AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Ville satt stor pris på å høre positive brystkrefthistorier dere kjenner til ❤️ Beskriv gjerne det du vet om diagnosen, hvor lenge siden det var, gjennomgått behandling og hvordan det fungerte med jobb igjen etterhvert. Anonymkode: 610a8...ed0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville satt stor pris på å høre positive brystkrefthistorier dere kjenner til ❤️ Beskriv gjerne det du vet om diagnosen, hvor lenge siden det var, gjennomgått behandling og hvordan det fungerte med jobb igjen etterhvert. Anonymkode: 610a8...ed0 Hei. Jeg hadde brystkreft i 2014 , 35 år gammel. Var igjennom cellegift , stråling og hormonkur. Det har gått strålende med meg, tålte behandlingen bra og har vært frisk siden. Har vært i 100 % jobb i 5 år nå, og det går helt fint. Ingen senvirkninger 🙏 eneste litt hetetokter som er en bivirkning av hormon kuren ( tamoxifen) men det er blitt en vane det og 😅 Anonymkode: 66e3b...e80 3
Frisk Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Jeg fikk brystkreft for litt over 3 år siden. Hadde to svulster hvorav den ene relativt stor, såkalt lokalavansert brystkreft. Ingen spredning til lymfer. Ble satt på cellegift (Taxol) samt tilleggsmedisinert med Herceptin og Perjeta. Svulstene krympet. Etter 4,5 måneders behandling ble jeg operert (brystbevarende) , ingen kreftceller å se i operasjonspreparatet. Behandlingen hadde hatt supereffekt! Deretter var det 15 strålingsdoser. Alle kontroller i etterkant har gått fint. Litt smerter i brystområdet og litt nevropati i tærne, ellers er jeg som før. Begynte å jobbe bittelitt, og har økt sakte, men sikkert (brukte lang tid) og er nå i 100% stilling. Dersom du er min "rosa søster" ønsker jeg deg lykke til. Ta være på deg selv, spis godt, hvil og vær så aktiv du klarer. Bruk lang tid tilbake til arbeid. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg hadde brystkreft i 2014 , 35 år gammel. Var igjennom cellegift , stråling og hormonkur. Det har gått strålende med meg, tålte behandlingen bra og har vært frisk siden. Har vært i 100 % jobb i 5 år nå, og det går helt fint. Ingen senvirkninger 🙏 eneste litt hetetokter som er en bivirkning av hormon kuren ( tamoxifen) men det er blitt en vane det og 😅 Anonymkode: 66e3b...e80 Takk for svar! Så godt det går så bra med deg ❤️ Det hjelper å høre! Jeg er snart tre år ut, og det går bra i forhold til bk-en, heldigvis for det selvfølgelig, men litt opp og ned jobbmessig. Slitt med fatigue, stivhet og smerter..(letrozol her). Det er tungt når man så inderlig vil fungere. Men jeg har håp om at det vil gå bedre etterhvert. Ts Anonymkode: 610a8...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Frisk skrev (2 minutter siden): Jeg fikk brystkreft for litt over 3 år siden. Hadde to svulster hvorav den ene relativt stor, såkalt lokalavansert brystkreft. Ingen spredning til lymfer. Ble satt på cellegift (Taxol) samt tilleggsmedisinert med Herceptin og Perjeta. Svulstene krympet. Etter 4,5 måneders behandling ble jeg operert (brystbevarende) , ingen kreftceller å se i operasjonspreparatet. Behandlingen hadde hatt supereffekt! Deretter var det 15 strålingsdoser. Alle kontroller i etterkant har gått fint. Litt smerter i brystområdet og litt nevropati i tærne, ellers er jeg som før. Begynte å jobbe bittelitt, og har økt sakte, men sikkert (brukte lang tid) og er nå i 100% stilling. Dersom du er min "rosa søster" ønsker jeg deg lykke til. Ta være på deg selv, spis godt, hvil og vær så aktiv du klarer. Bruk lang tid tilbake til arbeid. Så fint å høre ❤️ Takk til deg og. ts Anonymkode: 610a8...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har ingen historie å bidra med, men jeg vil sende dere alle sammen i tråden her en stor klem! ❤️ Dere er utrolig sterke! ❤️ Anonymkode: 2c2e9...c90 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar! Så godt det går så bra med deg ❤️ Det hjelper å høre! Jeg er snart tre år ut, og det går bra i forhold til bk-en, heldigvis for det selvfølgelig, men litt opp og ned jobbmessig. Slitt med fatigue, stivhet og smerter..(letrozol her). Det er tungt når man så inderlig vil fungere. Men jeg har håp om at det vil gå bedre etterhvert. Ts Anonymkode: 610a8...ed0 Så kjedelig og høre. Får håpe det går bedre med tiden ja ❤️ Jeg merker at akkurat i disse dager er jeg litt urolig, har vært til den årlige mammografi kontrollen og venter på svar 🙏 ellers er jeg flik og «pakke bort» redsel for tilbakefall osv. Hvordan er det med deg ift det? Anonymkode: 66e3b...e80 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ingen historie å bidra med, men jeg vil sende dere alle sammen i tråden her en stor klem! ❤️ Dere er utrolig sterke! ❤️ Anonymkode: 2c2e9...c90 Tusen takk ❤️ Anonymkode: 66e3b...e80 1
Frisk Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så fint å høre ❤️ Takk til deg og. ts Anonymkode: 610a8...ed0 ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så kjedelig og høre. Får håpe det går bedre med tiden ja ❤️ Jeg merker at akkurat i disse dager er jeg litt urolig, har vært til den årlige mammografi kontrollen og venter på svar 🙏 ellers er jeg flik og «pakke bort» redsel for tilbakefall osv. Hvordan er det med deg ift det? Anonymkode: 66e3b...e80 Det er nok veldig normalt. Jeg har blitt bedre, den første tiden var grusom, tenkte på det konstant. Etter 1-årskontrollen klarte jeg å legge det litt mer bort, og kun tillot meg «bekymringstid» en viss tid på kvelden. Så ble jeg urolig igjen før 2-årskontrollen, og det var nok rundt den tid jeg klappet litt sammen jobbmessig, men så gikk denne kontrollen også bra. Så nå føler jeg meg roligere igjen. Men ja, det er jo ikke så lett. Derfor gode historier hjelper. Anonymkode: 610a8...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er nok veldig normalt. Jeg har blitt bedre, den første tiden var grusom, tenkte på det konstant. Etter 1-årskontrollen klarte jeg å legge det litt mer bort, og kun tillot meg «bekymringstid» en viss tid på kvelden. Så ble jeg urolig igjen før 2-årskontrollen, og det var nok rundt den tid jeg klappet litt sammen jobbmessig, men så gikk denne kontrollen også bra. Så nå føler jeg meg roligere igjen. Men ja, det er jo ikke så lett. Derfor gode historier hjelper. Anonymkode: 610a8...ed0 Ja, det er vel uunngåelig å ikke tenke på det noen ganger. Jeg har vært litt streng med meg selv og ikke tillate meg å leve med en konstant redsel, da jeg tross alt er så heldig å bli frisk, så kan jeg ikke la frykten ødelegge livskvaliteten. Helt sant det, det hjelper med gode historier, og de er det mange av heldigvis ❤️🙏 Anonymkode: 66e3b...e80
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er vel uunngåelig å ikke tenke på det noen ganger. Jeg har vært litt streng med meg selv og ikke tillate meg å leve med en konstant redsel, da jeg tross alt er så heldig å bli frisk, så kan jeg ikke la frykten ødelegge livskvaliteten. Helt sant det, det hjelper med gode historier, og de er det mange av heldigvis ❤️🙏 Anonymkode: 66e3b...e80 Ja, det er det, heldigvis ja 👍 Takk igjen! Anonymkode: 610a8...ed0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Bestemoren min fikk brystkreft for rundt 40 år siden (da var hun i starten av 40-årene) og hun ble frisk, lever fremdeles i dag. Måtte fjerne det ene brystet da. Anonymkode: bb3c1...a27
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Tja, kjenner flere som har overlevd blant annet brystkreft. Noen kom nokså raskt tilbake i jobb, mens noen har blitt kreftfri men ikke friske fra cancer fatigue og ettervirkning av cellegift. Funksjonsevnen varierer. Anonymkode: a5d4e...42c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Jeg kjenner vel 8 med brystkreft, alle har overlevd, og jeg tror ingen fikk spredning. De eldste (50+) har slitt en del mer med fatigue enn de yngre. Anonymkode: 368f2...852
Frisk Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bestemoren min fikk brystkreft for rundt 40 år siden (da var hun i starten av 40-årene) og hun ble frisk, lever fremdeles i dag. Måtte fjerne det ene brystet da. Anonymkode: bb3c1...a27 ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå