AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Første dag i siste mens tilsier at jeg er 5+4 uker på vei. Jeg tror imidlertid jeg hadde sen eggløsning, og at jeg er en uke mindre på vei enn det "menstermin" skulle tilsi. Dette samsvarer med digital test som sier 1-2. Jeg har bestilt tidlig ultralyd. Dersom jeg er kortere på vei, vil jeg være litt mer enn 6 uker på vei på datoen jeg har time. Dersom jeg forholder meg til "menstermin" er jeg altså litt over 7 uker på vei på tidspunktet jeg har bestilt time. Hva skal jeg forholde meg til? Er det dumt med tidlig ultralyd så tidlig som i uke 6? Anonymkode: 8e5b9...584
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Det er mest sannsynlig bortkastet med ultralyd i uke 6, så ville ventet. Anonymkode: 9174c...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er mest sannsynlig bortkastet med ultralyd i uke 6, så ville ventet. Anonymkode: 9174c...8d2 Det er det jeg fryktet. Hva om jeg venter til jeg er i uke 7-8? Anonymkode: 8e5b9...584
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Jeg tok tidlig ultralyd da jeg var 6+5 og synes det var en veldig fin opplevelse. Fikk jo ikke sett så mye, men fikk bekreftet graviditeten og se/høre et bankende hjerte 💗 Anonymkode: 48775...b08 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Finnes det ingen risiko ved en slik ultralyd så tidlig? Anonymkode: 42361...37b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Det er ingen risiko ved tidlig UL, til AB over. Jeg var på UL i uke 7 og 9. Så to bittesmå bønner med bankende hjerter i uke 7. I uke 9 kunne vi se to små "seigmenn" som lagde rykkete bevegelser. Det var morsomt. Hørte også hjertelyden. Anonymkode: f9cb1...49b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Vent til uke 8 minst. Hva hjelper det å se et bankende hjerte tidlig? Anonymkode: 5d89d...1ff
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Jeg har utsatt timen til et tidspunkt hvor jeg er minimum i uke 7, kanskje i uke 8, når jeg har "satt meg selv tilbake" én uke fordi jeg tror jeg hadde eggløsning senere enn "menstermin" tilsier. Synes det er skikkelig nervepirrende, og vil bli veldig beroliget når jeg ser at det faktisk er noe der, og noe som faktisk er i live. Anonymkode: 8e5b9...584
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Risikoen ved å ta UL for tidlig er at de ikke ser hjertet ennå og at man da blir urolig og må bestille en ny time og så gå og være engstelig mens man venter på den. Jeg ville nok ventet til du er ganske sikker på at du er 7+0 for å slippe en slik opplevelse Ellers syntes jeg tidlig UL var veldig fint, ja vi så bare en plommesekk og en liten klump og noen pixler som banket men det var veldig beroligende for meg iallfall som såvidt trodde på at jeg var gravid. Anonymkode: c4d1c...db3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Bare vær klar over at et bankende hjerte da ikke sier ekstremt lite om sjansen for et friskt barn i den andre enden av svangerskapet. Jeg så det bankende hjertet da jeg var 6 uker på vei, bare for å få beskjed på UL ved nesten 13 uker at det var utviklingsavvik som var uforenlig med liv og måtte avbryte svangerskapet da jeg var 13 uker på vei. Anonymkode: f57c6...61b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Bare vær klar over at et bankende hjerte da ikke sier ekstremt lite om sjansen for et friskt barn i den andre enden av svangerskapet. Jeg så det bankende hjertet da jeg var 6 uker på vei, bare for å få beskjed på UL ved nesten 13 uker at det var utviklingsavvik som var uforenlig med liv og måtte avbryte svangerskapet da jeg var 13 uker på vei. Anonymkode: f57c6...61b Jeg var på UL i henholdsvis uke 11 og 9 i to ulike svangerskap, og fikk beskjed om at det aldri hadde utviklet seg noe foster. Det var veldig kjipt å ha gått så lenge gravid uten at det noen gang hadde vært liv. Jeg tok derfor ultralyd i uke 6 de to neste graviditetene (som gikk bra), for å få bekreftet liv. Anonymkode: e616f...985 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Hvor mange ultralyder tenker du å ta da? Jeg synes det var litt dyrt og valgte å vente til uke 12 siden det er da de kan begynne å se eventuelle misdannelser osv. Nå får man jo en TUL dekket offentlig, så da hadde jeg nok kanskje spandert på meg en ekstra, bare for å få bekreftet liv. Anonymkode: e52d1...651
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Bare vær klar over at et bankende hjerte da ikke sier ekstremt lite om sjansen for et friskt barn i den andre enden av svangerskapet. Jeg så det bankende hjertet da jeg var 6 uker på vei, bare for å få beskjed på UL ved nesten 13 uker at det var utviklingsavvik som var uforenlig med liv og måtte avbryte svangerskapet da jeg var 13 uker på vei. Anonymkode: f57c6...61b Det sier jo mye om det i det hele tatt utvikler seg noe foster. Men ja det sier jo ikke noe om at det er friskt. Men om hjertet banker og embryo + plommesekk har riktig størrelse så betyr jo det at de kan si at risiko for spontanabort fra det tidspunktet er veldig lav. Lei for at du måtte oppleve noe sånt ❤️ Anonymkode: c4d1c...db3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 Jeg skulle egentlig ta ultralyd i uke 8, men så fikk jeg en større blødning og var sikker på at løpet var kjørt. Bestilte derfor en TUL i det jeg trodde var uke 6+5. Da jeg kom så så hun først ingenting før både jeg og mannen min så noe lysende som pulserte, det var hjertet som slo❤ Og akkurat der var det kun det jeg trengte å se for å roe meg ned. Jeg ble satt tilbake til uke 5+6 og lå hele veien cirka 1 uke bak. På den offentlige TUL i uke 12 ble jeg satt frem flere dager, så nå er det cirka 4 dager bak menstermin. Anonymkode: df805...bea 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå