Utsiden Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Sagaen så langt forteller en del om hvor effektivt en stemme utenfor for såkalt midtstrømsmedia kan bli stilnet. Han er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, men han har mer enn noen andre store mediafolk der borte vist at det er mulig å ha ideer utenfor det ekstremt destruktive og polariserende narrativet til msnbc,cnn,fox news osv. Det er kanskje derfor han skal tas? Siden du starter tråden, hva syns du? 6
matsats Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Enda et tragisk eksempel på cancel culture. Alt for mange i samfunnet er ekstremt skjøre og, av en eller annen grunn, tåler ikke å høre meninger de er uenige i. 12
Athod Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Syns det er helt latterlig at de med lupe leter etter teite ting han har sagt i løpet av det siste tiåret. Alle mennesker kunne blitt fremstilt som ræva mennesker hvis man bare tar med det verste de har sagt i løpet av flere tusener timer med samtaler. Spesielt når ting blir tatt ut av kontekst. 11 2
Druid Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Gjest David Lee skrev (11 timer siden): Hva synes dere om alt det? Tragisk! Fyren er i utgangspunktet er en meningsberettiget enkeltperson. Uansett hva han mener, er det irrelevant. Betyr ikke en dritt. At en person som Neil Young får ha rett til den typen kontraktsbrudd, bare for å demonstere sitt ego, er kriminelt. Det er ikke det at jeg er så veldig happy med dophuer som er vaksinemotstandere, men dette er ikke noen inteligent løsning på diskusjonen 4
fotosyntesen Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 (endret) Han har så mange lyttere at andre medier føler seg økonomisk truet. Det kan også handle om penger. https://subjekt.no/2022/02/07/kanselleringskampanjen-mot-joe-rogan-handler-hverken-om-vaksiner-eller-rasisme/?fbclid=IwAR1o8S4qHkhbZ92jbnmbxA9_vKaBusEpltJOBsPewctDtbU58b8TGhUczOs Jeg hater å være han som skal pirke i ord, men er man vaksinemotstander hvis man har tatt alle mulig vaksiner bortsett fra de mot Covid? Tja...mulig... Endret 7. februar 2022 av fotosyntesen 5
Jegern Puahate Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 En bra ting, så flere får øya opp for hvor smålige disse heksejaktene er. 4
Gjest Cid Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Jegern Puahate skrev (5 minutter siden): En bra ting, så flere får øya opp for hvor smålige disse heksejaktene er. Støtter du Joe?
Jegern Puahate Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 5 minutter siden, Cid said: Støtter du Joe? Jeg støtter han 100%, selvfølgelig. 7 1
fotosyntesen Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 En artikkel som prøver å se bak spillet om de store mediene. Den er ganske innfløkt og kan fort bli avskrevet som konspirasjonsteori. Men veldig interessant. https://patriotone.substack.com/p/this-is-who-is-behind-the-joe-rogan/comments 1 2
Utsiden Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 19 hours ago, Cid said: Støtter du Joe? Kanskje han støtter ytringsfriheten. Gjør du? 19 hours ago, Jegern Puahate said: En bra ting, så flere får øya opp for hvor smålige disse heksejaktene er. 17 hours ago, fotosyntesen said: En artikkel som prøver å se bak spillet om de store mediene. Den er ganske innfløkt og kan fort bli avskrevet som konspirasjonsteori. Men veldig interessant. Jeg tror ikke det er smålig heksejakt, selv om kanskje "iniativet" fra maktsyke møkkamannen Neil Young (bra musiker dessverre buhu..) kan beskrives som det. Det vi ser i etterkant er nok et mer kordinert forsøk på å stilne alternativer fra mediaorganisasjoner som har mistet seere i hopetall de siste årene. Motbydelig! Har ikke lest artikkelen du linket (hvorfor ikke skrive ned hva den dreier seg om?) men om vi ser på hvem Neil Young har solgt deler av katalogen sin til og hans umidelbare reklamering for mafiaorganisasjonen Amazon......så tenker jeg det er helt greit å ha på foliehatten! 1
ops2 Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 On 2/7/2022 at 2:57 PM, Athod said: Syns det er helt latterlig at de med lupe leter etter teite ting han har sagt i løpet av det siste tiåret. Alle mennesker kunne blitt fremstilt som ræva mennesker hvis man bare tar med det verste de har sagt i løpet av flere tusener timer med samtaler. Spesielt når ting blir tatt ut av kontekst. Det er morsomt når de som vik ha han bort, blir presentert for ting de selv har skrevet for 10-15 år siden som er akkurat det samme. Det var en helt annen takhøyde for å fleipe før. 2
Anonio Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 Synes vel folk i denne tråden som bruker subjekt.no og patriotene som ‘kilder’ er omtrent like ille som de som vil kansellere alt og alle. Ikke at Joe Rogan er smart eller kredibel på noe som helst. Fyren er blåst, og bør ikke ha det antallet lyttere han har. 2
Hank Amarillo Skrevet 8. februar 2022 #15 Skrevet 8. februar 2022 Anonio skrev (32 minutter siden): Fyren er blåst, og bør ikke ha det antallet lyttere han har. Dumt du ikke fullfører. 2
Utsiden Skrevet 8. februar 2022 #16 Skrevet 8. februar 2022 30 minutter siden, Anonio said: Synes vel folk i denne tråden som bruker subjekt.no og patriotene som ‘kilder’ er omtrent like ille som de som vil kansellere alt og alle. Ikke at Joe Rogan er smart eller kredibel på noe som helst. Fyren er blåst, og bør ikke ha det antallet lyttere han har. Kjenner ikke disse. Hva er sagt som du mener er feil? 1
Tanuki Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Liker han ikke og syntes det bare skulle mangle at han må stå til ansvar for ting han har sagt. Når det er sagt så syntes jeg det er helt feil at han blir kanselert og at episoder fra podkasten hans fjernes. 1
ops2 Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Alt er bare politikk, og Twitter prøver ikke engang å late som om det er nøytralt. For eksempel har Hunter Biden brukt "nigga" i en humoristisk setting. At det var humor, hjelper ikke andre. Men det var alvor når han skrev til en venninne og spurte om hun kjente noen damer han kunne date. Han skrev "no yellow" som direkte oversatt blir "ingen gulinger". Noen skal ikke røres.... Og hvorfor kan ikke folk be om unnskyldning og så går verden videre? Det hjelper jo ikke å unnskylde seg. Det virker som det å beklage bare hisser opp de som krever kansellering. 3
ops2 Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 (endret) 10 hours ago, Anonio said: Synes vel folk i denne tråden som bruker subjekt.no og patriotene som ‘kilder’ er omtrent like ille som de som vil kansellere alt og alle. Ikke at Joe Rogan er smart eller kredibel på noe som helst. Fyren er blåst, og bør ikke ha det antallet lyttere han har. Å bruke hvem som er avsender, for å mistenkeliggjøre noe er feil. Så politisert som media er, så er ikke noen media nøytrale lenger. Og siden media er overveldende på maktas side, på de liberales side og på demokratenes side, så slipper de eneste motstemmene til i små kanaler. Som imellom tar feil, og imellom har rett. Akkurat som de store mediahusene. Av de store avisene i USA finnes det bare en stor avis som er konservativ, The New York Post. Må absolutt ikke forveksles med New York Times. Denne konservative avisen er også den eldste i USA, og var den eneste som skrev om Hunter Bidens laptop før valget. Noe som Twitter svarte på ved å utestenge avisen. New York Post er på Joe Rogans side. Som dette innlegget fra en svart mann: https://nypost.com/2022/02/08/joe-rogan-row-is-the-latest-example-of-elites-using-blacks-for-political-leverage/ Når ingen klarte å få Spotify til å utestenge Rogan på grunn av han hadde snakket med folk som gikk i uttakt med det offisielle synet på Covid og vaksine, så begynte letingen etter noe annet de kunne ta han på. Quote Someone like Joe Rogan has spent countless hours speaking to thousands of people, and after searching with a fine-tooth comb, his foes fabricated the necessary fury with a collage of clippings in which he says the N-word. Han sier at han er lei av at svarte blir sett på som ofre av "eliten" som bruker N-ordet som et verktøy for å utestenge andre. Quote We are experiencing a plague of saviorism, and many elites have used their self-appointed status as black people’s saviors to use our name in vain. They’re the purveyors of the race-essentialist viewpoint in America, and they make no apologies about it. We are their convenient victims to be manipulated for their personal benefit. Endret 9. februar 2022 av ops2 2 2
yamask Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Jeg syns hele greia mot Joe Rogan er kvalm! Jeg er fullvaksinert og plassert godt ut på venstresiden. Jeg hører på podcasten hans en hel del, og mener han har interessante gjester og temaer. Han er jo ikke rasist, og han er heller ikke vaksinemotstander - men skeptisk til akkurat denne vaksinen og håndteringen av pandemien. Det må jo være helt lov det? Eneste jeg mener han burde gjort bedre er å ha flere gjester med motsatt syn på vaksinen enn det han har hatt. Så vidt jeg fikk med meg ønsket han Bernie Sanders som president. Når Biden ble kandidaten til demokratene valgte han å ikke stemme. Derretter hadde han Trump supportere som gjester, og slik ble han sett på som Trump supporter selv. Bernie Sanders og Trump er to motpoler. Verden er ikke svart/hvit og man kan være enig i noe og uenig i andre ting av samme tema. Selvom jeg syns Trump var en stor drittsekk så hyller jeg ikke Biden alikevel. Selvom jeg stemte SV er jeg misfornøyd med Støre og SP i regjering. Selvom jeg er vaksinert er jeg skeptisk til vaksinepass, og jeg forstår hvorfor noen valgte å ikke vaksinere seg. Rogan er en nyskjerrig podcaster, han er alltid åpen for å ta feil og er den første til å si at han ikke er smart nok til å ta et standpunkt i vanskelige saker. Han kunne kanskje stilt litt mer kritiske spørsmål til sine gjester, men så er vel litt av greia med denne intervjuformen at gjesten skal få lov til å snakke sin sak. Når det gjelder n-ordet har han sagt helhjertet unnskyld. Det burde faen meg holde. Håper han går tilbake til youtube. 11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå