AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Aner ikke hva jeg skal gjøre, har forsøkt å ta opp fag uten å få disse j*vla 6’erne. Kan komme inn på økonomi på utkant skole liksom. Har sett bachelor i blues studier der alle kom inn, noen som vet om jobbmulighetene med denne linja? Anonymkode: 73428...20b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Du har lavt snitt, men du klarer ikke å ta opp fag og få seksere? Klarer du å forbedre snittet? Klarer du det, så er det jo noe. Du legger vel lista litt høyt hvis du satser på bare seksere. Svært få studier krever dette. Det er flust av studier der alle kom inn, som du kan studere. (selv i storbyene!) Anonymkode: 1d626...52e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke hva jeg skal gjøre, har forsøkt å ta opp fag uten å få disse j*vla 6’erne. Kan komme inn på økonomi på utkant skole liksom. Har sett bachelor i blues studier der alle kom inn, noen som vet om jobbmulighetene med denne linja? Anonymkode: 73428...20b vurdere privatskole? BI, høgskolen kristiania? Anonymkode: 46fc2...dc5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Det blir helt feil at alle må ha 6 ere for å kunne studere. Jeg synes også at det er altfor stort fokus på å være god i realfag. Ja, man får mange muligheter men det er faktisk mange som ikke liker matte, som såvidt klarer å bestå. Kan man ikke bli til noe uten å like realfag ? Anonymkode: 0c720...224 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Hva legger du i lavt snitt? Anonymkode: 5156b...94d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Det er mye bedre å gå på en utkant skole og ikke i Oslo med sine latterlige boligpriser. Du burde heller gå for det enn å bruke tid og penger på å forbedre karakterene. Anonymkode: 0c720...224 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Det er da mange studier rundt om i Norge der alle kommer inn! Jeg jobber selv med opptak til høyere utdanning. Du kan ikke velge blant de mest populære studiene ved de største lærestedene i Norge, men det er mye annet der ute. Anbefaler deg å bruke studieoversikten hos Samordna opptak, søk på stikkord/navn på studieprogram, og se til høyre der fjorårets poenggrenser står, og se om alle kom inn i fjor. https://sok.samordnaopptak.no/#/admission/10/studies Så er det også en mulighet å søke på Ledige studieplasser, etter opptaket. Der går det ikke på poeng, men på først-til-mølla-prinsippet. Sålenge du er kvalifisert (har GSK og eventuelle spesielle opptakskrav). Anonymkode: cf413...5a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå