Faina Skrevet lørdag kl. 15:06 #601 Skrevet lørdag kl. 15:06 Fin tone å ta 😳 Må da være bedre å la forsikringsselskapet ta "kjeftinga"? Og det er vel vanlig å ikke betale alt før jobben er gjort... 1
Melus Skrevet lørdag kl. 15:28 #602 Skrevet lørdag kl. 15:28 Faina skrev (20 minutter siden): Fin tone å ta 😳 Må da være bedre å la forsikringsselskapet ta "kjeftinga"? Og det er vel vanlig å ikke betale alt før jobben er gjort... En ekstrem umoden måte å prate til andre på, helt latterlig av henne. 12
Sammy! Skrevet lørdag kl. 17:37 #603 Skrevet lørdag kl. 17:37 Det er helt lov å bli irritert, sint og utålmodig, men å kalle et annet menneske en lat, ubrukelig jævel er noe av det verste jeg har hørt. At hun ikke skjemmes. 15 2
Vegglampe Skrevet lørdag kl. 17:47 #604 Skrevet lørdag kl. 17:47 Sammy! skrev (7 minutter siden): Det er helt lov å bli irritert, sint og utålmodig, men å kalle et annet menneske en lat, ubrukelig jævel er noe av det verste jeg har hørt. At hun ikke skjemmes. Helt enig. Fikk sjokk når jeg lese meldingene hun sendte håndtverkeren. Jeg har fullstendig forståelse for at hun er drit lei, med god grunn. Men den tonen tar man ikke mot et annet menneske! Uansett rart å bare betale 500 000kr uten at badet er ferdig. Normalt er å betale litt underveis før siste rest blir betalt når alt er ferdig! 12
Xmasclovn Skrevet lørdag kl. 17:48 #605 Skrevet lørdag kl. 17:48 Her er jeg uenig. Har fortsatt til gode å snakke til noen slik selv, men kunne ha gjort det om jeg var i hennes sko. Det får være måte på hvor lang tid dennne fjotten av en såkalt entrepenør skal få bruke på et lite bad og samtidig stadig fucke opp noe nytt. Det er på tide å kalle en spade for en spade. Jækla mange av disse håndverkerne tar seg til rette og bruker for lang tid fordi de tar på seg flere kunder enn de burde pga profitt og grådighet. Men Tina er også en idiotisk fjott som betaler alt på forhånd. Da ber du om å bli prioritert sist som kunde for han gir mer faen iom at han allerede har fått pengene. 6
Orly Skrevet lørdag kl. 18:13 #606 Skrevet lørdag kl. 18:13 Vegglampe skrev (25 minutter siden): Helt enig. Fikk sjokk når jeg lese meldingene hun sendte håndtverkeren. Jeg har fullstendig forståelse for at hun er drit lei, med god grunn. Men den tonen tar man ikke mot et annet menneske! Uansett rart å bare betale 500 000kr uten at badet er ferdig. Normalt er å betale litt underveis før siste rest blir betalt når alt er ferdig! Enig, hadde aldri falt meg inn Å snakke sånn til andre, barnslig å kommunisere på den måten 6
Faina Skrevet lørdag kl. 19:26 #607 Skrevet lørdag kl. 19:26 Helt forståelig at hun er dritt lei av at det drar sånn ut, men det går an å ta en annen tone. Greit å bli sint, heve stemmen om man snakker ansikt til ansikt, men man sier ifra på en ordentlig måte. Ikke som en furten tenåring. 6
Nussepus Skrevet søndag kl. 08:16 #608 Skrevet søndag kl. 08:16 Orly skrev (14 timer siden): Enig, hadde aldri falt meg inn Å snakke sånn til andre, barnslig å kommunisere på den måten Helt enig. Man fremstår som rimelig enkel når man kommuniserer med andre på den måten. Og når man drar inn syklus i tillegg virker man jo fullstendig ute. 6
Vegglampe Skrevet søndag kl. 17:49 #609 Skrevet søndag kl. 17:49 Men Tina er jo totalt ute å sykler. Hun skriver at firma til håndverkeren gikk konkurs for litt over en mnd siden. Altså hun har da gjort bommerter med å forhåndsbetale 500 000kr for ett utferdig bad, som hun aldri vil få papirer på en gang. For hun har per dags dato ikke en kontrakt lengre. Firma er konkurs, hun må rette krav mot boet. Håndverkeren har ikke noe å gjøre i hennes hus, for alt av materiell tilhører boet, avtalen og betalingen tilhører firma som gikk konkurs/boet, ikke personen som driftet bedriften og avtalen om badet har han ikke lengre. Hun som driver firma burde jo vite litt hvordan firma drives. Nå har hun aldri gått konkurs, men hvor er evnen hennes til å oppsøke informasjon? 10 1
Kosetosta Skrevet søndag kl. 18:51 #610 Skrevet søndag kl. 18:51 Betalt ut av egen lomme til og med..! Hvorfor ikke la forsikringen ta dette..? Heilt idiotisk manifistering spør du meg 🤣 1
Birdo Skrevet søndag kl. 20:33 #611 Skrevet søndag kl. 20:33 Kosetosta skrev (1 time siden): Betalt ut av egen lomme til og med..! Hvorfor ikke la forsikringen ta dette..? Heilt idiotisk manifistering spør du meg 🤣 Dette svarte hun på. Hun har fortsatt åpen sak hos forsikringen pga badet oppe, for hun vet det kommer en større sak. 1
Kosetosta Skrevet mandag kl. 07:02 #612 Skrevet mandag kl. 07:02 Birdo skrev (10 timer siden): Dette svarte hun på. Hun har fortsatt åpen sak hos forsikringen pga badet oppe, for hun vet det kommer en større sak. Man betaler uansett ikke så mye penger i forskudd til en håndverker… skjønner ikke det med utbetaling, hadde selv en stor sak med en brann og betale for ting selv men sendte inn kvitteringer til forsikring fortløpende og fikk tilbake av de. En åpen sak i 10 mnd.. 2
Kinder Skrevet mandag kl. 13:27 #613 Skrevet mandag kl. 13:27 Vegglampe skrev (19 timer siden): Men Tina er jo totalt ute å sykler. Hun skriver at firma til håndverkeren gikk konkurs for litt over en mnd siden. Altså hun har da gjort bommerter med å forhåndsbetale 500 000kr for ett utferdig bad, som hun aldri vil få papirer på en gang. For hun har per dags dato ikke en kontrakt lengre. Firma er konkurs, hun må rette krav mot boet. Håndverkeren har ikke noe å gjøre i hennes hus, for alt av materiell tilhører boet, avtalen og betalingen tilhører firma som gikk konkurs/boet, ikke personen som driftet bedriften og avtalen om badet har han ikke lengre. Hun som driver firma burde jo vite litt hvordan firma drives. Nå har hun aldri gått konkurs, men hvor er evnen hennes til å oppsøke informasjon? Ja, jeg og stusset over at hun ikke skjønner hvordan ting fungerer når et firma er konkurs. Og at man aldri forhåndbetaler hele summen til håndverkere, da kan man heller delbetale ut fra utført arbeid. Sannsynligvis må ta dette som en dyrkjøpt lærdom, for det er heller ikke bare enkelt for henne å få igjen noe fra boet. 4
Sammy! Skrevet mandag kl. 16:00 #614 Skrevet mandag kl. 16:00 Kinder skrev (2 timer siden): Ja, jeg og stusset over at hun ikke skjønner hvordan ting fungerer når et firma er konkurs. Og at man aldri forhåndbetaler hele summen til håndverkere, da kan man heller delbetale ut fra utført arbeid. Sannsynligvis må ta dette som en dyrkjøpt lærdom, for det er heller ikke bare enkelt for henne å få igjen noe fra boet. Er det vanlig å betale en så stor sum på forhånd? Her i borettslaget får vi nå utført en jobb fra et firma, vi har fått vite den totale summen, men betaler likevel as we go. Ingen skal måtte betale for en vare eller tjeneste de ikke får, men jeg kjenner at Tina er ikke den jeg syns mest synd på. Hun virker ikke til å sitte dårlig i det økonomisk. 6
Vegglampe Skrevet mandag kl. 16:15 #615 Skrevet mandag kl. 16:15 Sammy! skrev (13 minutter siden): Er det vanlig å betale en så stor sum på forhånd? Her i borettslaget får vi nå utført en jobb fra et firma, vi har fått vite den totale summen, men betaler likevel as we go. Ingen skal måtte betale for en vare eller tjeneste de ikke får, men jeg kjenner at Tina er ikke den jeg syns mest synd på. Hun virker ikke til å sitte dårlig i det økonomisk. Nei. Absolutt ikke vanlig. Min erfaring er at det ofte gjenstår ett større beløp, rundt 1/3 til 1/4 av totalsummen på slutten. Nå er det litt forskjellig på oppussing av ett bad, og større jobb på borettslag. I borettslag deler man gjerne opp summen i enda flere betalinger. Men ja, det betales gjerne litt til oppstart, litt underveis og helt til slutt. 4
enkefru Skrevet mandag kl. 16:26 #616 Skrevet mandag kl. 16:26 Absolutt ikke vanlig. Hadde stusset om dette var noe firmaet krevde, og ville gått annet steds… 3
Faina Skrevet mandag kl. 17:02 #617 Skrevet mandag kl. 17:02 Ja, trodde det var noe alle visste, at man ikke betaler alt med en gang. Det kan ikke sammenlignes med å kjøpe en bukse på nett eller hva det var hun snakket om 🙈 Vi skiftet bordkledning og vinduer på hele huset i fjor og betalte litt og litt. Husker ikke eksakt nå, men den største delen betalte vi ikke før arbeidet faktisk var ferdig utført. Mulig det var halvparten som ble betalt etappevis underveis og så siste halvpart når de var ferdige. Ville ikke gjort det annerledes på et bad heller. 3
Bloggheksa Skrevet mandag kl. 19:08 #618 Skrevet mandag kl. 19:08 Faina skrev (2 timer siden): Ja, trodde det var noe alle visste, at man ikke betaler alt med en gang. Det kan ikke sammenlignes med å kjøpe en bukse på nett eller hva det var hun snakket om 🙈 Vi skiftet bordkledning og vinduer på hele huset i fjor og betalte litt og litt. Husker ikke eksakt nå, men den største delen betalte vi ikke før arbeidet faktisk var ferdig utført. Mulig det var halvparten som ble betalt etappevis underveis og så siste halvpart når de var ferdige. Ville ikke gjort det annerledes på et bad heller. Vi fikk huset malt i sommer, og vi betalte ikke ei krone før maleren var ferdig å male hele huset. Ville aldri betalt på forhånd. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå