Gå til innhold

Kjøpe ved

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva koster det å kjøpe en sekk med ved, feks 60 liter?? Ser de har noen sekker på europris til rundt kr 50,- Er dette billig? Har kke peiling i det hele tatt, første gang vi har peis...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok, takk for hjelpen. Jeg fikk nemlig et tilbud gjennom noen jeg kjenner om en sekk på ved på 60 liter til kroner 60,- så da er det vel bra pris da..Men så husker jeg at de selger ved til kr 49 på europris, men jeg vet ikke hvor mye som er i sekken, og ikke om det er bra ved heller..

Skrevet

Nei, men sånn er det over alt, man vet ikke hva man får. men det er klart, det kan jo kanskje lønne seg å kjøpe i litt større kvantum, hvis dere har tenkt å kose dere masse foran peisen selvfølgelig :)

Gjest gotthard
Skrevet

tung ved er dårlig ved, lett ved er uten vann og brenner derfor bedre/gir mer varme.

her jeg bor betalte jeg 2300 for 5 paller.

Skrevet

Vi kjøpte tørr og fin ved i 40 liters sekk i år. Betalte 25 kroner pr. sekk.

Skrevet

Og så er det viktig med hvilken type ved det er da.. Gran er god for å få opp varmen fort. Bjørk er bra for å holde varmen lenge. Blanding er godt for pipa.

Jeg betaler fra 48 til 68 for en sekk avhengig av type, ferdig tilkjørt og stablet her hjemme.

Dette er priser i Oslo/Bærum og for godt tørket norsk ved.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Vi betalte 40 kr for 60 liters sekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...