Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #1 Skrevet 23. oktober 2005 Jenta mi har fått skikkelig bleieutslett. Hun er veldig rød og har nesten åpne sår. Jeg har smurt henne med a-creme, zink salve og brukt talkum pudder, men ingenting har hjulpet. Det ser ikke ut som om det gjør vondt når jeg tørker henne, for hun reagerer ikke noe særlig, men det SER veldig vondt ut. Tips til hva jeg kan gjøre?? huff, stakar...
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2005 #2 Skrevet 23. oktober 2005 Prøv en krem fra Avene som heter Cicalfate. Den inneholder ingredienser som roer og får huden til å heles fortere. Jeg har prøvd den på eksem, og den er helt utrolig. Fås på apotek.
Amidala Skrevet 23. oktober 2005 #3 Skrevet 23. oktober 2005 Luft rompen så mye som overhodet mulig uten bleie på. Så anbefaler jeg å bruke potetmel i stede for pudder etterpå. Har også fått tips om å rense sårene med pyrisept Har prøvd det og det fungerte men om det var et engangstilfelle vet jeg ikke
Pimbila Skrevet 23. oktober 2005 #4 Skrevet 23. oktober 2005 Det kan også være sopp. Hvis ikke annet hjelper, kan du prøve Canesten salve.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #5 Skrevet 23. oktober 2005 Oj, sopp har jeg ikke tenkt på. Trodde det kom av en periode med hyppig avføring i alle farger og konsistenser siden det er tenner på gang..
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #6 Skrevet 23. oktober 2005 Ro ned bruken av salvar, bruk i alle fall berre eit svært tynt lag. For oss hjalp det å bruka tøybleier med ullinlegg nokre dagar
monja Skrevet 23. oktober 2005 #7 Skrevet 23. oktober 2005 Mye luft er bra ja. Ha av bleien så mye som mulig. Så får du heller vaske litt tiss fra gulvet istedet. Vi har lufta mye hele tiden og aldri hatt problemer. Men sjekk ut det med sopp ja.
smil Skrevet 23. oktober 2005 #8 Skrevet 23. oktober 2005 Ro ned bruken av salvar, bruk i alle fall berre eit svært tynt lag. For oss hjalp det å bruka tøybleier med ullinlegg nokre dagar ← Hm... jeg smører et ekstra tykt lag når han er veldig sår. Burde kanskje ikke gjøre det.
14062003 Skrevet 23. oktober 2005 #9 Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Luft, luft og luft er bra, ja. Ellers fikk vi tips av legen om å smøre med babyolje. Da var det kjempehissig og så og si blødende altså. Og det hjalp!!! Brukte SebaMed sin pleieolje (eller hva de kaller den). På litt rød stump har vi før brukt talkum. Vi har ikke noen god erfaring med zinksalve, det har heller ingen andre i barselgruppa mi. To av dem bruker dog en krem som heter Calendula (fra Weleda) og fåes kjøpt på apotek/helsekost. Endret 23. oktober 2005 av 14062003
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #10 Skrevet 23. oktober 2005 Et annet tips kan være en salve fra apoteket som heter Inotyol, den fungerer veldig bra på bleieutslett. Har brukt den mye på vår lille gutt når han har vært veldig rød og hatt blødende sår på stumpen. Fikk den faktisk første gang på nyfødt-intensiv-avdelingen på Ullevål da han var der.
Kittykat Skrevet 23. oktober 2005 #11 Skrevet 23. oktober 2005 SebaMeds stellekrem som man får kjøpt på apoteket fungerer veldig veldig flott. Vi har brukt den i 6 år og bleieutslett ( selv med sår ) forsvinner på 1-2-3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå