AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Sønnen min ønsker å søke en skole som ikke tilhører nærskolen hans. Skolen han ønsker å søke er dessverre kjent for å ha et heavy narkomiljø, samt gjengmiljø. Politi der daglig. I hvertfall, han ønsker ikke å høre på de teite foreldrene sine selvsagt. Så derfor lurer jeg: har man som forelder noe man skulle sagt eller ikke? Han er 15år. Anonymkode: 0eb48...900
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 De bestemmer selv hva de skal søke. Anonymkode: 15430...52e 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De bestemmer selv hva de skal søke. Anonymkode: 15430...52e Takk takk. Anonymkode: 0eb48...900
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Nei, du kan komme med råd, men ikke bestemme.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Jeg kan ikke se at dere kan det, med mindre dere står over han mens han søker. Men alle på skolen har vel ikke et narkotikaproblem? Er han disponert for å begynne med narkotika? Veldig synd at dere foreldre ikke har større innflytelse på gutten, det er mest sannsynlig selvforskyldt. Anonymkode: f9cbb...fcc 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke se at dere kan det, med mindre dere står over han mens han søker. Men alle på skolen har vel ikke et narkotikaproblem? Er han disponert for å begynne med narkotika? Veldig synd at dere foreldre ikke har større innflytelse på gutten, det er mest sannsynlig selvforskyldt. Anonymkode: f9cbb...fcc 😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 0eb48...900 6
Gjest theTitanic Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Nei det er lovstridig å ta den bestemmelsen for barnet. Barnet har rettigheter når det kommer til vgs, og det har også rettigheter til å bli forsørget av foreldrene i denne tiden.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Hvor er dette, Oslo? Anonymkode: 84626...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 0eb48...900 😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: f9cbb...fcc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Skjønner ikke helt hvordan dere skal kunne bestemme det, med mindre dere er autoritære foreldre som har skremt gutten til lydighet. Anonymkode: dd260...be6 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Jeg spør på en ordentlig måte, og fikk svar. Har 0 problemer med å forholde meg til det. Jeg spør bare da jeg vet dette ikke blir bra for han. Han kan velge selv, da får han gjøre det. Vi kan ikke bestemme det for han, det er i orden. Anonymkode: 0eb48...900 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Skummelt at du håpa på at du kunne bestemme det.. Anonymkode: 9378c...846 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Dette er en av de tingene jeg "bærer nag" til ifh til min mor, hun overtalte meg så ekstremt at jeg ikke turte å skrive det jeg ønsket meg. Hun hadde bestemt seg for hva jeg skulle med livet, tydeligvis. (jeg studerte andre ting seinere, men måtte kjempe mot henne hver gang eller skjule det, ja helt til nå og nå er jeg over 40) Anonymkode: 7250f...f66 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Det er ikke snakk om å gå en annen linje, kun det at han ønsker å velge en annen skole som ikke er en del av hans nærskole. Anonymkode: 0eb48...900
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Hvordan har han tenkt å komme seg på skolen lengre unna? Anonymkode: 32786...d06 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Jeg skjønner deg så godt, vi vil jo bare det beste for barna våre ❤ Skulle virkelig ønske jeg kunne bestemme over barnet mitt resten av livet, men det er jo klart han må få ta egne valg. Noen kommer til å være riktige, andre gale. Men akkurat det med rus er jo skrekken. Anonymkode: 81c45...6c3 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan har han tenkt å komme seg på skolen lengre unna? Anonymkode: 32786...d06 Må ta buss, bare en god del lengre. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg skjønner deg så godt, vi vil jo bare det beste for barna våre ❤ Skulle virkelig ønske jeg kunne bestemme over barnet mitt resten av livet, men det er jo klart han må få ta egne valg. Noen kommer til å være riktige, andre gale. Men akkurat det med rus er jo skrekken. Anonymkode: 81c45...6c3 Takk ❤️ Det er uheldig, men hans valg. Vi har forsøkt å snakke med han, men uten hell. Jeg ønsker overhodet ikke å velge for barnet mitt resten av livet. Derimot gjør det vondt å stå å se på at han tar et direkte uheldig valg for fremtiden sin. Det er vel litt det som er en del av det å være forelder, se dem feile og prøve igjen. I dette tilfellet er det snakk om å ikke velge noen av nærskolene, men gå helt utenfor. Linje er for meg selvsagt at barn velger selv. Også er det vanskelig når argumentasjonen er popularitet på skole. Vel sprell, man får vel bare lene seg tilbake og godta:) Anonymkode: 0eb48...900 1
I Grosny Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Sønnen min ønsker å søke en skole som ikke tilhører nærskolen hans. Skolen han ønsker å søke er dessverre kjent for å ha et heavy narkomiljø, samt gjengmiljø. Politi der daglig. I hvertfall, han ønsker ikke å høre på de teite foreldrene sine selvsagt. Så derfor lurer jeg: har man som forelder noe man skulle sagt eller ikke? Han er 15år. Anonymkode: 0eb48...900 Spør han hvorfor han vil på den skolen, og ta deg tid til å få ordentlig svar. En venn av meg valgte en gang å begynne på en av Oslos verste videregående skoler, med elendig karaktersnitt. Han ble ikke narkoman, og han klarte å hevde seg så bra i klassen at han fikk toppkarakterer og kom inn på det studiet han ønsket. En annen skoleflink venn (snitt meget) begynte på Oslos prestisjeskole som var stappfull av flinke barn. Han klarte ikke å hevde seg i klassen og fikk middelmådige karakterer. Byttet etter første klasse til en god lokal skole med mer normale elever og ble plutselig stjerne i klassen og fikk gode karakterer. De kan tenkes at årsaken til at gutten din vil dit er sosial. At det er noen viktige venner som også skal dit. Det sosiale må du ikke undervurdere. Endret 6. februar 2022 av I Grosny 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 I Grosny skrev (1 time siden): Spør han hvorfor han vil på den skolen, og ta deg tid til å få ordentlig svar. En venn av meg valgte en gang å begynne på en av Oslos verste videregående skoler, med elendig karaktersnitt. Han ble ikke narkoman, og han klarte å hevde seg så bra i klassen at han fikk toppkarakterer og kom inn på det studiet han ønsket. En annen skoleflink venn (snitt meget) begynte på Oslos prestisjeskole som var stappfull av flinke barn. Han klarte ikke å hevde seg i klassen og fikk middelmådige karakterer. Byttet etter første klasse til en god lokal skole med mer normale elever og ble plutselig stjerne i klassen og fikk gode karakterer. De kan tenkes at årsaken til at gutten din vil dit er sosial. At det er noen viktige venner som også skal dit. Det sosiale må du ikke undervurdere. Absolutt en mulighet det sosiale, dvs det er utelukkende derfor. Mulig de hevder seg der, men så får de det desto tøffere når de utdanner seg videre. Skolen det er snakk om er kjent for akkurat dette. En femmer på den skolen, er vel sikkert omtrent en treer på en bedre skole. Han om det. Vi får ikke gjort mer enn det vi nå har gjort. Han er veldig skoleflink med bare 5’ere og 6’ere og kunne fint klart seg på en skole med litt høyere snitt. Så som forelder er det selvsagt trist å se at han ikke får utviklet seg videre på samme nivå. Blir fint på vgs, men vips langt tøffere på neste nivå, som er høyskole etc. man må slippe dem fri, og dit har vi nå kommet Anonymkode: 0eb48...900 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har venninner (noen av dem er døde nå, dessverre) som havnet i rusmiljø veldig tidlig (gikk på en veldig belastet skole), så jeg føler med deg ts. Er selv livredd for at min datter skal ende opp i rusmiljø, håper gutten unngår det han og. Anonymkode: 42603...7b1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå