Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg har spurt studiestedet, og fikk et standar "dette er et fulltidsløp".

Er bachelor i sosialt arbeid det er snakk om. Grunnen til at jeg lurer er at det er en utdanning jeg virkelig vil ta, jeg er voksen, og ufør, men håper at med en bachelor i sosialt arbeid, kan jeg etterhvert komme meg ut i jobb. 
Og jeg brenner for faget. 

Men jeg har også barn, og attpåtil barn med spesielle behov, så jeg aner ikke om et 3 årig løp på fulltid kommer til å bli altfor mye for meg. Og ikke minst så kan jeg risikere perioder der jeg ikke kommer meg noe sted, pga barna.

Men jeg tenker at jeg må jo PRØVE iallefall. 

Men hvis jeg prøver, og oppdager at dette går ikke, er det i det hele tatt mulig å ta det over lenger tid?  Legeattester på diagnoser osv kan jeg uten problemer få, det er nok å ta av. *ler* 

Men jeg tror også jeg har mye å gi, og mye jeg kan bidra med, jeg må bare få meg en utdannelse jeg kan bruke, for hjelpepleier-utdannelsen kan jeg ikke bruke, for jeg greier ikke stå i stell. 

Anonymkode: 17520...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør om du kan ta studiet på deltid, over 4 år istedenfor 3. 

Anonymkode: f1c60...d45

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

https://utdanning.no/utdanning/vid.no/bachelor_i_sosialt_arbeid_deltid

Her er over 4 år, deltid

Anonymkode: 4fe61...7af

Man må ha relevant arbeidserfaring, eller være ansatt gjennom studietiden på dette, og det har jeg ikke. Og jeg har heller ikke mulighet til å reise bort for å ta det deltid andre steder, pga barna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Og jeg har spurt studiestedet, og fikk et standar "dette er et fulltidsløp".

Er bachelor i sosialt arbeid det er snakk om. Grunnen til at jeg lurer er at det er en utdanning jeg virkelig vil ta, jeg er voksen, og ufør, men håper at med en bachelor i sosialt arbeid, kan jeg etterhvert komme meg ut i jobb. 
Og jeg brenner for faget. 

Men jeg har også barn, og attpåtil barn med spesielle behov, så jeg aner ikke om et 3 årig løp på fulltid kommer til å bli altfor mye for meg. Og ikke minst så kan jeg risikere perioder der jeg ikke kommer meg noe sted, pga barna.

Men jeg tenker at jeg må jo PRØVE iallefall. 

Men hvis jeg prøver, og oppdager at dette går ikke, er det i det hele tatt mulig å ta det over lenger tid?  Legeattester på diagnoser osv kan jeg uten problemer få, det er nok å ta av. *ler* 

Men jeg tror også jeg har mye å gi, og mye jeg kan bidra med, jeg må bare få meg en utdannelse jeg kan bruke, for hjelpepleier-utdannelsen kan jeg ikke bruke, for jeg greier ikke stå i stell. 

Jeg har merket meg at det er litt ulikt svar på dette ut i fra hvem man spør. Prøv å henvend deg til instituttleder eller programansvarlig for utdanningen. 

Dersom du er med i undervisning og leser jevnt så skal dette gå helt greit. Ja det er MYE pensum, men les JEVNT, ta gode notater fra dag EN slik at du slipper lese alt pensum på nytt. Studieteknikk er alfa omega. Husk at mange studenter jobber mer enn 50% og det går helt fint i kombinasjon med studier. 

Anonymkode: 833c0...0ae

Skrevet

Du kan ta de fagene du kan og mister du studierett pga manglende progresjon så kan du søke deg inn på nytt og så be om å få innpasset de emnene du allerede har tatt.

Jeg skal ta master nr 2 nå og må gjøre det sånn da jeg også er i full jobb og har barn. Problemet er jo om man ikke kommer inn neste gang man søker, men den risken må jeg ta.

Anonymkode: 83f75...9aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har merket meg at det er litt ulikt svar på dette ut i fra hvem man spør. Prøv å henvend deg til instituttleder eller programansvarlig for utdanningen. 

Dersom du er med i undervisning og leser jevnt så skal dette gå helt greit. Ja det er MYE pensum, men les JEVNT, ta gode notater fra dag EN slik at du slipper lese alt pensum på nytt. Studieteknikk er alfa omega. Husk at mange studenter jobber mer enn 50% og det går helt fint i kombinasjon med studier. 

Anonymkode: 833c0...0ae

Jeg er veldig lite bekymret for pensum, jeg leser kjapt, og jeg tar ting kjapt. Det som kan sette en stopper for meg er hvis jeg ikke får til å møte på forelesninger etc, ettersom plutselig så brenner det her hjemme, og jeg kan ikke dra fra barn. 

Jeg er litt usikker på praksis også, men det er visst bare litt i første skoleår, også er hovedpraksisen i 2 skoleår, og da er ungene ett år eldre, samt at det barnet som skal over på ung.skolen har fått et år å lande på. Og det barnet som har flest diagnoser skal da over på videregående, men hen har 1-1 hele tiden, så jeg vet at jeg ikke plutselig står der og ikke får hen på skolen. 

Skrevet

Jeg går et fulltidsstudier over 3 år, man kan ikke bare bestemt at man vil gå et slikt studie deltid dessverre.

Men jeg har legeerklæring på at jeg trenger tilrettelegging pga psykisk helse, og har da fått godkjent forlenget studieløp.  Du sier du er ufør, da er det store muligheter for at du kan få forlenget studieløp pga helse.  

Om du går på skolens nettsted å søker opp tilrettelegging kommet det sikkert opp noe.

Anonymkode: 9c039...776

Skrevet

Når du begynner å studere så ser du fort at de fleste etterhvert får tilrette lagt og ikke fullefører til normert tid.

hvis jeg vsr det ville jeg startet og prøvd hvis det blir for mye snakket du med emneansvarlig/studieveileder også hjelper de deg med en studie plan. Dette er helt vanlig, men skjønner at studiestedene ikke sier ja til detteå forhånd for det blir mye styr. Men prøv og når du er inne så finner du ut av det! 😀 lykke til!

god studieteknikk og lesing underveis og godt forbredt til timene så vil det gå fint!

Anonymkode: e4461...e6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...