AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Spørsmål til dere som er single og 40+. Hva er det viktigste dere ser etter i en partner å dele livet med? Er dere opptatt av å bli skikkelig forelska? Eller holder det å finne en dere trives med og blir glad i etterhvert som dere blir kjent? Skriv gjerne om du er kvinne eller mann om du svarer. Anonymkode: eb976...bf7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 For det første jeg er ikke i godt voksen alder fordi om jeg er 40, har du fylt 20? Og selvsagt vil jeg bli forelsket, en er ikke på slutten av livet i 40 årene. Ser etter en mann som er ganske lik meg selv, i 20 årene var store motsetninger spennende. Nå har jeg innsett at dette blir krevende i lengden. Så vil ha en reflektert, engasjert, ambisiøs og snill mann. En som liker å trene for å ta vare på kroppen sin som meg, uten å være ekstrem. Av utseende liker jeg menn som er sjarmerende og ser snille ut, stort spenn her. k40 Anonymkode: 35338...cbc 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Også må han ha ryddig og god økonomi, da jeg ikke er ute etter en å forsørge. Anonymkode: 35338...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Aller viktigst: en jeg trives godt sammen med, kan slappe av med og være trygg og meg selv med, en jeg kan prate masse med og le sammen med. Sekundærlista handler også mest om å passe sammen: Så bør vi ha en kompatibel livsstil. Jeg liker å være ute på tur i helgene, så vil ikke trives med en daff sofapotet (har prøvd) eller en treningsnarkoman/topptur/ekstremsporttype(det klarer ikke jeg henge med på). Han bør ha litt kunnskap og innsikt i ting, og ha nysgjerrighet på det han ikke vet, være interessert i hvordan verden henger sammen. Trenger ikke ha høy utdanning, det har jeg ike selv,, men vi kan vel diskutere politikk, samfunn, historie, natur likevel. En ca vanlig sosial type - som liker å omgås venner og familie, men også liker å ha ro i blant. Reiseglad - kort eller langt - uten å måtte på tur hele tida. Normal økonomi, råd til en ferietur i blant og ikke gjeldsslave, men trenger ikke noe mer enn gjennomsnitt. Og så opplagte ting som ikke alkoholiker, narkoman eller kriminell! Haha, men det viktigste står øverst da Forelskelse, ja, hvis ikke blir det vel aldri noe mer enn en venn? Anonymkode: fae69...dc9 3
Engel Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 (endret) Kvinne 45 år Ser først og fremst etter en med samme verdier som meg, og vi må også ha en del felles interesser. Men helt greit å ha litt interesser hver for oss også. Han må helst ha barn som er på alder med mine eller eldre, for jeg er veldig ferdig med småbarnstiden. Han må også være fysisk sprek nok til å holde følge med meg på aktiviteter, men ikke ekstrem, for da henger ikke jeg med... Og så er det viktig at han er glad i fysisk kontakt og sex, men er seriøs og ute etter å slå seg tilro med en partner. Og selvfølgelig må man ha kjemi og fysisk tiltrekning. Kall det gjerne forelskelse. Man trenger at det bobler litt og at man kjenner at man virkelig vil tilbringe tid med vedkommende. Endret 7. februar 2022 av Engel 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Kvinne, 42. God økonomi er viktig for meg. Samt en bra bolig i attraktivt strøk. Anonymkode: c8ff7...4e0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Mann 53. Kan henge meg på det som @Engel sier. Vi må matche på energinivået, behovet for nærhet, humor og samtale. Vi må også være litt samkjørte på hva vi vil realisere, og hva det holder å fantasere om. Og ja, det må krible. Sitat Anonymkode: abd7f...5a8 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Jeg vil ha en trygg, stødig og rolig mann, med lun humor. Han behøver ikke være rik, men må ha orden på økonomien, jeg vil ikke forsørge noen. Forelskelsen er ikke viktig, men det må være kjemi. Anonymkode: 0efa3...86d 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aller viktigst: en jeg trives godt sammen med, kan slappe av med og være trygg og meg selv med, en jeg kan prate masse med og le sammen med. Sekundærlista handler også mest om å passe sammen: Så bør vi ha en