Gå til innhold

Hip thrusts med stang vs i booty builder. Like tungt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke gjort hip thrusts med stang på flere år, men gjør derimot hip thrusts i booty builder maskinen ukentlig. Så kom jeg til å tenke på om øvelsen i apperatet er like tungt som å gjøre øvelsen med stang? Ser nemlig for meg at 80 med stang er tyngre enn 80 kg i booty builderen.. Stemmer dette?

Anonymkode: 17f33...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har føttene plassert høyt på en plate når du kjører øvelsen i maskin, så vil det være tyngre i maskinen. Plasserer du føttene på gulvet(ikke på den høye platen) som om du skulle kjørt med stang, så vil maskinen være lettere. Selv foretrekker jeg å gjøre øvelsen med stang, men gjør begge deler pga maskinen er så lettvint mtp rigging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tyngre i maskin, og løfter mer med stang. Men hater rigginga for å gjøre det med stang. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (9 timer siden):

Om du har føttene plassert høyt på en plate når du kjører øvelsen i maskin, så vil det være tyngre i maskinen. Plasserer du føttene på gulvet(ikke på den høye platen) som om du skulle kjørt med stang, så vil maskinen være lettere. Selv foretrekker jeg å gjøre øvelsen med stang, men gjør begge deler pga maskinen er så lettvint mtp rigging.

Har føttene plassert oppå platen ja.
Så jeg burde med andre ord klare 80 kg med stang også da? Tar 80 kg i maskinen. Det er isåfall litt moro da jeg husker jeg tok 20 kg med stang da jeg startet å trene (hadde sikkert klart mer, ville starte litt forsiktig, men husker jeg da syntes 20 kg var tungt) 😅

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 timer siden):

Jeg syns det er tyngre i maskin, og løfter mer med stang. Men hater rigginga for å gjøre det med stang. 

Samme her.. orker ikke rigginga. Synes dessuten det fungerer greit i apperatet.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer en del mer med stangen enn maskinen. Når jeg har passert 90 kg i maskinen sliter jeg med å få meg opp og i stilling, det problemet har jeg ikke med stangen. Om kroppen dog oppfatter 70 kg i maskinen som like tungt som 80 kg med stang vil jeg ikke tro det vil utgjøre en forskjell på muskelbygging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare fotplassering som har noe å si, man har også trinsesystemet som påvirker kraften mot vektmagasinet. Beste måten er å bare teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...