. Samtidig liker jeg ikke Mark sugeberg Det kommer bare til og skape et vakuum som blir fylt av en annen app, sosiale medier har kommet for og bli 2
Gjest ATLAS6 Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Morten1 skrev (8 minutter siden): Og hva skjer når disse legges ned?! Da blir det andre plattformer som tar over Jada, men det nytter ikke å legge om til plattformer som allerede er utdatert
Gjest Albbas Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 14 minutter siden, ATLAS6 said: Du føler ikke med i tidene. Ingen leser blogg og nettsider lenger. Det er instagram og tiktok som gjelder, og det er de største plattformene. De gjelder jo ikke lenger om de trekker seg ut. 😛 Massene kommer til å finne nye plattformer å kommunisere på, og ingen har vondt av at den digitale makten blir litt mer spredt.
Gjest ATLAS6 Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Albbas skrev (Akkurat nå): De gjelder jo ikke lenger om de trekker seg ut. 😛 Massene kommer til å finne nye plattformer å kommunisere på, og ingen har vondt av at den digitale makten blir litt mer spredt. Sjeldent man returnerer til plattformer som har dødd ut.
Gjest Albbas Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 Just now, ATLAS6 said: Sjeldent man returnerer til plattformer som har dødd ut. Nei så da er det jo flaks at man kan etablere nye... 🤓 Kari (19) kommer ikke til å legge seg ned å si "åh, er insta borte? Skal ALDRI dele et bilde igjen noensinne" - og faktisk mene det.
Gjest rampenissen72 Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 Albbas skrev (2 minutter siden): Nei så da er det jo flaks at man kan etablere nye... 🤓 Kari (19) kommer ikke til å legge seg ned å si "åh, er insta borte? Skal ALDRI dele et bilde igjen noensinne" - og faktisk mene det. Ikke Trine på 37 heller. Kun de på 55+ som ikke kan lære seg nye ting. Og det er like greit, ingenting er flauere enn mennesker over 55 på facebook.
Oppgitt78 Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 «Seriøse» bedrifter som oppfører seg som drittunger i sandkassa kan vi godt klare oss uten. La de stenge det de vil, nye plattformer vil ta over uansett. 2
BellaMargitha Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Morten1 skrev (30 minutter siden): Kan du ikke starte en blogg, youtube kanal, nettside og gjøre det samme? Vil tørre å påstå at konsekvensen i form av at folk føler press er større enn at du skal kunne tjene penger på likes. Folk må ta ansvar for seg selv, de er ikke skjøre blomster. Jeg har aldri følt press. Det er lov å tenke selv og være kritisk. Dessuten er det MANGE på Instagram som driver og fremmer både kroppspositivitet. ingen leser blogg. Næringen på Instagram er enormt mye større enn at noen sitter og får noen likes. Enkelte tjener fulle månedslønner på arbeid via insragram/tiktok etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå