AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Ønsker å male tak og vegger på et lite rom som skal bli et gjesterom. Rommet er lite. Ikke målt kvm, men det er vel på rundt 7 kvm kan jeg tenke meg. Noe smalt rom. Litt lav takhøyde. Ikke så stort vindu her, så derfor ikke sååå mye dagslys. På rommet vil det komme inn en enkel gjesteseng og muligens en mindre skrivepult. Enkle hyller på veggene. Henger noen svarte hyller der nå, som nok vil bli brukt videre. Ønsker å ha i tankene evt salg av bolig i framtiden. Ønsker å skape en lys og lun atmosfære i rommet. Garderobeskapet er eldre og tidligere malt. Vurderer nytt skap, men kanskje et nytt malingstrøk gjør seg? 🤔 Har du tips til farger? Gjerne flere farger som passer sammen hvis vi velger å male en vegg i annen farge og skapet. 😍😍😍 Anonymkode: f3815...ee1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Jeg ville gått for en lys, dus blåfarge på veggene og hvitt i taket. Blått er fint til soverom, og selv om det er en kald farge kan du lett skape en lun atmosfære ved å bruke sengetøy i f.eks. beigetoner. Farger fra Jotun som kan passe: ocean air, pilasterblå, dusky blue. Anonymkode: 3430b...d56 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Jeg ville gått for en dus, vårlig blek grønnfarge som både er varmende og beroligende. Anonymkode: 222d3...e6a 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 På grunn av lav takhøyde og ikke så mye lys ville jeg valgt en matt hvitfarge i taket. På veggene ville jeg også holdt meg til en lys farge, men som likevel er lun. Av Jotun sine farger ville jeg vurdert "dempet savanne" eller "hvit te". Det er dempede beige-/gyllenbrunfarger som er tidsaktuelle, men som likevel antakeligvis vil være mer varige enn rosa-, grønn- eller blåtoner. Anonymkode: e195b...925 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Takk for litt tips her! Kjempe! 😍 Alle fargetipsene likte jeg, men må se selvfølgelig se nærmere på dem. ser litt for meg at jeg kan kombinere litt av tipsene her og. Feks sistnevnte farger sammen med en av de to andre. Den lyse på skap kanskje. 🤔 Jeg må studere dem bedre. ☺️ Anonymkode: f3815...ee1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Jeg ville også sett på en lys farge, enten beige eller grønn. Anonymkode: a2fad...4a0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Min favoritt for tiden er kalkoker fra Jotun. Men du sier ingenting om hvilken vei vinduet vender eller hvilket type gulv du har. Fargen er også avhengig av dette. Anonymkode: afa78...2df
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Jeg liker ikke pastellfarger, så ville unngått lyse blåtoner av den grunn. Men det er jo en personlig preferanse. Hvilken farge er gulvet? Ville valgt hvitt tak, og en beige-tone eventuelt med en kontrastvegg (jeg liker kontrastvegger, selv om det egentlig er ut 😛 ). Kontastvegg i grønn, gammelrosa/fersken/mørkere beige. Anonymkode: a2999...e93
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #9 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min favoritt for tiden er kalkoker fra Jotun. Men du sier ingenting om hvilken vei vinduet vender eller hvilket type gulv du har. Fargen er også avhengig av dette. Anonymkode: afa78...2df Vinduet vender mot øst. Litt undersolt her på vinterstid. Gulvet skal skiftes. Blir nok ny laminatgulv, farge er ikke bestemt enda. Anonymkode: f3815...ee1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #10 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg liker ikke pastellfarger, så ville unngått lyse blåtoner av den grunn. Men det er jo en personlig preferanse. Hvilken farge er gulvet? Ville valgt hvitt tak, og en beige-tone eventuelt med en kontrastvegg (jeg liker kontrastvegger, selv om det egentlig er ut 😛 ). Kontastvegg i grønn, gammelrosa/fersken/mørkere beige. Anonymkode: a2999...e93 Jeg liker også kontrastvegger, men kanskje mer der at det er samme farge bare mørkere på en annen vegg. Ellers så skal gulvet byttes ut. Gammelt og lite pent gulv der nå. Anonymkode: f3815...ee1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #11 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vinduet vender mot øst. Litt undersolt her på vinterstid. Gulvet skal skiftes. Blir nok ny laminatgulv, farge er ikke bestemt enda. Anonymkode: f3815...ee1 På mitt østvendte soverom på 8 kvm gikk jeg for mørk, mørk blå, men jeg bor i en del av landet hvor det ikke blir mørkt på sommeren. Du tåler en mørkere kontrastvegg om du har lyst på det tenker jeg, siden du får morgensol. Du kan jo bla inder nyeste fargekartet til Jotun for å se om det er noe der du faller for, de er ganske flinke til å sette sammen farger https://www.jotun.com/no-no/decorative/interior/colours/colourcards/jotun-colour-collection-2022 Anonymkode: afa78...2df
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 Ikke vær redd for mørke farger, det gjør det gjerne lunt så lenge det er grei belysning der. Vi har et lignende rom og vurderer modern beige eller cityskape. Anonymkode: 8412b...196 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Jeg syns fargen Present er så fin. Men fargesmak er veldig individuelt, da. Anonymkode: 82c76...5df
Splittbinders Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Jeg ville valgt en kald blåfarge, kanskje mot blågrå. Men det viktigste er kanskje en farge som passer til gulvet. Har du feks et gulv i eik, vil de fleste farger med mye gult ikke passe så godt (da blir alt bare veldig gult). Har du feks mørkt gulv i type kirsebærfarge, er det andre farger som passer/kræsjer. Ta også hensyn til møbler du planlegger, og farge på disse. Tenk helhetlig FØR du begynner å male
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 Jeg ville malt Soft på veggene og skapet i Impression. De to er kjempefine sammen, og Soft er lys nok til at rommet føles stort. Eventuelt Soft og Grounded Red på skapet, om du vil jazze det opp litt. Anonymkode: bb6ca...f7e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 Soft og Impression: https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/myke-noytrale-farger-i-sanselig-harmoni/ Anonymkode: bb6ca...f7e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Splittbinders skrev (22 timer siden): Jeg ville valgt en kald blåfarge, kanskje mot blågrå. Men det viktigste er kanskje en farge som passer til gulvet. Har du feks et gulv i eik, vil de fleste farger med mye gult ikke passe så godt (da blir alt bare veldig gult). Har du feks mørkt gulv i type kirsebærfarge, er det andre farger som passer/kræsjer. Ta også hensyn til møbler du planlegger, og farge på disse. Tenk helhetlig FØR du begynner å male Det er denne helhetlige jeg prøver å tenke på. At farger passer sammen. Når det kommer til gulv så liker jeg det litt mørkt. Men ikke kirsebær. Men på dette rommet må jeg tenke litt på at det er lite og skal være lunt. Ønsker å tenke på at vi gjerne kommer til selge om noen år og slippe å måtte male om igjen. Vi har flere rom som skulle vært piffet opp litt, men vi får konsentrere oss om et rom av gangen. Ang møbler så har vi en liten sofaseng fra jysk som er grå. Litt mørk grå som skal stå der. Det glemte jeg å nevne. https://jysk.no/stue/sovesofaer/sofasenger/sofaseng-varbjerg-mork-gra Den sengen og noen svarte (brunsvart) enkle hyller er det eneste som jeg har fra før som skal inn dit. Anonymkode: f3815...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå