Gå til innhold

Korona-selvtest var positiv for sønnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en voksen sønn boende hjemme. Det er bare oss to som bor her. Han jobber, og dro på jobb med forkjølelsessymptomer i morges. Ikke feber, men snørrete og hodepine.

På jobb måtte han ta selvtest, og den var positiv.... 

Symptomene hans begynte i går. Jeg har ingen symptomer ennå.  NB! Han er vaksinert to ganger, jeg er vaksinert tre ganger.

Siden jeg ikke har symptomer, kan jeg da dra og handle for eksempel? Vi bor i Oslo, og dette står på kommunens hjemmesider (se sitat nedenfor)  Det ser jo ut som jeg ikke er nødt å være i isolasjon og karantene? Jeg må bare spørre for jeg synes det høres litt rart ut?

"Det er ikke lenger krav om smittekarantene når du er nærkontakt til en som er smittet. Husstandsmedlemmer og tilsvarende anbefales å teste seg daglig."

Endret av Million
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du bør teste deg daglig før du går ut. 

Greit å handle inn litt før du evt blir syk også hvis dere ikke kjenner noen som kan hjelpe dere om begge blir syke. 

Endret av Forundret..
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Forundret.. skrev (16 minutter siden):

Du bør teste deg daglig før du går ut. 

Greit å handle inn litt før du evt blir syk også hvis dere ikke kjenner noen som kan hjelpe dere om begge blir syke. 

Jeg har bestilt på nett 2 pakker (med 5 tester i hver) i dag. De blir levert på døren i kveld. 

Vi har nå funnet ut at kommunen har pop-up teststasjon i gangavstand herfra i dag, så da går vi bort straks de åpner i dag (kl 10) og tester oss, begge to! 🙂 

Jeg kan bestille dagligvarelevering på døra av Oda, så det er ikke noe problem egentlig.

Endret av Million
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Jeg har bestilt på nett 2 pakker (med 5 tester i hver) i dag. De blir levert på døren i kveld. 

Vi har nå funnet ut at kommunen har pop-up teststasjon i gangavstand herfra i dag, så da går vi bort straks de åpner i dag (kl 10) og tester oss, begge to! 🙂 

Men om han er positiv så er det ingen vits i å teste ham igjen. Det blir være bortkasta testere. Spar dem til senere. 

Vet ikke hvor stor pågangen er på pcrtesting hos dere men jeg ville ha tatt en for å få gjennomgått covid sykdom dokumentert. Spesielt ned tanke på longcovid, corona pass osv. 

Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Men om han er positiv så er det ingen vits i å teste ham igjen. Det blir være bortkasta testere. Spar dem til senere. 

Vet ikke hvor stor pågangen er på pcrtesting hos dere men jeg ville ha tatt en for å få gjennomgått covid sykdom dokumentert. Spesielt ned tanke på longcovid, corona pass osv. 

Han skal ikke ta ny selvtest, men pcr. Han fikk beskjed av jobben at han måtte bekrefte selvtesten med en pcr test, så derfor må vi gå bort og teste i dag. Da tester jeg meg i samme slengen.

Jeg har kjøpt selvtestene for å ha til senere, og for å teste meg selv om noen dager om pcr-testen i dag skulle være negativ. Det betyr jo ikke at jeg ikke kan bli positiv om noen dager. Da er det greit å ha testene liggende. 

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (11 minutter siden):

Han skal ikke ta ny selvtest, men pcr. Han fikk beskjed av jobben at han måtte bekrefte selvtesten med en pcr test, så derfor må vi gå bort og teste i dag. Da tester jeg meg i samme slengen.

Jeg har kjøpt selvtestene for å ha til senere, og for å teste meg selv om noen dager om pcr-testen i dag skulle være negativ. Det betyr jo ikke at jeg ikke kan bli positiv om noen dager. Da er det greit å ha testene liggende. 

Aha. Jeg leste ikke at det var en teststasjon, i mitt hode så ble det sånn bod for utlevering av hjemmetester. Beklager, jeg skjønner ikke hvordan jeg fikk det til  🙄 

Jeg tenker som deg at det er lurt å teste deg om noen dager med hjemmetest etterpå 👍😁

Skrevet

Er ikke reglene slik at dersom du bor sammen med en smittet må du ta daglig selvtest i 5 døgn, og totalt 9 døgn dersom dere ikke holder avstand.? Står enkelt forklart på regjeringen.no

• Opprett ny...