AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #121 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Viktig å være fysisk tilstede for å gi de "Ærlige Tilbakemeldingene". Og det hadde jo sjefen helt rett i, jeg ga en veldig, veldig Ærlig Tilbakemelding som ikke ville funnet sted om jeg ikke var på kontoret. Om det var så bra for det sosiale miljøet, vet jeg derimot ikke Anonymkode: 3344b...9d1 Ja, det er viktig å bidra til det sosiale arbeidsmiljøet, vettu 🤓 Jobben kan vente, her skal vi være sosiale! 🥳🥴 Anonymkode: f3698...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #122 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan dere som har hel uke hjemmekontor fortelle hva dere jobber med, eventuelt hvilken utdanning dere tok? Siste året på vgs her, klarer ikke forestille meg å møte opp på et grått kontor hver eneste dag istedenfor å være produktiv hjemme. Vil gjerne høre mulige yrker man kan gjøre hjemmefra! Anonymkode: b2dcf...18e Digital markedsføring i ett internettfirma. Anonymkode: 623c7...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #123 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oooog der var jeg fysisk tilbake på jobb, etter masse mas fra sjefen. Og det første som skjer? Jo, han på nabopulten drar opp skiskytingen i OL på den store skjermen som vi har status-meldinger på midt i kontorlandskapet. RETT i glaningen på meg. Og så sender han ut melding på Slack med "Kom og se OL, fi har det på storskjerm borte hos oss, juhuu"... Altså.. Kjempelett å jobbe og konsentrere seg når det står ti-tolv aper og hoier og kauker og ser på OL og LENER seg til pulten min mens de gjør det.. Anonymkode: 3344b...9d1 Ja produktiviteten er jo så mye bedre på kontoret 🙄 Anonymkode: 623c7...1b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #124 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan dere som har hel uke hjemmekontor fortelle hva dere jobber med, eventuelt hvilken utdanning dere tok? Siste året på vgs her, klarer ikke forestille meg å møte opp på et grått kontor hver eneste dag istedenfor å være produktiv hjemme. Vil gjerne høre mulige yrker man kan gjøre hjemmefra! Anonymkode: b2dcf...18e Jeg er også utvikler. Kjempebra marked for oss nå, hele verden er desperate etter flere utviklere og hele jobben er digital så vi kan jobbe for hvem som helst. MEN du må være god da, mange forskjellige språk og tek å sette seg inn i, mye problemløsninger, men personlig syntes jeg det er gøy. God lønn også. Anonymkode: 3c0d1...aba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #125 Del Skrevet 17. februar 2022 Får ikke gjort halvparten av det jeg gjorde fra hjemmekontor på kontoret, så ikke bare har jeg mistet masse fritid pga. reiseveien til og fra kontoret samt må betale masse for månedskort, jeg er også stressa fordi jeg ikke får gjort alt jeg skal. 🤦♀️ De av dere som fortsatt får ha minimum 3 dager hjemmekontor i uka må gjerne dele tips om arbeidsgivere for de av oss som nå har blitt jobbsøkere. 🧐 Anonymkode: f3698...b32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #126 Del Skrevet 17. februar 2022 On 2/7/2022 at 5:22 PM, AnonymBruker said: Tror arbeidsgivere som inndrar hjemmekontormuligheten mister ansatte raskere enn de aner. Anonymkode: 27f0d...145 Mange av oss som sitter uten jobb etter pandemien som godt gjerne tar plassen din. Anonymkode: 87fd2...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #127 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange av oss som sitter uten jobb etter pandemien som godt gjerne tar plassen din. Anonymkode: 87fd2...f77 Min jobb får du gjerne. 👍 Jeg ønsker meg en arbeidsgiver som forstår viktigheten av en god work/life balance og innser at mange jobber langt mer effektivt fra hjemmekontor (samt forstår hvor store summer de kan spare på kontorlokaler, renhold, strøm og vaktmestertjenester dersom de lar de som ønsker det ha delvis hjemmekontor) Anonymkode: f3698...b32 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #128 Del Skrevet 17. februar 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Får ikke gjort halvparten av det jeg gjorde fra hjemmekontor på kontoret, så ikke bare har jeg mistet masse fritid pga. reiseveien til og fra kontoret samt må betale masse for månedskort, jeg er også stressa fordi jeg ikke får gjort alt jeg skal. 🤦♀️ Anonymkode: f3698...b32 Ditto! Men det er jo sååå sosialt å være på kontoret.. Sier de andre mens jeg desperat prøver å jobbe. 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker meg en arbeidsgiver som forstår viktigheten av en god work/life balance og innser at mange jobber langt mer effektivt fra hjemmekontor (samt forstår hvor store summer de kan spare på kontorlokaler, renhold, strøm og vaktmestertjenester dersom de lar de som ønsker det ha delvis hjemmekontor) Anonymkode: f3698...b32 Og ditto! Å ha en arbeidsgiver som skjønner at det for noen av oss er helsefremmende å jobbe noen dager hjemmefra.... Det er drømmen. 6 hours ago, AnonymBruker said: Mange av oss som sitter uten jobb etter pandemien som godt gjerne tar plassen din. Anonymkode: 87fd2...f77 Du kan få min jobb også, hvis du er villig til å flytte ut i distriktet. Anonymkode: 2f508...e9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #129 Del Skrevet 5. april 2022 Jeg skiftet nettopp jobb fra en kommune til en annen. I min forrige jobb fikk vi 0 hjemmekontor utenom, det var såvidt vi fikk når det var full smitte i samfunnet for en tid siden. Nå får jeg to dager i uken i min nye jobb, så mener det var rett å bytte. Lurer på om noen av dere i det offentlige har også hjemmekontor nå? Jobber du i kommunen, fylke, stat? Anonymkode: b1340...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #130 Del Skrevet 5. april 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skiftet nettopp jobb fra en kommune til en annen. I min forrige jobb fikk vi 0 hjemmekontor utenom, det var såvidt vi fikk når det var full smitte i samfunnet for en tid siden. Nå får jeg to dager i uken i min nye jobb, så mener det var rett å bytte. Lurer på om noen av dere i det offentlige har også hjemmekontor nå? Jobber du i kommunen, fylke, stat? Anonymkode: b1340...693 Jobber i staten. Null hjemmekontor, om man ikke er syk eller blir sykmeldt. Til tross for at vi på papiret skal kunne ha hybrid arbeidshverdag og inntil 40 % hjemmekontor. Anonymkode: 2f508...e9d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #131 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jobber i staten. Null hjemmekontor, om man ikke er syk eller blir sykmeldt. Til tross for at vi på papiret skal kunne ha hybrid arbeidshverdag og inntil 40 % hjemmekontor. Anonymkode: 2f508...e9d Samme her, sies at det er så viktig at vi er til stede. Selv om ingen kommer innom oss fysisk. Anonymkode: 1e560...5ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #132 Del Skrevet 5. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her, sies at det er så viktig at vi er til stede. Selv om ingen kommer innom oss fysisk. Anonymkode: 1e560...5ab Herregud, så frustrerende... Hadde vel ikke skadet noen med et par dager hjemmekontor da. Man er jo fortsatt like (eller kanskje mer) tilgjengelige hjemmefra. Anonymkode: 2f508...e9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #133 Del Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herregud, så frustrerende... Hadde vel ikke skadet noen med et par dager hjemmekontor da. Man er jo fortsatt like (eller kanskje mer) tilgjengelige hjemmefra. Anonymkode: 2f508...e9d Selv så er jeg mer tilgjengelig hjemmefra, eller når jeg er på jobb og de andre hjemme. Jeg deler nemlig kontor, og føler jeg er friere til å prate når vi er færre/eller jeg er hjemme. Anonymkode: 1e560...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #134 Del Skrevet 6. april 2022 Kommunalt ansatt her. Vi har ingen sperrer på hjemmekontor, men på sikt sier leder at vi bør møte opp på kontoret minst 1 dag i uken. Fleksibilitet som er gull verdt. Dro på hytta allerede i forrige uke ifb. påskeferien og har "hjemmekontor" derfra. Anonymkode: eead5...a9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #135 Del Skrevet 6. april 2022 Jeg gjør så utrolig mye mer arbeid på hjemmekontor enn på kontoret. Er mange møter som fint kunne vært en e-post, kaffepauser, lange lunsjer og alt for mye sulling. Våre sjefer ville egentlig ha 100% kontoroppmøte som hovedregelen, og vi måtte faktisk inn med fagforbundet og hete diskusjoner for å få innvilget hjemmekontor 1-2 dager i uken. Anonymkode: a15f5...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #136 Del Skrevet 6. april 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Selv så er jeg mer tilgjengelig hjemmefra, eller når jeg er på jobb og de andre hjemme. Jeg deler nemlig kontor, og føler jeg er friere til å prate når vi er færre/eller jeg er hjemme. Anonymkode: 1e560...5ab Egentlig det samme her. På kontoret må jeg gjøre meg selv mest mulig utilgjengelig for å få konsentrert meg. Hjemme får jeg skjermet meg mer og tatt unna arbeidet på en systematisk måte. Det er mye lettere å ivareta det kollegiale når man har litt mer kontroll over arbeidsoppgavene sine.. 11 hours ago, AnonymBruker said: Kommunalt ansatt her. Vi har ingen sperrer på hjemmekontor, men på sikt sier leder at vi bør møte opp på kontoret minst 1 dag i uken. Fleksibilitet som er gull verdt. Dro på hytta allerede i forrige uke ifb. påskeferien og har "hjemmekontor" derfra. Anonymkode: eead5...a9a Åhh, dere er heldige! Høres fantastisk ut. 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gjør så utrolig mye mer arbeid på hjemmekontor enn på kontoret. Er mange møter som fint kunne vært en e-post, kaffepauser, lange lunsjer og alt for mye sulling. Våre sjefer ville egentlig ha 100% kontoroppmøte som hovedregelen, og vi måtte faktisk inn med fagforbundet og hete diskusjoner for å få innvilget hjemmekontor 1-2 dager i uken. Anonymkode: a15f5...d10 Samme her! Interessant at det hjalp å engasjere fagforeningen... Og bra at det ordnet seg. Anonymkode: 2f508...e9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #137 Del Skrevet 17. desember 2022 Hvordan går det med dere?😅 Jeg synes det er hardt å med tre dager oppmøte i uka. Det er så mye sosialt og mange forstyrrelser at jeg bare må "avskrive" de dagene. Jeg kan få gjort visse enkle arbeidsoppgaver, men de konsentrasjonskrevende har jeg ikke sjans til å klare. Det er noe hele tiden. Spørsmål om helgen, noen som skal fortelle om helgen, ei som vil vise bilder av barna, en som vil vise en melding fra Tinderdaten, folk som skal på do eller hente kaffe og stopper for å slå av en prat, kollegaer som kjeder seg og vil prate fag, men som egentlig ikke trenger hjelp eller lurer på noe, og vipps! var det lunch. Den tar gjerne 45-60 minutter og så er det nye runder med kaffe, småpraten fra lunchen skal avsluttes, noen stikker innom pulten for å gi en oppdatering om fag/tinderdate/barn/hunder (ref prat tidligere på dagen). Og så videre. Plutselig er arbidsdagen over, og det eneste jeg har fått gjort er å åpne riktige dokumenter for å begynne arbeidet, og svare ut en epost eller to. Men lederne forventer at vi er like produktive som vi var da vi hadde hjemmekontor. Alt som ikke blir gjort på jobb må derfor jobbes inn hjemme på kvelder og i helger. Anonymkode: 22a5a...b1c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #138 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan går det med dere?😅 Jeg synes det er hardt å med tre dager oppmøte i uka. Det er så mye sosialt og mange forstyrrelser at jeg bare må "avskrive" de dagene. Jeg kan få gjort visse enkle arbeidsoppgaver, men de konsentrasjonskrevende har jeg ikke sjans til å klare. Det er noe hele tiden. Spørsmål om helgen, noen som skal fortelle om helgen, ei som vil vise bilder av barna, en som vil vise en melding fra Tinderdaten, folk som skal på do eller hente kaffe og stopper for å slå av en prat, kollegaer som kjeder seg og vil prate fag, men som egentlig ikke trenger hjelp eller lurer på noe, og vipps! var det lunch. Den tar gjerne 45-60 minutter og så er det nye runder med kaffe, småpraten fra lunchen skal avsluttes, noen stikker innom pulten for å gi en oppdatering om fag/tinderdate/barn/hunder (ref prat tidligere på dagen). Og så videre. Plutselig er arbidsdagen over, og det eneste jeg har fått gjort er å åpne riktige dokumenter for å begynne arbeidet, og svare ut en epost eller to. Men lederne forventer at vi er like produktive som vi var da vi hadde hjemmekontor. Alt som ikke blir gjort på jobb må derfor jobbes inn hjemme på kvelder og i helger. Anonymkode: 22a5a...b1c Dette. Den effektive uavbrutte jobbingen spares til hjemmekontordagene. Dagene jeg er på kontoret har jeg ikke nubbsjans til å få ting unna på samme måte. Da er det slarve-kaffe, oppdateringer om tanta til naboen og alskens tidstyver og avbrytelser. Anonymkode: f3698...b32 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #139 Del Skrevet 17. desember 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Dette. Den effektive uavbrutte jobbingen spares til hjemmekontordagene. Dagene jeg er på kontoret har jeg ikke nubbsjans til å få ting unna på samme måte. Da er det slarve-kaffe, oppdateringer om tanta til naboen og alskens tidstyver og avbrytelser. Anonymkode: f3698...b32 Ikke sant? Altså, jeg er enig i at et godt arbeidsmiljø er gull verdt. Setter stor pris på kollegaene mine, både faglig og sosialt. Men er vi ikke ansatt for å gjøre en jobb, først og fremst? Det sosiale kan man ivareta med f.eks én fast kontordag i uken, og kontakten man har ellers via Teams/annet. Jeg føler meg ærlig talt "sosial" også de dagene jeg jobber hjemmefra. Det er utstrakt kontakt med både kollegaer og andre gjennom dagen. Men jeg kan ikke forstå at det sosiale skal være viktigere enn arbeidet vi blir lønnet for. Og i det offentlige er det jo en merkelig prioritering av skattepengene vi betaler. Skal man virkelig lønne folk for å være sosiale? Eventuelt også ansette flere folk nettopp fordi det sosiale fører til nedsatt produktivitet? Jeg kan se at et godt arbeidsmiljø og et visst fokus på det sosiale har en gevinst i et helseperspektiv. Men jeg vil mene at når man stresser fordi man havner bakpå med tidsfrister, gjør feil fordi man hele tiden blir avbrutt, må ta igjen det tapte på kvelder og i helger, bruker mer tid på reise enn nødvendig, mv. så vil dette langt overskygge den positive effekten, og isteden trekke i retning av at arbeidet blir en belastning. Anonymkode: 22a5a...b1c 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #140 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan går det med dere?😅 Jeg synes det er hardt å med tre dager oppmøte i uka. Det er så mye sosialt og mange forstyrrelser at jeg bare må "avskrive" de dagene. Jeg kan få gjort visse enkle arbeidsoppgaver, men de konsentrasjonskrevende har jeg ikke sjans til å klare. Det er noe hele tiden. Spørsmål om helgen, noen som skal fortelle om helgen, ei som vil vise bilder av barna, en som vil vise en melding fra Tinderdaten, folk som skal på do eller hente kaffe og stopper for å slå av en prat, kollegaer som kjeder seg og vil prate fag, men som egentlig ikke trenger hjelp eller lurer på noe, og vipps! var det lunch. Den tar gjerne 45-60 minutter og så er det nye runder med kaffe, småpraten fra lunchen skal avsluttes, noen stikker innom pulten for å gi en oppdatering om fag/tinderdate/barn/hunder (ref prat tidligere på dagen). Og så videre. Plutselig er arbidsdagen over, og det eneste jeg har fått gjort er å åpne riktige dokumenter for å begynne arbeidet, og svare ut en epost eller to. Men lederne forventer at vi er like produktive som vi var da vi hadde hjemmekontor. Alt som ikke blir gjort på jobb må derfor jobbes inn hjemme på kvelder og i helger. Anonymkode: 22a5a...b1c Vi er på kontoret én fast dag + noen uker en dag til. Helt nydelig. Anonymkode: 32581...7b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå