Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker rietellerapp, og starter så fort jeg kommer meg inn på den etter rien starter. Men når regner man en rie som over? Når toppen gir seg og smertene avtar, sakte,  eller når smertene er avtatt fullstendig? Er det egentlig vesentlig for den saks skyld, er kanskje hyppigheten viktigere? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 601e5...5cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når smertene er helt borte. Vær obs på at hvis smertene er konstante, og ikke så voldsomt kraftige, så er det mest sannsynlig maserier/modningsrier og ikke vanlige rier.

Anonymkode: 97e8f...e08

Skrevet

Til magen blir myk 😊

Anonymkode: 1f11c...73f

Skrevet

Eg tok frå den kom, til eg kunne puste normalt igjen.. om det er riktig veit eg ikkje, tenkte egentlig ikkje så mykje over det.

Anonymkode: 8056a...f28

Skrevet

Er i samme situasjon her.. Måler fra den "gir seg" - dvs ikke i det smertene er i 0, men så godt som. Aner ikke om det er riktig, men er i startfasen foreløpig så tar det kuli. Vet av erfaring at det tar litt tid før der tar av (for meg da).

Tredjegangs 39+6.

Masse lykke til!🌸

Anonymkode: 50407...bb5

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å gjøre det? Man merker jo fort når det tar seg opp veldig?

Anonymkode: 313f0...55a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er egentlig poenget med å gjøre det? Man merker jo fort når det tar seg opp veldig?

Spennende å følge med vel, ikke så mye annet å gjøre. Føder ikke hver dag 😊

Anonymkode: 50407...bb5

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel et poeng når man får beskjed fra sykehus om at riene skal være nøyaktig så lange og med nøyaktig så mye pause mellom før man får komme inn? Nå har ikke jeg telt rier men jeg har iallfall ikke stålkontroll på hvor mange sekunder og minutter som har gått sånn i hodet (og det har ikke andre folk heller tror jeg, basert på hvor dårlig folk generelt angir tidsbruk på ting). Er man feks førstegangsfødende også så er det ikke sikkert man merker at det tar seg opp veldig/nok til å ringe sykehuset igjen, da man ikke har noe å sammenlikne med. 

Anonymkode: 2300a...948

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Eg vart satt i gang og starta med rier som varte over minuttet, kvart fjerde minutt. Som førstegangsfødande som vart satt i gang med ballong var jordmor veldig skeptisk til framgangen min. Motvillig gjekk med på å sjekke meg etter nokre timar, og jaggu hadde eg 7 cm åpning. Hadde eg ikkje tatt tida og dermed vore litt sikker i min sak, så hadde eg nok 'hørt' på jordmor og drøya ting. 

Anonymkode: 8056a...f28

Skrevet

På fødselsforberedende kurset understrekte de at man skulle ta tiden på riene fra rien startet til den neste begynte. Mener det hørtes merkelig ut men de gjentok det flere ganger i hvert fall. Så ikke vet jeg 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c469a...e9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 18.13):

På fødselsforberedende kurset understrekte de at man skulle ta tiden på riene fra rien startet til den neste begynte. Mener det hørtes merkelig ut men de gjentok det flere ganger i hvert fall. Så ikke vet jeg 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c469a...e9c

Det er fordi de vil vite hvor mange rier man har på 10 minutter tenker jeg! 

Anonymkode: 1f11c...73f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 15.48):

Greit å slippe å føde hjemme eller på motorveien.. for meg gikk det fra 0-100 på null komma nix, de ba meg følge med og telle rier og minutters hyppighet, og sekunder de varte. 🙂 Kom inn en halvtime etter vannet gikk og hadde 4 cm åpning, 10cm en time senere.. så greit å holde litt styr på kroppens tegn for fødsel! 😅

Endret av mingus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...