AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Jeg jobber som kontaktlærer på barnetrinnet og som så mange andre kjenner jeg på at jeg sikkert ikke kommer til å orke dette i lengden.. noe som er utrolig vondt for jeg elsker egentlig jobben min, men opplever likevel jobbhverdagen som uholdbar i lengden. Jeg vil gjøre noe annet, men problemet er HVA? Ønsker tilbakemeldinger fra andre lærere som har byttet jobb! Hva jobber dere med nå? Og savner dere læreryrket? Anonymkode: 6474b...5fa
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Jeg må spørre, er det kun kontaktlærere som har det ille? Er du kontaktlærer? Jeg skal ta opp fag og håper jeg kommer inn på lærerstudiet, men etter alt jeg leser på nettet så merker jeg at jeg begynner å bli usikker. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 59c60...f3b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Dette lurer virkelig jeg på også.. Jeg tar mer utdanning nå for å sikte meg inn mot et annet yrke etter mange år som lærer, men det er ikke all verdens man kan jobbe med innenfor den utdanningen man har, gitt.. Som kontaktlærer får man i hvert fall alt av ansvar når timelærerne ikke tar mer enn ansvar for akkurat det opplegget de har i sine egne timer. Hvilket mange ikke gjør. Jobben spiser i hvert fall meg opp både tidsmessig og samvittighetsmessig. Jeg er ferdig med å å jobbe for i dag klokken 22.30 på en søndag. Jeg er drittlei alt ansvaret og jobben jeg overhodet ikke har tid nok til å gjøre. Jeg elsker innholdet, men holder rett og slett ikke ut arbeidsmengden som gjør at jeg aldri har hodet over vann lenger. Trist, men slik er det å være kontaktlærer i barneskolen hvis du har mye ansvarsfølelse og samvittighet overfor elevene dine, dessverre.. Anonymkode: 16486...f98
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jeg startet eget selskap. Det er godt å være ferdig med skolen. Jeg priser meg lykkelig hver dag for at jeg slipper å slite meg ut for veldedighet. Anonymkode: 97657...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Arbeider med e-læring og kompetanseutvikling. Har lang og god videreutdanning (3 år+). Anonymkode: cf886...55a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber som kontaktlærer på barnetrinnet og som så mange andre kjenner jeg på at jeg sikkert ikke kommer til å orke dette i lengden.. noe som er utrolig vondt for jeg elsker egentlig jobben min, men opplever likevel jobbhverdagen som uholdbar i lengden. Jeg vil gjøre noe annet, men problemet er HVA? Ønsker tilbakemeldinger fra andre lærere som har byttet jobb! Hva jobber dere med nå? Og savner dere læreryrket? Anonymkode: 6474b...5fa Dette lurer jeg også på! Er i samme situasjon som deg, sitter akkurat nå å gruer meg EKSTREMT til å dra på jobb. Når jeg spør andre får jeg svar som "ta spes ped eller bli logoped, jobb i ppt eller bolig". Det er ikke mye å velge mellom, å en må da studere enda mer. Men det må da være flere lærere som har fått en helt annen jobb!? Jeg har mange ganger vært innom tanken på å ta en master i spes ped for å få jobb i ppt. Leser her på KG at andre lærere føler de fikk en helt annen (og bedre) hverdag. Men er det så mye bedre egentlig? Har de ikke veldig mye å gjøre der også? Er redd for å studere enda mer og ende opp i samme suppa... 😔 Anonymkode: 90544...25d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg må spørre, er det kun kontaktlærere som har det ille? Er du kontaktlærer? Jeg skal ta opp fag og håper jeg kommer inn på lærerstudiet, men etter alt jeg leser på nettet så merker jeg at jeg begynner å bli usikker. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 59c60...f3b Timelærer er nok krevende på en helt annen måte. Jeg har bare vært det i ett år og trivdes ikke så godt med det. Elsker egentlig å være kontaktlærer og bli så godt kjent med elevene og være så tett på, men det tar også helt knekken på meg pga arbeidsmengden og alt ansvaret. Det går utover min egen familie og jeg har det ikke bra så jeg må finne noe annet å gjøre. Vi trenger masse gode lærere og det er veldig dumt av meg å advare mot yrket, men jeg ville aldri anbefalt det til en god venn dessverre.. Anonymkode: 6474b...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette lurer jeg også på! Er i samme situasjon som deg, sitter akkurat nå å gruer meg EKSTREMT til å dra på jobb. Når jeg spør andre får jeg svar som "ta spes ped eller bli logoped, jobb i ppt eller bolig". Det er ikke mye å velge mellom, å en må da studere enda mer. Men det må da være flere lærere som har fått en helt annen jobb!? Jeg har mange ganger vært innom tanken på å ta en master i spes ped for å få jobb i ppt. Leser her på KG at andre lærere føler de fikk en helt annen (og bedre) hverdag. Men er det så mye bedre egentlig? Har de ikke veldig mye å gjøre der også? Er redd for å studere enda mer og ende opp i samme suppa... 😔 Anonymkode: 90544...25d Jeg har hørt at de på PPT jobber minst like mye for mindre lønn. PPT i min kommune sliter enormt med rekruttering og det virker absolutt ikke som en attraktiv arbeidsplass.. Anonymkode: 6474b...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #9 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg startet eget selskap. Det er godt å være ferdig med skolen. Jeg priser meg lykkelig hver dag for at jeg slipper å slite meg ut for veldedighet. Anonymkode: 97657...c3e Bra for deg! Hvilket selskap? Har du jobb til meg? 😅 Anonymkode: 6474b...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Skrevet 7. februar 2022 Jobber som ingeniør, hadde teknisk bakgrunn før jeg tok PPU. Anonymkode: 2796a...5aa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #11 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette lurer virkelig jeg på også.. Jeg tar mer utdanning nå for å sikte meg inn mot et annet yrke etter mange år som lærer, men det er ikke all verdens man kan jobbe med innenfor den utdanningen man har, gitt.. Som kontaktlærer får man i hvert fall alt av ansvar når timelærerne ikke tar mer enn ansvar for akkurat det opplegget de har i sine egne timer. Hvilket mange ikke gjør. Jobben spiser i hvert fall meg opp både tidsmessig og samvittighetsmessig. Jeg er ferdig med å å jobbe for i dag klokken 22.30 på en søndag. Jeg er drittlei alt ansvaret og jobben jeg overhodet ikke har tid nok til å gjøre. Jeg elsker innholdet, men holder rett og slett ikke ut arbeidsmengden som gjør at jeg aldri har hodet over vann lenger. Trist, men slik er det å være kontaktlærer i barneskolen hvis du har mye ansvarsfølelse og samvittighet overfor elevene dine, dessverre.. Anonymkode: 16486...f98 Utrolig synd at det skal være sånn! Anonymkode: 6474b...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg jobber som kontaktlærer på barnetrinnet og som så mange andre kjenner jeg på at jeg sikkert ikke kommer til å orke dette i lengden.. noe som er utrolig vondt for jeg elsker egentlig jobben min, men opplever likevel jobbhverdagen som uholdbar i lengden. Jeg vil gjøre noe annet, men problemet er HVA? Ønsker tilbakemeldinger fra andre lærere som har byttet jobb! Hva jobber dere med nå? Og savner dere læreryrket? Anonymkode: 6474b...5fa Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, elsker jobben min som kontaktlærer på barneskolen, men det er ikke holdbart i lengden. Nå som jeg er småbarnsmor merker jeg det ekstra godt. Jeg har dessverre ingen gode råd, bortsett fra at vi er flere i samme båt. Selv føler jeg meg ekstra sliten fordi vi har høy grad av trynefaktor på jobben vår, der rektor har favoritter og noen hilser han ikke på en gang. Jeg er i sistnevnte kategori. Føler jeg er i ferd med å bli utbrent. Anonymkode: 5495d...0b4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #13 Skrevet 7. februar 2022 Sokneprest 🥰🥳 Radikal skift, men elsker det! Anonymkode: 3d6c4...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #14 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, elsker jobben min som kontaktlærer på barneskolen, men det er ikke holdbart i lengden. Nå som jeg er småbarnsmor merker jeg det ekstra godt. Jeg har dessverre ingen gode råd, bortsett fra at vi er flere i samme båt. Selv føler jeg meg ekstra sliten fordi vi har høy grad av trynefaktor på jobben vår, der rektor har favoritter og noen hilser han ikke på en gang. Jeg er i sistnevnte kategori. Føler jeg er i ferd med å bli utbrent. Anonymkode: 5495d...0b4 Off, det hørtes vondt ut! Jeg har heldigvis verdens beste kollegaer men kjenner likevel at jeg ikke orker.. Anonymkode: 6474b...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Når man er utdannet barnehagelærer /lærer tror jeg man kan ta noe annet enn master for å bli logoped? Her i kommunen er det ekstremt lite logopeder. Men jeg syns yrket virker veldig upersonlig, og barna jeg er med som har logoped har ikke en god relasjon til logopeden. Anonymkode: 065fa...350
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når man er utdannet barnehagelærer /lærer tror jeg man kan ta noe annet enn master for å bli logoped? Her i kommunen er det ekstremt lite logopeder. Men jeg syns yrket virker veldig upersonlig, og barna jeg er med som har logoped har ikke en god relasjon til logopeden. Anonymkode: 065fa...350 Enig med deg, syns heller ikke logoped virker så spennende.. Anonymkode: 6474b...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 Jeg kjenner mange som jobber med studieadministrasjon. Anonymkode: cd380...a62
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner mange som jobber med studieadministrasjon. Anonymkode: cd380...a62 Ved høyere utdanning mener du eller i administrasjonen i grunnskolen? Anonymkode: 6474b...5fa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ved høyere utdanning mener du eller i administrasjonen i grunnskolen? Anonymkode: 6474b...5fa Universitet og høgskole ja. Anonymkode: cd380...a62
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Jeg har vært inne på tanken på PPT eller logoped, men de tjener faktisk mindre enn meg. Etter litt research har jeg også funnet ut at man bør ha master som logoped. Tror jeg vil gjøre noe helt annet en stund! Anonymkode: 16486...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå