AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Men hva er best for barna? Både jeg og far har gode jobber og trenger ikke pengene til hverandre,men vi deler selvsagt barnetrygden. Vi skilt fordi begge synes det er det beste da vi ikke har kjæreste følelser mer,men er mer bestevenner, vi samarbeider godt om barna og er enig i det meste, men er litt usikker på akkurat denne biten. Størstemann skal bo fast hos meg fordi det er det han ønsker da far bor et stykke unna, og han har masse venner her, men kommer til og dra til faren når han vil selv og i alle fall anhver helg og 1 gang i uka. De 3 yngste er bare 5, 3 og snart 2, så de kommer vi til og ha mer samvær med far, da de er veldig opptatt av pappa alle 3. Største mann er snart 18. vi har vert sammen siden vi var 15, men slet lenge med de 3 yngste, storebror kom allerede når vi bare var 20 og vi giftet oss året etter da han var nesten 1 år. Anonymkode: de404...694
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Om du og far bor et stykke unna hverandre er kanskje 50/50 ikke optimalt. Nettopp på grunn av venner, etterhvert skole etc. Husker jeg hata å ikke møte venner på fritiden annenhver uke. Hata også den evige flyttinga, men det er en annen sak. 50/50 var kjekt for foreldrene mine. Pyton for meg! Anonymkode: 56b1e...edd 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Det beste er jo om dere deler en tomannsbolig eller bygger om en enebolig til to enheter. Det er vel ikke veldig mange (oppegående) voksne i dag som oppriktig går for den gammaldagse «50-50 null felles feiring av jul og bursdag, null felles ferie»? I alle fall kjenner jeg ingen som gjør det, og normalt oppegående skilte bodde sammen også på 90-tallet uten atfolk hevet øyevåbryn, så dette er ganske veletablerte ordninger (slev om kg vil overbevise deg om at det er både ok og normalt for foreldre som er skilt å velge å ikke oppdra ungene på fellesen) Anonymkode: 6c990...60e 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Takk for tips. Far jobber 1 time unna,men han har tenkt til og flytte nærmere oss da han er ferdig i den jobben neste år og da skal han jobbe ca 12 minutter fra der vi bor nå, og største som er 5, fylte 5 i år så begynner ikke på skolen før neste år. så han skal bo ca 15 minutter unna oss da og innenfor skoleområdet til barna, han kommer faktisk til og bo nærmere skolen enn meg Anonymkode: de404...694 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Vi gikk fra 50/50 til 60/40 da den ene bodde nærmere skole/fritidsaktiviteter/venner. Det gikk helt fint med 50/50 også, men etter et år skjøv vi på det. I første tiden etter bruddet er det vel greit å begynne med 50/50, så kan dere evt. endre etterhvert. Så er det viktig å være litt forutseende. Her gikk samarbeidet helt greit først, men ble vanskelig da nye partnere kom inn i bildet. Så erfarte jeg at det er lettere å pushe for enda skjevere fordeling når man først har gått til 60/40, så man må passe på at eksen ikke tar hånden når du gir lillefingeren. Anonymkode: c90f9...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Det beste er jo om dere deler en tomannsbolig eller bygger om en enebolig til to enheter. Det er vel ikke veldig mange (oppegående) voksne i dag som oppriktig går for den gammaldagse «50-50 null felles feiring av jul og bursdag, null felles ferie»? I alle fall kjenner jeg ingen som gjør det, og normalt oppegående skilte bodde sammen også på 90-tallet uten atfolk hevet øyevåbryn, så dette er ganske veletablerte ordninger (slev om kg vil overbevise deg om at det er både ok og normalt for foreldre som er skilt å velge å ikke oppdra ungene på fellesen) Anonymkode: 6c990...60e Er dette helt normalt og etablert? Jeg har faktisk aldri hørt om et eneste par som holder på sånn, annet enn at jeg har lest om det en gang i avisen. Da var det vinklet som en kuriositet, fordi det tross alt er litt uvanlig. Hvor mange skilte klarer å fortsette å bo sammen? Hvordan skal dette arte seg med nye partnere, med deres ekser osv? Skal man ha loddtrekning om hvilke barn som skal bo med begge sine foreldre, så skal nye partnere barn flytte inn og ut? Anonymkode: 8cddc...a57 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det beste er jo om dere deler en tomannsbolig eller bygger om en enebolig til to enheter. Det er vel ikke veldig mange (oppegående) voksne i dag som oppriktig går for den gammaldagse «50-50 null felles feiring av jul og bursdag, null felles ferie»? I alle fall kjenner jeg ingen som gjør det, og normalt oppegående skilte bodde sammen også på 90-tallet uten atfolk hevet øyevåbryn, så dette er ganske veletablerte ordninger (slev om kg vil overbevise deg om at det er både ok og normalt for foreldre som er skilt å velge å ikke oppdra ungene på fellesen) Anonymkode: 6c990...60e Hæ? Leser jeg deg rett om du mener å påstå at alle skilte som er normale og oppegående bor tett i tett (i samme bygning) og feirer jul og ferierer sammen? Dette stemmer ikke med min oppegående og ressurssterke omgangskrets, gitt. Anonymkode: 98be1...dcd 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det beste er jo om dere deler en tomannsbolig eller bygger om en enebolig til to enheter. Det er vel ikke veldig mange (oppegående) voksne i dag som oppriktig går for den gammaldagse «50-50 null felles feiring av jul og bursdag, null felles ferie»? I alle fall kjenner jeg ingen som gjør det, og normalt oppegående skilte bodde sammen også på 90-tallet uten atfolk hevet øyevåbryn, så dette er ganske veletablerte ordninger (slev om kg vil overbevise deg om at det er både ok og normalt for foreldre som er skilt å velge å ikke oppdra ungene på fellesen) Anonymkode: 6c990...60e Jeg har aldri hørt om et eneste slikt tilfelle. Da må det i så fall være slik at de ikke har offentliggjort at de var skilt, og fortsatte under samme tak for fasadens skyld, og alle andre tror de fortsatt er gift. Jeg hadde klassevenninner med skilte foreldre på 90-tallet, og selv da flyttet folk fra hverandre. Anonymkode: c90f9...6e1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Takk for alle svar vi har bestemt oss for jeg tar 60/40 nå og 50/50 når han flytter hit neste sommer Anonymkode: de404...694
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå