AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Det hjelper ikke å betale mer i forbrukslån siden santander forventer alle renter også skal være inkludert i forhold til nedbetalingsplan. Er det urimelig? Det er iallfall ikke det Storebrand og dreams markedsfører. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Jeg forstår ikke helt. Det hjelper å betale ned mer. Til slutt blir du jo da ferdig? Anonymkode: 0600a...65f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg forstår ikke helt. Det hjelper å betale ned mer. Til slutt blir du jo da ferdig? Anonymkode: 0600a...65f Santander har slavisk rentene uansett med i det du betaler ekstra. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Santander har slavisk rentene uansett med i det du betaler ekstra. Anonymkode: a4c6a...8ae Tror du må forklare bedre hva du mener. Man betaler aldri renter videre for det man har betalt ned. Så om du betaler 1000 kr ekstra så slipper du å betale renter mer på de 1000. Anonymkode: de2aa...c24 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror du må forklare bedre hva du mener. Man betaler aldri renter videre for det man har betalt ned. Så om du betaler 1000 kr ekstra så slipper du å betale renter mer på de 1000. Anonymkode: de2aa...c24 nei, ikke hos Santander. Santander skal ha rentene i tillegg. Så når jeg betaler 1000 ekstra så skal dem ha rentene også i følge nedbetalings planen. Jeg følte meg som dum når jeg ringte inn for å spørre regelen deres, og det tok lang tid for dem å forstå hva jeg etterspurte. Men med storebrand så er det ikke slik, da markedsfører dem helt annerledes. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Nei, dette stemmer ikke! Iflg norsk lov har du krav på å kunne innfri et lån når som helst og unngå renter - om du ikke har inngått et fastrentelån. Anonymkode: 302bc...376 7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): nei, ikke hos Santander. Santander skal ha rentene i tillegg. Så når jeg betaler 1000 ekstra så skal dem ha rentene også i følge nedbetalings planen. Jeg følte meg som dum når jeg ringte inn for å spørre regelen deres, og det tok lang tid for dem å forstå hva jeg etterspurte. Men med storebrand så er det ikke slik, da markedsfører dem helt annerledes. Anonymkode: a4c6a...8ae Trur heilt ærlig du har misforstått eller ordlagt deg dårlig. Anonymkode: 42d38...f22 11
Gjest Blondie65 Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Her mangler det noen vesentlige opplysninger. Den eneste lovlige måten Santander kan gjøre det der på er at du har fastrente. Med fastrente og bindingstid X antall år kan du ikke kostnadsfritt forsere nedbetalingen. Du kan heller ikke refinansiere før etter at bindingstiden er utløpt. Stemmer det at du har fastrente med bindingstid?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei, dette stemmer ikke! Iflg norsk lov har du krav på å kunne innfri et lån når som helst og unngå renter - om du ikke har inngått et fastrentelån. Anonymkode: 302bc...376 Å innfri lån er noe annet. Da betaler du alt det som gjenstår. Men i mitt tilfelle er det ønske å betale mer alle måneder etterhverandre. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Blondie65 skrev (28 minutter siden): Her mangler det noen vesentlige opplysninger. Den eneste lovlige måten Santander kan gjøre det der på er at du har fastrente. Med fastrente og bindingstid X antall år kan du ikke kostnadsfritt forsere nedbetalingen. Du kan heller ikke refinansiere før etter at bindingstiden er utløpt. Stemmer det at du har fastrente med bindingstid? Jeg har aldri sagt til banken jeg vil ha fastrente. Visste ikke at det er mulig. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Trur heilt ærlig du har misforstått eller ordlagt deg dårlig. Anonymkode: 42d38...f22 Hva mangler liksom? Jeg sa tydelig til santander jeg vil betale mer oftere, fordi jeg har nrdbetalingsplan. Konklusjonen er at hos dem unngikk man renter i resterende av lånet kun når jeg innfridde lånet Anonymkode: a4c6a...8ae
Gjest Blondie65 Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva mangler liksom? Jeg sa tydelig til santander jeg vil betale mer oftere, fordi jeg har nrdbetalingsplan. Konklusjonen er at hos dem unngikk man renter i resterende av lånet kun når jeg innfridde lånet Anonymkode: a4c6a...8ae Det er ikke lov. Men jeg tror du og Santander snakker to forskjellige språk.
Apis Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Dette høres mest ut som dårlig kommunikasjon, men du betaler selvsagt renter på saldoen på lån, men saldoen blir mindre jo mer du betaler, og slik blir beløpet du betaler i rente mindre. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 Bare å betale mer hver mnd, da bil du få lavere rentekostnader totalt. Har aldri hørt om forbrukslån med fastrente. Fastrentelån er for spesielt interesserte. Anonymkode: 302bc...376
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva mangler liksom? Jeg sa tydelig til santander jeg vil betale mer oftere, fordi jeg har nrdbetalingsplan. Konklusjonen er at hos dem unngikk man renter i resterende av lånet kun når jeg innfridde lånet Anonymkode: a4c6a...8ae Du unngår selvfølgelig ikke rentene på resten av lånet helt, men etter hvert som du betaler ekstra ned vil rentekostnaden gå ned i samme takt som du betaler ekstra. Anonymkode: de2aa...c24 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 Blondie65 skrev (20 minutter siden): Det er ikke lov. Men jeg tror du og Santander snakker to forskjellige språk. nei, de sa det veldig tydelig. Derfor jeg spør her for å hente andres erfaringer vedrørende banker som tilbyr forbrukslån. Fordi jeg nevnte veldig tydelig om jeg skulle betale 6 måneder etterhverandre avdrag uten rentene i alle måneder, så sa dem at renter må også betales. Alle renter betales, men når man betaler all lån, da er det kun renter for perioden som lånet nedbetales fullt. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du unngår selvfølgelig ikke rentene på resten av lånet helt, men etter hvert som du betaler ekstra ned vil rentekostnaden gå ned i samme takt som du betaler ekstra. Anonymkode: de2aa...c24 det tviler jeg på, beklager. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 Apis skrev (15 minutter siden): Dette høres mest ut som dårlig kommunikasjon, men du betaler selvsagt renter på saldoen på lån, men saldoen blir mindre jo mer du betaler, og slik blir beløpet du betaler i rente mindre. men det er ikke sånn f.eks storebrand operer. Der betaler du kun på avdrag og går raskere ned på lånet. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trur heilt ærlig du har misforstått eller ordlagt deg dårlig. Anonymkode: 42d38...f22 men det er ikke fokus på saken her. Hva skjer hos andre banker? Nå har ikke santander gode personer som jobber der. Anonymkode: a4c6a...8ae
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 De fleste banker regner renter PR DAG. Så kom du betaler ekstra blir det mindre i renter. Renter regnes av utestående beløp. Hvorfor er det vanskelig å akseptere? Har du feks et kredittkort du ikke klarer å betale 100% på forfall lønner deg seg uansett å betale raskere enn å vente til neste faktura. Anonymkode: 302bc...376 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå