Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I november i fjor var jeg hos  frisør og fikk farget det kobber. I grunnen ville jeg bli lysere og at håret skulle bli mer jordbærblondt enn kobber, men frisøren fikk overtalt meg i å farge det over min naturlige hårfarge fremfor å først lysne og bleke det først. 

Jeg var ikke helt fornøyd da, men mer glad over at det iallfall ble en liten forandring og veldig fornøyd med at fargen raskt favnet.

Men fargen er ikke helt bort. Er lyset eller solen direkte på håret, kan du se pigmenter av kobber. And I want it gone. 

Så har noen andre lignende erfaringer med dette? Har lest at blåshampo kan fungere, så noen anbefalinger?

Og har noen av dere gått til frisør for å fikse det? Er det mulig å lysne/bleke håret mitt noen toner lysere?

Anonymkode: d7c1b...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bleke det også farge over med en litt mørkere kald kald farge. De heter gjerne ash før fargen. 

og bruke blåshampo etterpå. 

Anonymkode: f01ab...729

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du kan bleke det også farge over med en litt mørkere kald kald farge. De heter gjerne ash før fargen. 

og bruke blåshampo etterpå. 

Anonymkode: f01ab...729

Blir nok det som jeg kommer til å gjøre, ja. Jeg har kort hår, så om alt går feil kan jeg bare gå for en pixie 🙈

Takk for svar!

T.s

Anonymkode: d7c1b...ce5

Skrevet

Ville brukt en toner og ikke farge. En permanent farge med sterk developer (som de du får kjøpt på butikken her til lands) vil lysne din naturlige farge og dermed gi mer røde pigmenter, som vil bli synlige når fargen falmer. Anbefaler Schwarzkopf Igora i feks 6.12 eller 7.1 avhengig av hvor mørk du er. De er ganske mørke så ville tatt et hakk lysere hvis du er i tvil om hvilken du skal velge. Fås på Lyko :) 

Anonymkode: b2bb6...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...