Gå til innhold

Stram lukt på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det lukter en litt stram lukt på badet vårt for tiden. Kan ikke forklare det noe annerledes enn det. Jeg rensa sluket, og så satte vi på varmekablene, og da synes jeg lukta ble så godt som borte. Men nå etter ca 5 dager, synes jeg det lukter litt igjen. Vi satte ned temperaturen på varmekablene siden det blei for varmt der inne.

Noen som vet hva denne lukten kan komme av? - og hva kan jeg i tilfelle gjøre med det?

Vi har forresten nesten nettopp flyttet hit, og det sto ikke noe om fukt i taksten på huset..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fukt var det første som slo meg, men du må nesten prøve å finne ut om det er et spesielt sted lukten kommer fra. Det er ikke noe som ligger under noe da - eks våt sokk eller lignende?

Skrevet

Nei si det... Rense alle vannlåser, rense toalett og sisterne, eventuelle ventiler, sjekke disse for dyr osv. Låne en fuktmåler og sjekke fuktigheten på gulv og vegger.. Vet ikke jeg ;)

Skrevet

fukt, det var det som jeg tenkte på først. men jeg regner jo med at de har målt fukt under taksten, selv om det ikke står noe om det. Eller bør jeg kanskje ikke gå utifra noe som helst, man vet jo aldri.

Og, hvis det viser seg at det er fukt, hvordan kan man bli kvitt fuktigheten?

Skrevet

Har du noen sluker som står tørre? Altså som ikke er i dusj og får vann jevnlig. Slike sluker må tømmes vann i av og til for å ikke lukte.

Skrevet

Sluket er ved siden av badekaret, så det kommer vann nedi der hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...