AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #41 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg HATER at vi må tilbake på kontoret. Har elsket tilværelsen på hjemmekontor, og har fått et helt nytt liv – med overskudd og ekstra produktivitet. For vår del er det tilbake til 5 dager i uken på kontoret, og hjemmekontoret er en saga blott. Vurderer veldig seriøst å bytte jobb til en arbeidsplass som er mer fleksibel med tanke på bruk av hjemmekontor. Anonymkode: b0859...7ac 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #42 Del Skrevet 7. februar 2022 Er det noen av dere som er pålagt full tilstedeværelse på kontoret fra nå av? Jeg har bare hørt om påtvunget tilstedeværelse minst 3 dager. Hvor jobber dere i så tilfelle? Bransje? Offentlig eller privat sektor? Anonymkode: 3c196...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #43 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg elsker hjemmekontor. Håper jeg kan få fortsette med dette noen ganger i uken. De på min jobb som har klaget i to år over hjemmekontor er nå sykemeldt, så virker ikke som det var så gøy å dra tilbake på kontoret allikavel. Hadde ønske folk kunne være litt mer ærlig om dette. Jeg er veldig åpen i lunchen om at jeg liker hjemmekontor best, og håper på mer åpenhet rundt dette. Anonymkode: b7482...a32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #44 Del Skrevet 7. februar 2022 Jeg hater hjemmekontor, så jeg er glad til. Men jeg ser at det fungerer svært godt for andre, så jeg ser ikke poenget med at alle skal ha 100 % oppmøte. Og så tror jeg at det vil komme en bølge av depresjon og utbrenthet på de stedene hvor man er strikte med bruk av hjemmekontor. Mange har tatt på seg ekstra oppgaver under pandemien, som de hadde tid til fordi de satt hjemme. Om arbeidsgiver forventer samme leveranse fremover vil det ikke gå opp fordi folk må pendle, bli forstyrret og så videre. Det tror jeg ikke mange har tenkt over. Anonymkode: 1e560...5ab 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #45 Del Skrevet 7. februar 2022 Vi har fremdeles mulighet for hjemmekontor, siden ledelsen er redd for at «hele» tjenesten skal bli syk samtidig. Men jeg elsker muligheten til å være på kontoret og møte folk igjen. Anonymkode: c7a18...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #46 Del Skrevet 7. februar 2022 Hos oss ble vi lovt hjemmekontor også når pandemien var over, men nå har pipa fått en annen lyd, nå skal vi plutselig tilbake fra og med i morgen. Kan avtale hjemmekontor i helt spesielle tilfeller. Med andre ord kommer det sjelden til å skje. Inntil videre bedriften nok merke at produksjonen går ned og sykefraværet opp. Det er ikke aktuelt for meg å jobbe småsyk hjemmefra når vi i utgangspunktet ikke får hjemmekontor. Videre blir det å se seg om etter en jobb med et litt mer fremtidsrettet syn på arbeidslivet. Er introvert, jobber mye alene og produksjonen min har gått drastisk opp siden hjemmekontoret startet. Å kunne bruke lunsjen på en tur ut i hagen eller gå med hunden har vært gull. Å slippe kjøring til og fra jobb har spart meg mye tid, jeg har hatt langt mer overskudd til barna mine, de har hatt meg hjemme på morgenen og når de kommer hjem fra skolen, livet har generelt vært langt mer behagelig. Gruer meg som en hund til å hoppe inn i hamsterhjulet igjen. Håper jeg får en ny jobb veldig raskt. Tror arbeidsgivere som inndrar hjemmekontormuligheten mister ansatte raskere enn de aner. Anonymkode: 27f0d...145 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #47 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Finnes det en gruppe mennesker som er mindre fleksible enn de som er introverte? Anonymkode: c906f...104 Hva mener du? Vi lever jo i en verden som er tilpasset ekstroverter. Vi tilpasser oss jo hele tiden!! Anonymkode: ec53e...2a2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #48 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen av dere som er pålagt full tilstedeværelse på kontoret fra nå av? Jeg har bare hørt om påtvunget tilstedeværelse minst 3 dager. Hvor jobber dere i så tilfelle? Bransje? Offentlig eller privat sektor? Anonymkode: 3c196...383 Har bare fått hjemmekontor når det har vært pålagt fra regjeringen, ellers har det vært 100% på kontoret. Er pga gamle holdninger fra en eldre sjef. Jobber i administrasjonen i en bygde kommune. Bytter straks jobb! Anonymkode: b1340...693 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #49 Del Skrevet 7. februar 2022 Det er så mange positive effekter med hjemmekontor utover folks personlige opplevelser. For bedrifter betyr det innsparinger med reisekost (mange bedrifter sponser kollektivtransport), kontorleie, kantineutgifter. I tillegg kan friske arbeidstakere som er hjemme med syke barn fremdeles jobbe hjemmefra, og slipper fravær og backup for å dekke fraværet. Og i videre forstand - dersom hjemmekontormuligheter blir normen så kan det være positivt for Distrikts-Norge og boligprisene i Oslo. En venn av mannen min jobber i Oslo Kommune, men bor på Vestlandet. Han har en kompetanse som de trenger, men var ikke villig til å flytte på seg. Ser bare positive muligheter. De arbeidsgivere som nekter å se disse mulighetene blir etter hvert tapere på markedet. De henger ikke med i tiden. Anonymkode: 134fc...618 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #50 Del Skrevet 7. februar 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Har slitt med stressindusert migrene og søvnproblemer nå siden tirsdag, fordi jeg ikke tror jeg kommer til å bli stående i full jobb lenge dersom det blir påbudt at man må på kontoret så og så ofte... Anonymkode: 2e1a0...05f Samme her! Har vært helt kake i flere dager. 9 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig- jeg skulle virkelig ønske alle kunne være ærlige om dette istedenfor å stå med brede smil og snakke sjefen etter munnen og fake at man er SÅ happy over å «endelig være tilbake på kontoret igjen!!!» 🙄 Når de fleste tilsynelatende er strålende fornøyd over å være tilbake igjen, blir det desto vanskeligere for oss som IKKE føler det sånn, å si noe. Sjefene får jo heller ingen innsikt i hvor mange som egentlig ønsker større fleksibilitet (og kommer derfor heller ikke til å hensynta det), når ikke folk er ærlige om hva de egentlig ønsker seg..! Anonymkode: 4ceca...26f 100 % enig. Jeg er en av få hos oss som har snakket høyt om at det er mye positivt med hjemmekontor, men det blir brukt mot meg ved en hver anledning. Selv om jeg vet at mange av kollegene mine også ønsker seg mer fleksibilitet... Det irriterer meg kraftig at godt voksne folk ikke tør å si det høyt fordi de mest sosiale og høylytte sier noe annet. 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi har vært fleksible i årevis. Det aller meste gjøres på ekstrovertes premisser. Kan for øvrig si det samme om a- og b-mennesker. B-mennesker må også tilpasse seg til forhold som strider mot ens eget instinkt. De som ikke har kjent på disse utfordringene er privilegerte. Anonymkode: ab2a4...066 Amen! Hilsen introvert b-menneske. 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen av dere som er pålagt full tilstedeværelse på kontoret fra nå av? Jeg har bare hørt om påtvunget tilstedeværelse minst 3 dager. Hvor jobber dere i så tilfelle? Bransje? Offentlig eller privat sektor? Anonymkode: 3c196...383 Jepp. Siden slutten av forrige uke. Statlig ansatt. 4 hours ago, AnonymBruker said: Mange har tatt på seg ekstra oppgaver under pandemien, som de hadde tid til fordi de satt hjemme. Om arbeidsgiver forventer samme leveranse fremover vil det ikke gå opp fordi folk må pendle, bli forstyrret og så videre. Det tror jeg ikke mange har tenkt over. Anonymkode: 1e560...5ab Og der beskrev du min situasjon! Det har bare ballet på seg de to siste årene, uten at jeg får noe tilbake for det.. (Og jeg var ikke fri for arbeidsoppgaver før pandemien heller, for å si det mildt.) Jeg har ELSKET de periodene vi har hatt med hjemmekontor. Det har vært helt fantastisk å få jobbe (nesten helt) uforstyrret, og føle at det jeg leverer faktisk holder god kvalitet. Har hatt mindre migrene og diverse vondter i kroppen, og ikke minst har jeg hatt mer fritid som følge av at jeg slipper å reise fram og tilbake på jobb. Det har i tillegg vært supert å ha muligheten til å gå seg en liten tur midt på dagen, for å få litt frisk luft og skjerpe hodet. Nå har vi vært tilbake på kontoret for fullt siden forrige uke, og det har vært helt jævlig. Alt for mye støy (alle skal skravle - hele tiden) og alle presser seg sammen på pauserom og møterom. Ingen meter her. Det snakkes om at vi skal ha "hybrid arbeidshverdag", men dette er bare på papiret. Vi er forespeilet en til to dager i måneden, hvis vi har en god grunn til det. 95 % av arbeidsoppgavene mine krever konsentrasjon og 99 % av det jeg gjør kan gjøres hjemmefra. Leder vet at jeg leverer best fra hjemmekontor, men det hjelper ikke. . Jeg liker de jeg jobber sammen med og har lyst til å være på kontoret, men jeg har ikke lyst til å være på kontoret hele tiden. Det betyr heller ikke at ønsker å gjemme meg bort på hjemmekontoret, jeg opplever faktisk at det har vært lettere å få gode samtaler med kolleger via teams siden ingen andre bryter inn og forstyrrer. Jeg er sliten og lei, og jeg misunner dere som får ha en fleksibel arbeidshverdag noe helt sinnsykt! Jeg ser meg aktivt om etter en annen jobb nå. Oppsigelsen ble skrevet forrige tirsdag, så den ligger klar. Anonymkode: 2f508...e9d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 7. februar 2022 #51 Del Skrevet 7. februar 2022 Jepp. Vi har fortsatt 2 dager hvor vi kan være hjemme, men jeg leverte oppsigelsen min i dag. Må dessverre slite meg gjennom 3 lange måneder oppsigelsestid fra og med neste måned, så ingen lys i tunellen før utpå sommeren. Hadde egentlig tentk det var greit å gå på kontoret, til jeg møtte på de som skal late som om det er så mye bedre på kontoret. For noen trasige personer som tar livsgnisten fra folk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #52 Del Skrevet 7. februar 2022 2 minutter siden, kar90 said: Jepp. Vi har fortsatt 2 dager hvor vi kan være hjemme, men jeg leverte oppsigelsen min i dag. Må dessverre slite meg gjennom 3 lange måneder oppsigelsestid fra og med neste måned, så ingen lys i tunellen før utpå sommeren. Hadde egentlig tentk det var greit å gå på kontoret, til jeg møtte på de som skal late som om det er så mye bedre på kontoret. For noen trasige personer som tar livsgnisten fra folk Har du fått ny jobb? Anonymkode: 2f508...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 7. februar 2022 #53 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Oppdaget forøvrig noe «interessant» i dag 😆 Alle kollegene mine har unisont jublet over at vi skal tilbake på kontoret igjen nå. Likevel popper det nå frem den ene etter den andre som «må dessverre være hjemme hele uken siden sønn/datter/mann/kone har testet positivt i dag». Dette er folk som alle er vaksinert med tre doser for flere uker siden- altså skulle de vel strengt tatt ikke behøve å være hjemme og i karantene så fremt de selv tester negativt hver dag?! Får derfor litt følelsen av at en god del «benytter anledningen» til å være hjemme hver dag enda litt til, siden de liksom kan det, nå som de har smitte i husstanden 😅 Tror muligens at jeg likevel ikke er den eneste på jobben som ikke er strålende fornøyd med å være tilbake til tre dager pr uke på kontoret 😆 ts Anonymkode: 4ceca...26f Det som er så latterlig er at de som snakker varmest om hjemmekontoret er de som drar tidlig eller plutselig må være hjemme grunnet noe, og ellers bare går rundt og forstyrrer og plager folk, så har du ynkryggene som bare sier det de føler de er presset til og ikke tør noe annet. De mest giftige typene som forsårsaker at vi må tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 7. februar 2022 #54 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du fått ny jobb? Anonymkode: 2f508...e9d Nei, men det er ikke noe problem å få ny jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #55 Del Skrevet 7. februar 2022 3 minutter siden, kar90 said: Nei, men det er ikke noe problem å få ny jobb. Håper det ordner seg raskt. Anonymkode: 2f508...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 7. februar 2022 #56 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg elsker hjemmekontor. Håper jeg kan få fortsette med dette noen ganger i uken. De på min jobb som har klaget i to år over hjemmekontor er nå sykemeldt, så virker ikke som det var så gøy å dra tilbake på kontoret allikavel. Hadde ønske folk kunne være litt mer ærlig om dette. Jeg er veldig åpen i lunchen om at jeg liker hjemmekontor best, og håper på mer åpenhet rundt dette. Anonymkode: b7482...a32 Du er en hverdagshelt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #57 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Og der beskrev du min situasjon! Det har bare ballet på seg de to siste årene, uten at jeg får noe tilbake for det.. (Og jeg var ikke fri for arbeidsoppgaver før pandemien heller, for å si det mildt.) Jeg har ELSKET de periodene vi har hatt med hjemmekontor. Det har vært helt fantastisk å få jobbe (nesten helt) uforstyrret, og føle at det jeg leverer faktisk holder god kvalitet. Har hatt mindre migrene og diverse vondter i kroppen, og ikke minst har jeg hatt mer fritid som følge av at jeg slipper å reise fram og tilbake på jobb. Det har i tillegg vært supert å ha muligheten til å gå seg en liten tur midt på dagen, for å få litt frisk luft og skjerpe hodet. Nå har vi vært tilbake på kontoret for fullt siden forrige uke, og det har vært helt jævlig. Alt for mye støy (alle skal skravle - hele tiden) og alle presser seg sammen på pauserom og møterom. Ingen meter her. Det snakkes om at vi skal ha "hybrid arbeidshverdag", men dette er bare på papiret. Vi er forespeilet en til to dager i måneden, hvis vi har en god grunn til det. 95 % av arbeidsoppgavene mine krever konsentrasjon og 99 % av det jeg gjør kan gjøres hjemmefra. Leder vet at jeg leverer best fra hjemmekontor, men det hjelper ikke. . Jeg liker de jeg jobber sammen med og har lyst til å være på kontoret, men jeg har ikke lyst til å være på kontoret hele tiden. Det betyr heller ikke at ønsker å gjemme meg bort på hjemmekontoret, jeg opplever faktisk at det har vært lettere å få gode samtaler med kolleger via teams siden ingen andre bryter inn og forstyrrer. Jeg er sliten og lei, og jeg misunner dere som får ha en fleksibel arbeidshverdag noe helt sinnsykt! Jeg ser meg aktivt om etter en annen jobb nå. Oppsigelsen ble skrevet forrige tirsdag, så den ligger klar. Anonymkode: 2f508...e9d Jeg som hater hjemmekontor kom på noe mer. Jeg tror nok at vi som har vært på kontoret helt eller delvis også har fått mye mer arbeidsro fordi det har vært stille her. Så det blir rart å få de andre tilbake. Det er en ting å sitte på jobb og savne en kollega, og noe helt annet når alle kommer ramlende inn samtidig. Det er nok mange av oss som kommer til å synes at det er slitsomt, til tross for at vi foretrekker bortekontor. Jeg er også statlig ansatt, sitter i kontorfellesskap, og jeg fatter ikke hvorfor ledere har så stort kontrollbehov. Mange må henge igjen i gamle måter å lede på, og ikke ha brukt pandemien til å lære seg fjernledelse eller hva man skal kalle det. Jeg skjønner jo at de har ansvar for psykososialt arbeidsmiljø, ergonomi, leveranser etc, men de må da også klare å tilrettelegge for en mest mulig optimal arbeidshverdag for de ulike ansatte? Gjør de ikke det vil jo mange bytte jobb, det vil bli konflikter, misnøye og dårlig stemning. Anonymkode: 1e560...5ab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #58 Del Skrevet 8. februar 2022 Etter noen dager tilbake på kontoret har jeg gjort meg følgende betraktninger: -Produktivitet: Alt tar lenger tid fra kontoret. Bare det å hente seg en kaffekopp tar noen minutter, da jeg må gå gjennom halve lokalet og bort til kjøkkenet, trykke på en knapp på en maskin og vente. På vei til og fra blir jeg stoppet av kollegaer som vil småprate. Hjemme står kaffekanna på arbeidsbordet. Morgenene blir brukt på å si «hei» til et titalls kollegaer. «Hei-hei. Ny hårklipp?» osv. Lunsjene blir lenger pga. småprat. På hjemmekontoret spiser jeg lunsjen foran PC’en mens jeg jobber. Jeg har også arbeidsro og får konsentrert meg langt bedre, uten avbrytelser og lyden av kollegaer som skravler i bakgrunnen. Pga. mye å gjøre har jeg jobbet mye (ubetalt) overtid den siste tiden, men etter at jeg måtte tilbake på kontoret har jeg jobbet totalt NULL minutter ekstra. Med tiden det tar meg å komme meg til og fra jobb og så sliten jeg blir av å «løpe etter klokka» for å rekke bussen, jobb og henting/levering i barnehagen så har jeg rett og slett ikke overskudd til å logge meg på på kveldstid. -Fysisk arbeidsmiljø: På kontoret kan jeg verken lufte eller justere temperaturen. Vinduene går ikke an å åpnes, og lufta er rett og slett temmelig dårlig (på tross av at vaktmesteren hevder at det ikke er noe feil på det massive ventilasjonsanlegget i bygget) Fryser jeg (og det gjør jeg ofte!) må jeg ta på en jakke. Lydforurensningen er... vel, til stede på kontoret. Ikke bare av kollegaer som skravler, men det er en jevn during fra både printeren, fra taklampene og en snål tikkelyd fra ventilasjonsanlegget som kommer og går. Jeg antar at jeg kunne ha tatt på meg øretelefoner og hørt på musikk for å stenge (u)lyden ute, men poenget er jo at jeg vil ha det stille for å konsentrere meg. Dessuten så faller vel hele poenget med å være tilbake på kontoret «på grunn av (det sosiale) arbeidsmiljøet» dersom jeg skal møte opp, sette på meg øretelefoner og ikke høre noe noen sier. 🤷♀️ På kontoret kan jeg ikke justere lyset, det er skinnende HVITT og veldig skarpt. Hjemme har jeg mer «lun» belysning, og summen av lyd-og lysforurensningen på kontoret gir meg jevnlig hodepine. -Sosialt arbeidsmiljø: Joda, det er jo hyggelig å treffe kollegaer. Men jeg er på jobb for å jobbe, og har faktisk ikke så mye tid til å skravle om private ting i arbeidstiden. Dessuten så ble jeg kjent med kollegaene på en helt annen måte da jeg kunne se de i deres hjemmemiljø via Zoom (jeg vet f. eks. nå at en kollega er en racer på interiør, har fått se potteplanta en annen har snakket om i en evighet, og «møtt» moren til en tredje digitalt da hun logget seg på et møte en dag hun hadde tatt fri for å feire et rundt år. I tillegg har jeg fått sett den fantastiske utsikten fra kjøkkenvinduet på en kollegas hytte i Nord-Norge, som jeg tidligere kun hadde hørt om. ) Jeg syntes faktisk kollegiale møter og sosiale treff er minst like hyggelige digitalt, det blir rett og slett veldig mye tørrprat om alt og ingenting når vi må treffes daglig. I tillegg har hjemmekontor gjort at jeg faktisk har lyst til å treffe kollegaene mine, og jeg har hatt overskudd til å faktisk prioritere treff på fritiden (dersom det hadde vært mulig) Det er faktisk ikke like stas når «Margit» foreslår at hele avdelingen skal gå på restaurant på torsdag ettermiddag, når jeg allerede har tilbragt hele uka med de samme menneskene. Anonymkode: f3698...b32 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #59 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Etter noen dager tilbake på kontoret har jeg gjort meg følgende betraktninger: -Produktivitet: Alt tar lenger tid fra kontoret. Bare det å hente seg en kaffekopp tar noen minutter, da jeg må gå gjennom halve lokalet og bort til kjøkkenet, trykke på en knapp på en maskin og vente. På vei til og fra blir jeg stoppet av kollegaer som vil småprate. Hjemme står kaffekanna på arbeidsbordet. Morgenene blir brukt på å si «hei» til et titalls kollegaer. «Hei-hei. Ny hårklipp?» osv. Lunsjene blir lenger pga. småprat. På hjemmekontoret spiser jeg lunsjen foran PC’en mens jeg jobber. Jeg har også arbeidsro og får konsentrert meg langt bedre, uten avbrytelser og lyden av kollegaer som skravler i bakgrunnen. Pga. mye å gjøre har jeg jobbet mye (ubetalt) overtid den siste tiden, men etter at jeg måtte tilbake på kontoret har jeg jobbet totalt NULL minutter ekstra. Med tiden det tar meg å komme meg til og fra jobb og så sliten jeg blir av å «løpe etter klokka» for å rekke bussen, jobb og henting/levering i barnehagen så har jeg rett og slett ikke overskudd til å logge meg på på kveldstid. -Fysisk arbeidsmiljø: På kontoret kan jeg verken lufte eller justere temperaturen. Vinduene går ikke an å åpnes, og lufta er rett og slett temmelig dårlig (på tross av at vaktmesteren hevder at det ikke er noe feil på det massive ventilasjonsanlegget i bygget) Fryser jeg (og det gjør jeg ofte!) må jeg ta på en jakke. Lydforurensningen er... vel, til stede på kontoret. Ikke bare av kollegaer som skravler, men det er en jevn during fra både printeren, fra taklampene og en snål tikkelyd fra ventilasjonsanlegget som kommer og går. Jeg antar at jeg kunne ha tatt på meg øretelefoner og hørt på musikk for å stenge (u)lyden ute, men poenget er jo at jeg vil ha det stille for å konsentrere meg. Dessuten så faller vel hele poenget med å være tilbake på kontoret «på grunn av (det sosiale) arbeidsmiljøet» dersom jeg skal møte opp, sette på meg øretelefoner og ikke høre noe noen sier. 🤷♀️ På kontoret kan jeg ikke justere lyset, det er skinnende HVITT og veldig skarpt. Hjemme har jeg mer «lun» belysning, og summen av lyd-og lysforurensningen på kontoret gir meg jevnlig hodepine. -Sosialt arbeidsmiljø: Joda, det er jo hyggelig å treffe kollegaer. Men jeg er på jobb for å jobbe, og har faktisk ikke så mye tid til å skravle om private ting i arbeidstiden. Dessuten så ble jeg kjent med kollegaene på en helt annen måte da jeg kunne se de i deres hjemmemiljø via Zoom (jeg vet f. eks. nå at en kollega er en racer på interiør, har fått se potteplanta en annen har snakket om i en evighet, og «møtt» moren til en tredje digitalt da hun logget seg på et møte en dag hun hadde tatt fri for å feire et rundt år. I tillegg har jeg fått sett den fantastiske utsikten fra kjøkkenvinduet på en kollegas hytte i Nord-Norge, som jeg tidligere kun hadde hørt om. ) Jeg syntes faktisk kollegiale møter og sosiale treff er minst like hyggelige digitalt, det blir rett og slett veldig mye tørrprat om alt og ingenting når vi må treffes daglig. I tillegg har hjemmekontor gjort at jeg faktisk har lyst til å treffe kollegaene mine, og jeg har hatt overskudd til å faktisk prioritere treff på fritiden (dersom det hadde vært mulig) Det er faktisk ikke like stas når «Margit» foreslår at hele avdelingen skal gå på restaurant på torsdag ettermiddag, når jeg allerede har tilbragt hele uka med de samme menneskene. Anonymkode: f3698...b32 Hahaha! Artig skrevet. Kjenner meg igjen i at «alt» tar lengre tid. For eksempel hente seg en kaffekopp! Noe av det du skriver om skyldes jo tydelig dårlig HMS! For meg er de fysiske arbeidsforholdene mye bedre på kontoret enn hjemme. Splitter nye kontorer med balansert ventilasjon, lys designet av spesialist, og ikke minst topp moderne skjermer og utstyr. For ikke å snakke om ergonomisk stol og hev-senk-pult. Sånn sett foretrekker jeg kontoret. Kan godt forstå du ikke gjør det samme😂 Anonymkode: 3c196...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #60 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hahaha! Artig skrevet. Kjenner meg igjen i at «alt» tar lengre tid. For eksempel hente seg en kaffekopp! Noe av det du skriver om skyldes jo tydelig dårlig HMS! For meg er de fysiske arbeidsforholdene mye bedre på kontoret enn hjemme. Splitter nye kontorer med balansert ventilasjon, lys designet av spesialist, og ikke minst topp moderne skjermer og utstyr. For ikke å snakke om ergonomisk stol og hev-senk-pult. Sånn sett foretrekker jeg kontoret. Kan godt forstå du ikke gjør det samme😂 Anonymkode: 3c196...383 Vi har også forholdsvis nye kontorlokaler (dog i en eldre bygning) 🤷♀️ Jeg trodde det kritthvite «institusjonslyset» var temmelig standard på kontorer rundt omkring, men er glad dersom jeg tar feil 🙈 Har i tillegg arbeidsplass temmelig nærme printeren/kopimaskinen, og det er en konstant elektrisk during. Også har vi tikkelydene fra ventilasjonsanlegget da, som jeg ikke en gang gidder å klage til vaktmesteren om, fordi lyden kommer og går og sjansen for at han faktisk kommer når lyden er hørbar er forsvinnende liten. 🤷♀️ Dessuten så trekker han alltid på skuldrene ved klager om luftkvalitet eller temperatur, sier han skal sjekke det også skjer det aldri noe merkbart. 🤷♀️ Jeg har ekstra skjerm hjemme og ville lett ha gått til innkjøp av et hev/senk skrivebord dersom jeg hadde fått klarsignal på å få beholde en betydelig andel hjemmekontor framover. Har hittil ikke giddet å gå til innkjøp av noe sånt, siden vi hele tiden har fått signaler på at hjemmekontor avsluttes ved første mulighet. Jeg ser meg for øvrig om etter noe annet dersom jeg må tilbake 5 dager i uka. Har allerede autosøk på Finn, og det er faktisk mye som kunne vært aktuelt å søke på. Anonymkode: f3698...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå