AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #161 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som skriver i denne tråden, det er til å bli sjokkert over arbeidsmoralen deres. Hvis effektiviteten går så dårlig når dere er på kontoret og dere virkelig evner å få så lite til som dere skriver, så bør dere ikke være i jobb. Da kasserer dere inn lønn for å sitte på rumpen tydeligvis. Anonymkode: b1697...ca1 Her er det faktisk du som misforstår. Effektiviteten går ned fra kontoret pga. hyppige avbrytelser, åpne kontorlandskap med støy og ikke minst stress, fordi det for mange er en kamp mot klokka å rekke å levere i barnehagen/på skolen, ta kollektivt og rekke inn døra før første møte, så bli ferdig med alt man skulle den dagen før man må løpe for å rekke buss/tog/bane og nå hjem i tide til å hente barna, få i de ei brødskive og rekke div. fritidsaktiviteter. Og slik er det hver dag. Rinse and repeat. Man får jo aldri hentet seg inn igjen, og har dårlig samvittighet både ovenfor ungene og jobb. Men; Har man hjemmekontor frigjør det alt fra 1-2 timer i hver ende, avhengig av reisevei og hvor lang tid man bruker på å gjøre seg i stand før jobb. For det er faktisk ikke bare reisetiden som krever unødvendig mye tid, man må gjerne dusje og stelle seg litt også, kle seg pent, ordne hår og sminke. Fra hjemmekontor står man fritt til å rulle ut av senga, hoppe inn i joggebuksa og logge seg på PC’en. Så med hjemmekontor så har jeg faktisk tid til å legge inn 1 time + ekstra på jobb, og likevel rekke å hente barna tidligere. Det er også langt enklere å sjekke e-post raskt før leggetid for å se om det har kommet inn noen hastesaker, for PC’en står jo parat i naborommet. Til sammenligning så tar jeg ikke PC’en ut av sekken på kvelden for å sjekke jobb-e-post når jeg jobber fra kontoret, det har jeg verken tid eller overskudd til. Og jeg slipper også kollegaer som kommer bort til meg i full panikk behøver hjelp fordi «PC-musa deres ikke fungerer» («har du byttet batteriet?» 🙄) eller ledere som syntes det er langt enklere å be meg gjøre deres jobb i forbifarten enn å gjøre det selv. Terskelen er langt høyere for å plukke opp telefonen eller kontakte meg via Teams for oppgaver og utfordringer som ikke er min jobb å fikse. Jeg behøver heller ikke bli avbrutt av diverse fortellinger om ferier, barnebarn, hagebruk eller oppussing. Jeg får faktisk konsentrert meg om å jobbe i fred. Og som resultat så har jeg langt bedre tid og mer energi til å være sosial på fritiden, både med kollegaer, venner og familie. Fordi jeg ikke er stressa og sliten hele tiden. Anonymkode: f3698...b32 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #162 Del Skrevet 18. desember 2022 Har 80 % hjemmekontor. Deilig å slippe reisevei og kolleger. Anonymkode: ad9ed...116 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #163 Del Skrevet 18. desember 2022 Det er jo sjokkerende å høre at BEDRIFT livet i Norge kun består av idioter og kjerringer som ikke har annet å gjøre enn å mase og tjatre om uvesentlige ting til andre kolleger. Når det er så mange av dere som sier det samme, så er det altså vanvittig mange dette gleder som brukere dagene sine til å vase vekk Norges økonomi og produksjon. Hele Norges firmaer og bedrift kultur må jo for pokker endevendes, for dette høres jo helt sykt ut. Det er rart Norge AS går rundt med så mange talentløse damer (ja, for det er jo DAMER som maser om barn, hytte og barnebarna) - ikke rart det er så mange ledere som er mannfolk, vi damer duger jo tydeligvis ikke slik det fortelles i disse trådene! Syntes ikke damer fortjener høyere stillinger slik det legges ut om den totale sløsingen av arbeidsgivers tid i arbeidstiden som legges frem her. Fy søren! Det er grimt å lese om! Anonymkode: b1697...ca1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 18. desember 2022 #164 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dere som skriver i denne tråden, det er til å bli sjokkert over arbeidsmoralen deres. Hvis effektiviteten går så dårlig når dere er på kontoret og dere virkelig evner å få så lite til som dere skriver, så bør dere ikke være i jobb. Da kasserer dere inn lønn for å sitte på rumpen tydeligvis. Anonymkode: b1697...ca1 Gjør akkurat det jeg blir betalt for enten jeg er på kontor eller hjemme. Forskjellen er at jeg får gjort ting raskere hjemme, og jeg slipper å bruke så mye drivestoff å slite på bilen. Mye bedre mentalt å slippe rushtrafikken, og jeg slipper å se så mange kollegaer som jeg hater trynet på. Gud det er en befrielse. Blåmandag finnes ikke lenger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 18. desember 2022 #165 Del Skrevet 18. desember 2022 Er fjernt at noen ikke skjønner hvorfor det blir mer effektivt hjemme. Tenk bare så noe banalt som å måtte gå på do. Ofte er det opptatt på kontoret, så du må 2-3 ganger til og fra bare for å få satt deg. Og sånn er det for alle, så møter og avtaler blir preget av forsinkelse i forbindelse med det. Så har du jo alle disse idiotene som tenker at det er bedre å forstyrre alle andre, så de selv slipper å bruke så mye tid på å klare å løse oppgaven sin alene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #166 Del Skrevet 18. desember 2022 Arbeidsgiver ville opprinnelig ha oss tilbake på kontoret noen dager i uken, nå har de snudd. De ser hvor mye mer effektive mange av oss ble hjemme. Tror også energikostnadene på jobben hadde noe med saken å gjøre. Vi hadde også stadig plassmangel på jobb, og måtte flyttet til større og dyrere lokaler om alle skulle vært tilstede. Anonymkode: f2004...4de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 18. desember 2022 #167 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er jo sjokkerende å høre at BEDRIFT livet i Norge kun består av idioter og kjerringer som ikke har annet å gjøre enn å mase og tjatre om uvesentlige ting til andre kolleger. Når det er så mange av dere som sier det samme, så er det altså vanvittig mange dette gleder som brukere dagene sine til å vase vekk Norges økonomi og produksjon. Hele Norges firmaer og bedrift kultur må jo for pokker endevendes, for dette høres jo helt sykt ut. Det er rart Norge AS går rundt med så mange talentløse damer (ja, for det er jo DAMER som maser om barn, hytte og barnebarna) - ikke rart det er så mange ledere som er mannfolk, vi damer duger jo tydeligvis ikke slik det fortelles i disse trådene! Syntes ikke damer fortjener høyere stillinger slik det legges ut om den totale sløsingen av arbeidsgivers tid i arbeidstiden som legges frem her. Fy søren! Det er grimt å lese om! Anonymkode: b1697...ca1 Her er det noen som føler seg truffet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #168 Del Skrevet 18. desember 2022 kar90 skrev (52 minutter siden): Her er det noen som føler seg truffet. Overhodet ikke. Jeg er dønn seriøs. Jobber ikke i en bedrift så for meg er dette helt uhørt å lese om. Anonymkode: b1697...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #169 Del Skrevet 19. desember 2022 På jobben min er det nå i høst blitt sånn at man må søke nærmeste leder om å få ha hjemmekontor én dag pr uke. Hvis man ønsker enda en dag (altså totalt to pr uke) kan man søke om det til HR, men da må man ha en form for begrunnelse (lang reisevei, helse, familiesituasjon e.l). Jeg har søkt (og fått innvilget) én dag, og kunne nok helt sikkert også ha fått innvilget enda en dag (har helseutfordringer som kan rettferdiggjøre det). Men det sitter langt inne å søke om den ekstra dagen, fordi veldig å på jobben har gjort det, og jeg dermed er redd jeg skal få stempel på meg som «unnasluntrer» hvis jeg gjør det. Er også redd for å bli forbigått i lønnsforhandlinger, forfremmelser og andre spennende jobbmuligheter hvis jeg har en dag mer på hjemmekontor enn de fleste andre på jobben. Sykefraværet på jobben min er forøvrig doblet i 3. kvartal (jul-sep) i 2022 sammenlignet med 2021. Jeg er temmelig sikker på at det har med de nye hjemmekontor-reglene å gjøre, nå som vi kun får én dag hjemme pr uke, blir folk mye mindre fleksible og «greie» mot arbeidsgiver. Hvorfor skal man gidde å jobbe hjemmefra når man føler seg litt tufs når ikke arbeidsgiver gidder å være grei tilbake? Anonymkode: 4ceca...26f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #170 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er jo sjokkerende å høre at BEDRIFT livet i Norge kun består av idioter og kjerringer som ikke har annet å gjøre enn å mase og tjatre om uvesentlige ting til andre kolleger. Når det er så mange av dere som sier det samme, så er det altså vanvittig mange dette gleder som brukere dagene sine til å vase vekk Norges økonomi og produksjon. Hele Norges firmaer og bedrift kultur må jo for pokker endevendes, for dette høres jo helt sykt ut. Det er rart Norge AS går rundt med så mange talentløse damer (ja, for det er jo DAMER som maser om barn, hytte og barnebarna) - ikke rart det er så mange ledere som er mannfolk, vi damer duger jo tydeligvis ikke slik det fortelles i disse trådene! Syntes ikke damer fortjener høyere stillinger slik det legges ut om den totale sløsingen av arbeidsgivers tid i arbeidstiden som legges frem her. Fy søren! Det er grimt å lese om! Anonymkode: b1697...ca1 Jeg får inntrykk av at du sier dette med et snev av ironi, men her treffer du faktisk spikeren på hodet. Arbeidslivet er fullt av tidstyver. Anonymkode: f3698...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #171 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg får inntrykk av at du sier dette med et snev av ironi, men her treffer du faktisk spikeren på hodet. Arbeidslivet er fullt av tidstyver. Anonymkode: f3698...b32 Jeg skulle ønsker jeg sa det med ironi, men jeg er faktisk ganske overrasket over hvor gale det står til i diverse bedrifter i det som kommer frem her. Om det står så gale til, så burde man virkelig stramme inn grepet og kutte ned på "friheten" til å slavre, drikke kaffe, ta pause og heller innføre strikte tidspunkter hvor man kan konferere med kollegaer om FAGLIGE ting, og ingenting utenom. Effektiviteten er jo helt på bunnpunktet virker det som. Anonymkode: b1697...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #172 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg skulle ønsker jeg sa det med ironi, men jeg er faktisk ganske overrasket over hvor gale det står til i diverse bedrifter i det som kommer frem her. Om det står så gale til, så burde man virkelig stramme inn grepet og kutte ned på "friheten" til å slavre, drikke kaffe, ta pause og heller innføre strikte tidspunkter hvor man kan konferere med kollegaer om FAGLIGE ting, og ingenting utenom. Effektiviteten er jo helt på bunnpunktet virker det som. Anonymkode: b1697...ca1 Akkurat dette ville nok ha påvirket både trivsel og turn over i negativ retning, så det blir å dra det litt langt. Folk må få lov til å prate litt sammen, bli kjent og skape et arbeidsmiljø det er mulig å trives i. En god balanse er en fin ting. Anonymkode: f3698...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #173 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Akkurat dette ville nok ha påvirket både trivsel og turn over i negativ retning, så det blir å dra det litt langt. Folk må få lov til å prate litt sammen, bli kjent og skape et arbeidsmiljø det er mulig å trives i. En god balanse er en fin ting. Anonymkode: f3698...b32 Det virker ikke å være noe balanse overhodet utifra det som skrives i disse trådene. Anonymkode: b1697...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #174 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det virker ikke å være noe balanse overhodet utifra det som skrives i disse trådene. Anonymkode: b1697...ca1 Kanskje ikke, men for mange er hovedproblemet oppgaver og «problemer» som ligger utenfor ens arbeidsområde som blir pådyttet en i «forbifarten» på kontoret. For min del gjelder det mye IT-problemer, når vi har en fullt fungerende IT-avdeling… Anonymkode: f3698...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #175 Del Skrevet 21. desember 2022 Jeg ønsker å bytte jobb, men er livredd å gi slipp på friheten jeg har i dag med hjemmekontor. Regelen er mer på kontoret enn hjemme, men jeg gjør som regel motsatt med 2 dager på kontoret og 3 dager hjemme. Anonymkode: 3cb57...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #176 Del Skrevet 21. desember 2022 Det er fullstendig uforståelig at arbeidsgivere ikke har tatt lærdom dra 2 år med pandemi, og den effektiviteten, produktiviteten og det lave sykefraværet vi hadde. Selvfølgelig fungerer ikke muligheten for hjemmekontor i enkelte bransjer, men i de bransjene det fungerer så har det vist seg å være en stor suksess. Ikke bare for trivsel, men for miljø (mange har lang reisevei, og bruker timesvis i rushtrafikk) og økonomi. Jeg sitter i åpent kontorlandskap. Åpne landskap er noe nytt. For 20-30 år siden så hadde alle egne kontorer. Foreldrene mine som hadde jobber med mindre ansvar enn meg satt på eget kontor. Selv om hjemmekontor ikke eksisterte den gang, så fikk de arbeidsro og fokus med å sitte skjermet. Å samle 10+ mennesker man ikke hadde valgt å tilbringe tid med sammen og måtte tilpasse seg deres støy i 8 timer per dag, 5 ganger i uken, er så kunstig som det går an å bli. Hos oss er det ikke mulighet for hjemmekontor lenger. Sykefraværet har gått i taket. Jeg jobber i HR, og personalkonflikter har gått i taket. Ansatte som samarbeidet godt på Teams har i år har mistet det gode samarbeidet når de har blitt presset tilbake på kontoret. Det er misnøye og mistrivsel over hele linjen. Jeg prøver å tilpasse meg, men det tærer på. Det er ingen reelle argumenter for at det må være sånn med dagens teknologi 🙁 Anonymkode: 134fc...618 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #177 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 18.39): Sjalusien lyser av dette innlegget. Da pandemien traff jobbet jeg et sted hvor det ikke var mulig med hjemmekontor. Jeg skjønte at dette var en arbeidsform jeg ville trives med og satte i gang med jobbsøk. Fikk ny jobb og nå er jeg permanent på hjemmekontor. Aldri hatt det bedre i arbeidslivet 😄 Ta tak i din egen situasjon og søk jobber i et yrke som tilbyr hjemmekontor om det er det du ønsker. Anonymkode: d87e5...4c7 Måtte du ta ny utdanning for å få hjemmekontor? Anonymkode: 2c13e...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #178 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Måtte du ta ny utdanning for å få hjemmekontor? Anonymkode: 2c13e...3ae Ikke meg du spør, men jeg er nå i gang med ny utdanning (teknologi) for å være sikret 100% hjemmekontor til evig tid. Anonymkode: db687...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #179 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du spør, men jeg er nå i gang med ny utdanning (teknologi) for å være sikret 100% hjemmekontor til evig tid. Anonymkode: db687...178 Jeg vurderer det samme, prøvde meg på it, men programmering var ikke noe for meg:/ tar gjerne imot innspill! Anonymkode: 2c13e...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #180 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vurderer det samme, prøvde meg på it, men programmering var ikke noe for meg:/ tar gjerne imot innspill! Anonymkode: 2c13e...3ae Det trenger ikke å være IT. Ta master i et fagfelt der du er rådgiver i kommune/stat eller det private. Da kan du få hjemmekontor. Er selv arealplanlegger og har 50% hjemmekontor, jobber i kommune. Anonymkode: b1340...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå