AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Dere matsnobber vet godt at denne "fine" maten dere skryter sånn av, enten er fullstendig uten smak, eller at den smaker helt forjævlig. I begge tilfeller må grillkrydderet frem for at maten kan bli spiselig. Enten for å sette smak på den, eller for å dekke over den jævlige smaken. Anonymkode: 2b46a...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Ok, kos deg med alt saltet som er i grillkrydder. Anonymkode: ee46f...a22 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Tippe du somregel spiser osteskiver med ketchup og grillkrydder alene og er jævlig bitter. Anonymkode: 244d9...650 5
FrankDrebin Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Jeg er heller ikke noen fan av matsnobberi, men dette var litt eksremt. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Synes du er like snobbete sjøl. Grilllrydder lissom, la-di-da så fancy! Hva er galt med ketsjup? Anonymkode: 9c4eb...82e 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Hjemmelaget mat smaker selvfølgelig MYE mer (og mange forskjellige smaker) enn annen mat, men det er ikke rart du syns det smaker ingenting når du er vandt til å dynke maten i grillkrydder🤣 Et tips: slutt med grillkrydder, så trener du kanskje opp smaksløkene dine igjen. Anonymkode: 7c0c3...00d 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Folk har forskjellig antall smaksceller, noen har få, og de salter f eks mat mye. For dem smaker det lite og ingenting. Anonymkode: 24547...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Jeg tror ikke du vet hva fin mat er. kan du forklare meg hva du påstår er «fi mat. For fin mat for meg er kalvekjøtt, hummer osv. å jeg skulle virkelig likt å sett på deg ha grillkrydder som forøvrig er en blanding av div krydder som med paprika, løk, salt, pepper osv, å ofte opp til 60% salt på det jeg kaller fin mat. jeg bruker alle de krydrende når jeg lager mat men aldri de boksene da man blander selv. fin mat er det Grandiosa og Fjordland i ditt hode kanskje..? Anonymkode: 72636...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Du har nok forstyrret smaksløkene med for mye grillkrydder og salt ferdigmat. Anonymkode: 18351...b31 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 Smaksløkene kan faktisk bli veldig svekket og ødelagte om du spiser «feil», kanskje det som har hendt med deg siden du må drukne alt i nasty grillkrydder. Anonymkode: 8c8de...ed0 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Det virker som at noen salter maten sin bare mer og mer fordi de blir så vant til at det, og det blir en ond sirkel. Grillkrydder inneholder veldig mye salt. Det er skadelig for helsen din. Behovet for å salte maten så mye vil nok gå bort hvis du lar være en god stund, og da vil du nok kjenne mer smak av denne maten du klager på. Altså er det vinn-vinn for deg. Anonymkode: 0c484...1cb
Heydayotheinterweb Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Det er sånn de vil ha det! En gentrifisert, steril og minimalistisk verden! 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 Dette er et resultat av alt snobberiet i den andre tråden om daten som hadde grillkrydder på «middagen som var en konge verdig» 😂😂😂 Anonymkode: ee16e...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 Å gud, det er så mange troll om dagen her, jeg får fnatt. Det er ikke morsomme dilemmaer engang, det er bare mislykkede forsøk på å provosere. Anonymkode: 1407a...042
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 Man kan venne seg til mer ren mat, så man ikke trenger så mye sukker, salt osv. Har en venninne som salter FØR hun har smakt på maten…! har aldri skjønt greia Anonymkode: 56184...f65
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 Hvis du hadde gått en måned på å kun spise ren mat, ville smaksløkene dine begynt å utvikle seg. Det er derfor så mange som begynner å spise sunt, etterhvert ikke lenger får lyst på junk food. Det er ikke kun mentalt, det er fysiske og biologiske endringer som skjer i oss hvor smaksløkene oppfatter smakene annerledes fra hvordan de pleide å oppfatte dem. Anonymkode: 52ca6...258 1
Million Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 (endret) I tillegg til at du må være en elendig kokk selv, må du ha bare dårlige kokker i din bekjentskaps- og familiekrets, siden du bare har opplevd mat som smaker "dritt" og MÅ ha grillkrydder på... Ikke at jeg tror dette er noe seriøst innlegg fra ts. Det er vel bare bullshit og trolling. Endret 7. februar 2022 av Million 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå