Gå til innhold

Hva ville du sagt dersom partner røyker/snuser i smug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se for deg at din samboer/ektefelle røyker/snuser i smug for deg.

Ville det vært et problem for deg? Hvorfor, i så fall?

Anonymkode: 33307...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort problem. 

Det er uaktuelt å være sammen med en nikotinslave, så jeg hadde gitt han en sjanse til å slutte og klarer han ikke å slutte innen den tid, er det slutt. 

Heldigvis har jeg en mann som deler samme syn som meg når det gjelder nikotin eller rus.

Anonymkode: b0e50...009

• Liker 4
Skrevet

Jeg brukte snus i skjul, mannen bare lo da han fant det ut. Og siden jeg snuser selv har jeg ingen rett til å bli sur dersom det viser seg at også mannen bruker nikotin. Men snus og røyk har aldri plaget meg, folk må få velge selv. 

Anonymkode: c76bf...27d

• Liker 12
Skrevet

Det hadde plaget meg langt mer om han var en helsefreak i skjul🤮.. Problemet hadde mer vært at han hadde skjult noe for meg mer enn hva det var. Jeg er ikke sånn helsefreak som mener at røykere skal samles i en stor getto og omtrent skytes så jeg har overhodet ikke noe problem med at han hadde røykt/snust.. Mer det at han så aktivt hadde hemmeligholdt en stor del av hans vaner for meg deimot den hadde vært litt lei.. Enten røyker/snuser noen og da får de stå inne for det heller enn sånn fjortis opplegg med smugrøyking/snusing! Stå litt opp for det livet du lever, det er mye mer attraktivt med noen uvaner her og der enn å fake at en er perfekt, for det er jævlig stor dealbreaker..

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei

Anonymkode: ec7fd...194

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde lurt på hvorfor i alle dager han føler at han må skjule det? Jeg hadde uansett aldri gått fra ham av den grunn. Snuser selv jeg😁

Anonymkode: df26f...b70

• Liker 11
Skrevet

Mannen min snuser. Bryr meg ikke. Han begynte også å røyke i smug pga stort press på jobb og kjederøyking når det ble mye dødtid. Han skjulte vel ikke dette bevist i 2 måneder. Han bare tenkte ikke over det. Jeg luktet ingenting av han. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 

Han blir ikke et dårligere menneske for det.

Jeg er heller dømmende mot de som har et så stygt syn på de som røyker. At de setter et helt menneskeverd i en firkat pga røyking. For meg blir det for dumt. De har et snevert syn. Jeg røyker ikke. Samtidig har jeg plass til alle i min krets.

Anonymkode: 07225...a29

• Liker 13
Skrevet

Hadde sagt at han heller kunne røyket sammen med meg🤪

• Liker 5
Skrevet

Det at han aktivt holdt noe skjult for meg ville vært problemet her. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min mann gjorde dette, gjentatte ganger, og det var et stort tillitsbrudd alle gangene. Jeg driter i selve snusen, men å skjule det, lyve og gjemme unna - og så la meg hjemme ta alle abstinensene i helger og ferier f.eks, det synes jeg var veldig sårt. Fremdeles stoler jeg ikke på at han er ærlig om små ting.

Endret av Marimma
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe som helst. Om han gjør det i smug, og tror at jeg ikke vet det, så blir det mindre av det enn om han vet at jeg vet :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Røyking spesielt, ettersom det er forbundet med en rekke livsstilssykdommer. 

Anonymkode: 2a28f...959

• Liker 1
Skrevet
Khloe P.T skrev (1 time siden):

Det at han aktivt holdt noe skjult for meg ville vært problemet her. 

I stedet for å reflektere over hvorfor han fra start valgte å holde det skjult.

Anonymkode: 8d00b...acc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg klarer ikke å se for meg dette. Det er fullt mulig å lukte at noen som har røyker det siste døgnet er i samme rom som deg en kort stund. At man med en samboer skal dele så ekstremt lite fellesareal at man ikke lukter og smaker jevnlig eller uregelmessig røyking/snusing er derfor utenkelig dersom ikke forholdet alt er gått heden.

For da snakker man et forhold uten fysisk kontakt, uten felles soverom og uten middag sammen. 

Anonymkode: d0f6e...794

• Liker 2
Skrevet

Hadde latt som ingenting  , og  hadde simpelthen tatt det i en svart hundepose og kastet i fellesbosset hvor vi bor i all stilllhet!

Skrevet

Røyke i smug? Det hadde jo STINKET av klærne og ånden hans. 

Anonymkode: 2e608...1f2

• Liker 2
Skrevet

Vi sluttet å røyke begge to da jeg ble gravid for 15 år siden, fordi vi ikke hadde råd til å både røyke og ha barn. Barnet er nå dyrere enn noensinne, og økonomien går akkurat rundt, så jeg hadde blitt uendelig skuffet og sint om han hadde sløst bort masse penger på noe så dumt mens jeg spinker og sparer på alt.

Hadde vi hatt separat økonomi og han hadde råd til å dekke sin del selv om han røyket, så hadde det vært helt opp til ham.

Anonymkode: e4f24...b56

Skrevet

Samboeren min snuser og det bryr meg ikke.

Røyking i smug er jo umulig, men samboeren min vet at om han skulle finne på å begynne å røyke ville jeg gjort det slutt umiddelbart.

Anonymkode: 4446e...6bd

Skrevet

Tenker at det ikke er så lett å slutte, men vil ikke at han skal skamme seg over at han ikke får det til.. Hadde reagert mer på at han følte at han måtte skjule det for meg, da jeg ikke ville gjort annet enn å støtte og motivere. 

Anonymkode: a2f99...54a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Stort problem. 

Det er uaktuelt å være sammen med en nikotinslave, så jeg hadde gitt han en sjanse til å slutte og klarer han ikke å slutte innen den tid, er det slutt. 

Heldigvis har jeg en mann som deler samme syn som meg når det gjelder nikotin eller rus.

Anonymkode: b0e50...009

Da er du jo inhabil til å svare. 

Tror du det er så lett å gjøre det slutt med f.eks. en alkoholiker? Man elsker mannen, men han blir en annen i rus. Og man kan ikke forandre andre, bare seg selv. 

Anonymkode: 166e2...7ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...