AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Er gravid i uke 5+3, fant ut av graviditeten først i dag. Har bestilt tidlig ultralyd om et par uker. I dag fortalte også en venninne at hun gjennomgikk spontanabort for noen uker siden, da var hun i uke 10. Jeg merker at jeg nå går rundt og kjenner etter om brystene er like ømme, om jeg har like mye utflod osv., er så redd for å spontanabortere. Noen tips til hvordan man unngår å gå rundt å tenke på/frykte spontanabort "hele tiden"? Anonymkode: 33057...4ef
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Å tenke eller ikke på det gjør ikke noe fra eller til, du har ikke kontroll på det annet enn å unngå koffein, ingefær og å ta folsyretilskudd. Anonymkode: 44d57...103 1
Huldra85 Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 For min del hjalp det med mye planer. Hadde tre spontanaborter på rad. Fått tre levendefødte etter dette. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Det er ingenting du kan gjøre fra eller til, annet enn å følge rådene fra helsemyndighetene. Det er ikke slik at du kan passe på embryoet med tankene dine. Husk at alt kan skje, også at det går bra😊 Anonymkode: 8469e...928 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er gravid i uke 5+3, fant ut av graviditeten først i dag. Har bestilt tidlig ultralyd om et par uker. I dag fortalte også en venninne at hun gjennomgikk spontanabort for noen uker siden, da var hun i uke 10. Jeg merker at jeg nå går rundt og kjenner etter om brystene er like ømme, om jeg har like mye utflod osv., er så redd for å spontanabortere. Noen tips til hvordan man unngår å gå rundt å tenke på/frykte spontanabort "hele tiden"? Anonymkode: 33057...4ef Du kan jo ikke gjøre noe fra eller til enn adet å ikke stresse. Bekymringene dine øker faktisk sjansen til å aborterte. Følg anbefalingene og slå deg til ro med at det som skjer det skjer. Anonymkode: fdb50...f63 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Vel, stress er jo ikke bra for fosteret. Og de fleste spontanaborter skjer vel fordi fosteret uansett ikke var levedyktig (?) så da er det jo greit at kroppen selv ordner opp. Har selv opplevd noen spontanaborter, og det som hjalp for min del var å ikke tro helt på at jeg kom til å få en baby før omtrent fødselen var over. 🙈 Anonymkode: 435fd...74c 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Jeg skjønner deg godt♥️ Mistet selv i uke 5 for et par uker siden. Å vet jeg kommer til å bli veldig engstelig ved neste positive test. Husk at du ikke kan påvirke dette (utover generelle råd) og skulle det skje så er det kroppens måte å rydde opp på å da må man være takknemlig for at kroppen faktisk fungerer. Og du, sannsynligheten for at det går bra er ABSOLUTT størst♥️ Akkurat nå er du gravid, prøv å kos deg litt med det! Anonymkode: 2ad06...132 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Det er ikke så lett, men du får bare prøve å tenke at det kommer til å gå bra. Og at man ikke kan gjøre noe fra eller til. Jeg mistet første gang jeg var gravid i uke 9. Neste graviditet bekymret jeg meg hele tiden, men det gikk jo bra. Jeg fikk også enda et barn noen år etter det og da bekymret jeg meg litt mindre. Anonymkode: 0e303...576 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 Vanskelig situasjon dette her, og jeg vet selv at det hjalp lite med råd om ikke å tenke på det 😶 Mitt råd er: - aksepter at det kan skje...det er en liten prosent som opplever dette (ca 22%), men de aller fleste bærer frem barn når de først blir gravide. - Symptomer kommer og går - jeg hadde det sånn i 1.trimester. Mål Hcg ukentlig hos legen hvis du er veldig engstelig. Jeg fikk måle det i to uker fordi jeg hadde noe små blødning. - Tidlig UL er en fin måte å få slappet mer av på. De sier at hvis man ser hjertet slå på UL er dette et godt tegn og øker sjansen for at ting vil gå riktig vei. Masse lykke til💜 Anonymkode: 1c0a3...dea 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Synes denne siden hjalp litt faktisk https://datayze.com/miscarriage-chart.php. Den viser deg sannsynligheten for at du IKKE aborterer. Husk å endre til kg og cm under vekt og høyde Anonymkode: d6427...3fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå