Gå til innhold

Dere som tar botox mot migrene

netpuppy

Anbefalte innlegg

Jeg tok botox for første gang på tirsdag i forbindelse med migreneforebygging. Siden i går har jeg vært forferdelig stiv i nakken og skuldrene, der en del av sprøytene ble satt. Jeg regner i grunnen med at dette er vanlig, men lurer på hvor lenge det varer og om det blir sånn hver gang jeg får ny dose. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varer ca 6 mnd .

Setter på aura- siden her pluss et par i hårfestet for at ansiktet ikke skal bli skjevt. 

Opplevde litt hodeverk den første uk første gang  .Gikk over etterhvert.

Jeg setter kun vår/ sommer ! Da er mest plaget  av migrene som kommer av sol og varme. 

Endret av Rogadame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rogadame said:

Varer ca 6 mnd .

Setter på aura- siden her pluss et par i hårfestet for at ansiktet ikke skal bli skjevt. 

Opplevde litt hodeverk den første uk første gang  .Gikk over etterhvert.

Jeg setter kun vår/ sommer ! Da er mest plaget  av migrene som kommer av sol og varme. 

Ok, jeg er veldig plaget så kommer til å ta hver 12. uke. Ca 30-35 stikk i panne, kjeve, hodebunn, nakke og skuldre, så er greit stiv for å si det sånn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg fikk Botox mot migrene, hadde jeg en intens følelse av stramhet i panna, og ekstra hodepine.   Det varte i litt over en uke.   Det skjedde bare den første gangen.   Regner med det samme gjelder for nakkesmerter, som jeg har hørt også er ganske vanlig.

Standardprotokoll for Botox mot migrene (PREEMPT)

image.png.376eea991ede61636d9e72d24504b5f1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kalevala said:

Første gang jeg fikk Botox mot migrene, hadde jeg en intens følelse av stramhet i panna, og ekstra hodepine.   Det varte i litt over en uke.   Det skjedde bare den første gangen.   Regner med det samme gjelder for nakkesmerter, som jeg har hørt også er ganske vanlig.

Standardprotokoll for Botox mot migrene (PREEMPT)

image.png.376eea991ede61636d9e72d24504b5f1.png

Ok, litt over en uke skal jeg klare 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang hadde jeg absurde smerter en uke. Etter der kjenner jeg det bare dagen jeg får sprøytene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, BobbySocks said:

Første gang hadde jeg absurde smerter en uke. Etter der kjenner jeg det bare dagen jeg får sprøytene.

Godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det. Merker ingenting. Jeg er så plaget at jeg tar hver 10.uke. Har gjort det i rundt 7 år nå. Har gått fra å jobbe 50 % og å være gradert ufør til å jobbe mer enn 100 % og være student. 

Anonymkode: e2e67...ed1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke opplevd det. Merker ingenting. Jeg er så plaget at jeg tar hver 10.uke. Har gjort det i rundt 7 år nå. Har gått fra å jobbe 50 % og å være gradert ufør til å jobbe mer enn 100 % og være student. 

Så godt å høre at det har fungert bra for deg! Jeg er heldigvis så godt hjulpet av anfallsmedisinene at jeg har klart å stå i full jobb, men det ender jo med at jeg tar altfor mye medisiner i forhold til anbefalingene. For ikke å snakke om hvor slitsomt det er å ha så vondt + alle bivirkningene nesten hver dag. Krysser fingrene for at det har en effekt for meg også. Tar du bare botox eller tar du CGRP hemmer i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (34 minutter siden):

Så godt å høre at det har fungert bra for deg! Jeg er heldigvis så godt hjulpet av anfallsmedisinene at jeg har klart å stå i full jobb, men det ender jo med at jeg tar altfor mye medisiner i forhold til anbefalingene. For ikke å snakke om hvor slitsomt det er å ha så vondt + alle bivirkningene nesten hver dag. Krysser fingrene for at det har en effekt for meg også. Tar du bare botox eller tar du CGRP hemmer i tillegg?

Jeg tar kun botox. Ingen akuttmedisin har fungert for meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får dere det dekket?

Anonymkode: ef3ed...a75

Ja jeg har det på blå resept. En skal innom en del andre medisiner først før en får det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får dere det dekket?

Anonymkode: ef3ed...a75

Ja, du får det dekket hvis du har diagnosen kronisk migrene (15 eller flere hodepinedager pr. måned hvorav 8 er migrene) og har prøvd ut 3 rimeligere forebyggende behandlinger uten tilstrekkelig effekt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...