kompatibel livsstil. Jeg liker å være ute på tur i helgene, så vil ikke trives med en daff sofapotet (har prøvd) eller en treningsnarkoman/topptur/ekstremsporttype(det klarer ikke jeg henge med på). Han bør ha litt kunnskap og innsikt i ting, og ha nysgjerrighet på det han ikke vet, være interessert i hvordan verden henger sammen. Trenger ikke ha høy utdanning, det har jeg ike selv,, men vi kan vel diskutere politikk, samfunn, historie, natur likevel. En ca vanlig sosial type - som liker å omgås venner og familie, men også liker å ha ro i blant. Reiseglad - kort eller langt - uten å måtte på tur hele tida. Normal økonomi, råd til en ferietur i blant og ikke gjeldsslave, men trenger ikke noe mer enn gjennomsnitt. Og så opplagte ting som ikke alkoholiker, narkoman eller kriminell! Haha, men det viktigste står øverst da Forelskelse, ja, hvis ikke blir det vel aldri noe mer enn en venn? Anonymkode: fae69...dc9 Veldig mye dette. Må trives sammen, og ha litt samme måte å leve på. Han siste jeg var sammen med sov til klokka to i helgene mens jeg sto opp klokka åtte, for eksempel 😄 Han ville ikke spise frokost, mens jeg setter pris på å gjøre noe ekstra til frokosten i helgene med rundstykker og en god kaffe. Jeg liker å prate over et glass vin og god musikk på en lørdagskveld med litt ost og kjeks, mens han likte å se the Avengers med øl og potetgull. Det er småting egentlig, men det blir veldig tydelig over flere år, at man aldri vil gjøre det samme. Og ok økonomi, trenger ikke tjene bra. Men ha kontroll og ha råd til det man trenger. Anonymkode: 1e216...f32
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Omtrent det samme som jeg alltid har sett etter: En jeg er tiltrykket av, trives sammen med og kan finne på ting med. En sånn passelig ordnet økonomi hadde jo selvsagt vært kjekt, men arbeidsledig og gjeldsordning er ingen krise for meg. Skal jo ikke få barn med dette mennesket, og vi trenger da ikke bli samboere i en fei heller. Anonymkode: b7cd1...b71 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 Han skal være sjefen i sitt eget liv. Ferdig med småbarn. Ferdig med å bli styrt av barnemoren. Prioritere meg. Ha tid til meg utenom jobb og barn. Økonomisk stabil og ellers orden på livet. Vil så klart bli forelsket. Anonymkode: 7029d...6ab
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 Han er smart, åpen og ser grei ut. På min alder, eller pluss/minus tre fire år. Ikke interessert i å gå inn i noen andres ferdige liv (har mitt eget), så han må ha lyst og overskudd til å skape noe nytt sammen. Anonymkode: b96b6...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Han må være reflektert, avslappet, trygg på hvem han er, ville ha og være likestilt partner (i motsetning til å trenge en morsfigur som ordner og tilrettelegger.) Uanstrengt økonomi, omtrent samme aktivitetsnivå som meg, noen felles interesser. Må ha følelser utover vennskap, eller er det uinteressant. Har lært av livet at motsetninger tiltrekker, men funker ikke i lengden. Anonymkode: 000c7...62e 3
Røkelse Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han må være reflektert, avslappet, trygg på hvem han er, ville ha og være likestilt partner (i motsetning til å trenge en morsfigur som ordner og tilrettelegger.) Uanstrengt økonomi, omtrent samme aktivitetsnivå som meg, noen felles interesser. Må ha følelser utover vennskap, eller er det uinteressant. Har lært av livet at motsetninger tiltrekker, men funker ikke i lengden. Anonymkode: 000c7...62e Som jeg skulle sagt det selv. Utover dette ønsker jeg meg en partner som har samme utdanningsnivå som meg, like barn leker best i lengden. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Ei snill og pålitelig dame som er passe fornøyd med seg selv, og som ikke er opptatt av å rapportere livet sitt inn på sosiale medier. Anonymkode: 66453...da3 1
Fluefisker1 Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 Engel skrev (2 timer siden): Kvinne 45 år Ser først og fremst etter en med samme verdier som meg, og vi må også ha en del felles interesser. Men helt greit å ha litt interesser hver for oss også. Han må helst ha barn som er på alder med mine eller eldre, for jeg er veldig ferdig med småbarnstiden. Han må også være fysisk sprek nok til å holde følge med meg på aktiviteter, men ikke ekstrem, for da henger ikke jeg med... Og så er det viktig at han er glad i fysisk kontakt og sex, men er seriøs og ute etter å slå seg tilro med en partner. Og selvfølgelig må man ha kjemi og fysisk tiltrekning. Kall det gjerne forelskelse. Man trenger at det bobler litt og at man kjenner at man virkelig vil tilbringe tid med vedkommende. Som jeg skulle skrevet det selv.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han må være reflektert, avslappet, trygg på hvem han er, ville ha og være likestilt partner (i motsetning til å trenge en morsfigur som ordner og tilrettelegger.) Anonymkode: 000c7...62e Dette! Jeg vil ikke ha en partner som "vil bli tatt vare på" - dvs. en som forventer at jeg tar alt av husarbeid, matlaging etc. fordi jeg er kvinne. Anonymkode: 900bb...97e 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 Jeg er overromantisk fortsatt, etter fylte 50 år. Jeg vil bare hoppe, satse og holde fast med iver, kreativitet og glede. Jeg orker ikke å vurdere en mann opp og ned, så kjedelig kan jeg bare ikke leve. Han må være ærlig til det ekstreme, åpen og forelsket/interessert/tent på meg i samme grad som jeg er det på han. Avstand plager meg ikke, og problemer løser vi sammen. Vi skal bli et team, mine styrker er hans styrker og omvendt. Jeg er fra en kollektivistisk kultur, tenker på mennesker som en helhet, ikke som individer som skal prestere. Anonymkode: 386e5...23f 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 Ei jeg føler meg komfortabel med, som er noenlunde aktiv, som jeg er tiltrukket av, og med litt av samme type humor. Det var vel i korte trekk. Videre bør hunenten ikke ha barn eller alternativt helst være ferdig med småbarn slik at hun har tid og ork til et minimum av aktiviteter og samvær. Av interesser bør hun like å reise litt i blant, men helst ikke en "reiseguru" som må på utenlandstur flere ganger i måneden og backpacking halve året, for å sette det litt på spissen. Samtidig er det et ønske at hun også trives med å kose seg hjemme. Like å lage litt god mat iblant, en god bok eller en god serie/film. Hun bør være normalt ryddig. Aktivitetsmessig kan hun gjerne like å trene lett til moderat, og hun bør like å gå eller løpe noen turer. Trenger ingen toppturskvinne, men snakker om moderat trening nær hjemmet der hun bør kunne holde følge med meg selv. Hun må være jordnær og ha noenlunde samme type forhold til fysisk affeksjon som det jeg selv har. Helst ikke mislike en klem eller et kyss på offentlig sted. Snakker ikke om at man skal stå å råkline foran folk, men at man er komfortabel med normale fysiske kjærtegn også når man er utenfor hjemmet. Yrkesmessig er jeg åpen for det meste, men hun bør helst ikke ha en jobb der hun reiser det aller meste av året og knapt nok er hjemme. Jobber hun offshore eller på sjøen skulle det nok gått fint, for da kan man evt. ha mer tid sammen når hun først er hjemme. Hun må bo i ikke alt for lang avstand fra der jeg bor. Trenger ikke være på akkurat samme sted, men da ikke for langt utenfor slik at man rekker en dagstur med god margin uten å bruke nesten hele dagen på reise. Avstandsforhold kan fungere en stund, men uten planer om at hun tilfeldigvis skulle flytte nærmere meg uansett, så ønsker jeg ikke å gå inn i et nytt (Been there, done that). Hun bør være moderat interessert i samfunnet rundt seg, politiske strømninger og vite litt hva som skjer rundt i verden. Forventer absolutt ikke noen statsviter, men at hun følger med litt og kan ha en mening om det som skjer. Utseendemessig er jer ikke superkresen, men hun bør være normalt slank. Noen kg ekstra er greit, men helst ikke veldig sterk overvekt. Anonymkode: a6d09...77f 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Mange som vet godt hva de ønsker seg ser jeg. Enig med flere av dere som skriver at det å trives sammen og kunne være seg selv er langt oppe på lista. Anonymkode: eb976...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå