AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Etter egne beregninger er jeg 5+4, men CB ukesindikator viser kun 1-2. Forventet 2-3? Fikk først positiv test i går (etter å ikke ha testet noen dager). Kan det hende testen tar feil, at jeg bare har treg stigning? Kan man ha treg HCG-stigning og alt være i orden likevel? Anonymkode: 41105...c55
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter egne beregninger er jeg 5+4, men CB ukesindikator viser kun 1-2. Forventet 2-3? Fikk først positiv test i går (etter å ikke ha testet noen dager). Kan det hende testen tar feil, at jeg bare har treg stigning? Kan man ha treg HCG-stigning og alt være i orden likevel? Anonymkode: 41105...c55 CB viser hvor lenge du har vært gravid - altså når embryoet ble skapt. Om man er 5+4 uker betyr det at embryoet ble unnfanget for 2-3 uker siden, men du har faktisk bare vært gravid i 1-2 uker. Min CB stemte korrekt Anonymkode: 1bb52...75a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Den er ikke 100% nøyaktig, nei. (Det står et sted i bruksanvisningen hvor mange % av gravide kvinner som vil få korrekt svar?) Har du regelmessige sykluser? Vet du helt sikkert når du hadde eggløsning? Om du har en gjennomsnittssyklus med eggløsning rundt dag 14 burde den vist 3+ nå, og sånn sett kan det være et tegn på at noe har gått galt. Men om du bare nylig fikk positiv test (i stedet for for to uker siden) vil jeg tro det er like sannsynlig at du hadde eggløsning mye senere enn dag 14, og at du heller er knappe 4 uker på vei. Ta en ny digital om en uke, så bør du kunne se at det stiger. Om dette går bra så vil du mest sannsynlig bli satt tilbake et par uker på ultralyd. Anonymkode: cffe1...95d 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den er ikke 100% nøyaktig, nei. (Det står et sted i bruksanvisningen hvor mange % av gravide kvinner som vil få korrekt svar?) Har du regelmessige sykluser? Vet du helt sikkert når du hadde eggløsning? Om du har en gjennomsnittssyklus med eggløsning rundt dag 14 burde den vist 3+ nå, og sånn sett kan det være et tegn på at noe har gått galt. Men om du bare nylig fikk positiv test (i stedet for for to uker siden) vil jeg tro det er like sannsynlig at du hadde eggløsning mye senere enn dag 14, og at du heller er knappe 4 uker på vei. Ta en ny digital om en uke, så bør du kunne se at det stiger. Om dette går bra så vil du mest sannsynlig bli satt tilbake et par uker på ultralyd. Anonymkode: cffe1...95d Jeg er ikke helt sikker på eggløsningstidspunktet. Brukte EL-tester en stund, men ga opp da jeg aldri fikk positiv test til "forventet" tid. Så sannsynligvis har jeg hatt eggløsning en del senere enn antatt. Litt nedtur at jeg trolig er kortere på vei enn først antatt, men tross alt bedre det enn at det er noe galt. Anonymkode: 41105...c55
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 CB baserer seg ikke bare på hcg-nivå, men på nivået av et hormon som er knyttet til eggløsning. Derfor kan du få 2-3 uker med relativt lavt hcg-nivå, og sannsynligvis omvendt også. Den er av disse grunnene uegnet for å måle om alt er i orden, hvertfall hvis man ikke tar flere, åpner de og ser på stigningen - noe som heller ikke er eksakt vitenskap. Hvis testen viser noe annet enn du forventer, så ville jeg derfor fått legen til å måle hcg-stigningen din. Den er langt mer predikativ for om det er et normalt svangerskap eller ikke. Anonymkode: 992c5...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå