Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før dere fikk en jobb etter at dere var ferdigutdannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier; hvor lang tid tok det før du fikk en relevant jobb etter at du var ferdigutdannet? 

Jeg blir ferdigutdannet i disse dager og føler jeg allerede er stressa ihjel😩

Anonymkode: 85b28...bd8

Skrevet

Hadde jobb før utdannelse var fullført. Begynte i en stilling, men da graden var fullført gikk jeg over til en relevant stilling for utdannelsen. Det var ikke store endringen, utenom lønna da ;) 

Anonymkode: dbae2...ee1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk kontrakt om fast stilling 4 måneder før jeg var ferdig utdannet. Men jobbet som vikar der allerede da jeg fikk tilbudet 😊

Anonymkode: acc8f...16e

• Liker 1
Skrevet

Fikk jobb i desember, leverte masteren mai året etter og startet i jobben i August.

Anonymkode: 72668...2b2

Skrevet

Hadde jobb som ventet før jeg mottok vitnemålet. Men det var et helvetes stress og press frem mot juni for å skaffe seg jobb på utdanninga mi. 

Anonymkode: 37e75...9b5

Skrevet

Jeg fikk jobb med en gang, men første jobben var kun ett måneders vikariat. Andre jobben varte et halvt år og var irrelevant for utdannelsen min. Tredje jobben var relevant men gjorde at jeg måtte flytte til en annen by. Fjerde jobben var relevant og gjorde at jeg kunne flytte hjem til byen jeg ønsket å bo i. 

Anonymkode: 33eb3...dcf

• Liker 1
Skrevet

Lærer. Intervju og jobbtilbud i mars. Avsluttet lærerutdanningen i juni, startet i jobben i august. 

Anonymkode: ca22b...e55

• Liker 1
Skrevet

Da jeg tok bacheloren fikk jeg relevante vikarjobb fra tre måneder før jeg var ferdig. Fikk ikke fast jobb før etter ett år. Etter masteren fikk jeg fast relevant jobb fire måneder etter jeg var ferdig.

Anonymkode: 2d139...5e7

Skrevet

Fikk jobb drøyt seks måneder før vitnemålsutdelingen.

Anonymkode: 62cf7...a12

Skrevet

Dette spørs jo veldig på type yrke. Jeg er sykepleier og hadde jobb sikret før jeg var ferdig utdannet. Inenn økonomi og lignende er det jo mye vanskeligere. 

Anonymkode: 54807...0b2

Skrevet

Jeg fikk jobb på høsten året før jeg var ferdig utdannet, altså rett etter at jeg hadde startet på siste år med studie. Er siviløkonom, vanlig for mange av oss

Anonymkode: 35469...744

Skrevet

Gikk ca. tre år.

Anonymkode: 542e2...2c3

Skrevet

Signerte 1 år før jeg var ferdig med bacheloren.

Anonymkode: a2396...42b

Skrevet

Nesten et år, fortsatt ikke fått fast jobb 2 år etter.

Anonymkode: ab51b...683

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, som tittelen sier; hvor lang tid tok det før du fikk en relevant jobb etter at du var ferdigutdannet? 

Jeg blir ferdigutdannet i disse dager og føler jeg allerede er stressa ihjel😩

Anonymkode: 85b28...bd8

Hadde jobben klar før jeg var ferdig. Tiltrådte da bachelor oppgaven var levert, med forbehold om bestått.

Skrevet

Fikk tilbud før jeg hadde fått vitnemålet. Men begynte å søke et halvår før jeg var ferdig, og måtte flytte på meg for å få en halvrelevant jobb. 

Anonymkode: f8889...b93

Skrevet

Fikk jobb et halvt år før jeg ble ferdig. 

Hvor vanskelig det er å få jobb, varierer veldig fra bransje til bransje. I min bransje er det skrikende mangel på folk, og følgelig ganske vanlig at man blir tilbudt jobb før endte studier. I andre bransjer er det helt normalt at man sliter med å få jobb, og gjerne må ta til takke med ikke akkurat drømmejobben når man starter i bransjen. 

Så ikke sammenligne deg med tilfeldige folk, som du ikke aner bransjen til. Se heller på hva som er vanlig i DIN bransje. 

Anonymkode: 1218b...4c1

Skrevet

Fast jobb i januar. Ferdig utdannet i mai. 

Anonymkode: 3d066...fa9

Skrevet

Relevant jobb - 2 år.

I mellomtida gjorde jeg mye annet rart (barnehage, gartner, labassistent, sjåfør). 

Anonymkode: 12c0a...854

• Liker 2
Skrevet

Fikk relevant jobb før jeg var ferdig utdannet. Jurist.

Anonymkode: 6b9d6...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...