AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 hvilken mobil burde en oppegånde voksen person i 30 årene forvente å ha uten å fremsto som fattig eller gjerrig i 2022? er nyere iphone et must? Anonymkode: 67aba...c35
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Ja helst et par eksemplar av nyeste iphone sånn at man ikke risikerer at man er uten mobil et sekund i forbindelse med lading o.l. Anonymkode: db062...a5f
Million Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Jeg er iphone-tilhenger og kunne ikke tenke meg noe annet. Men jeg liker ikke de store "flakene", så jeg kjøpte iphone 12 mini. Den kalles altså "mini", men er en helt normal telefonstørrelse, men som kanskje var vanligere før. Nå er jo mobilene blitt så store at de knapt får plass i lommene på klærne lenger! Jeg er veldig fornøyd med min iphone. Men jeg har aldri tenkt "status" når det kommer til mobiler. Tenker ærlig talt ikke over hva folk har, og ikke klarer jeg å se forskjell heller. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Forvente? De som forventer en type mobil, er folk man skal drite i. Overflatiske statusorienterte mennesker. Jeg har en iPhone 13, fordi jobben gav meg en. Anonymkode: f68f5...01a 4 1 2
Pachka Sigaret Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Blir en litt lang post... Jeg brukte Android hele livet (Siste Samsung Galaxy S8) og kjøpte nylig nyeste iPhone, den var stiv på pris og føler at jeg blir markant irritert over "Face ID", som ikke fungerer med ansiktsmaske der hvor Samsung Galaxy har fingeravtrykk. Men det er på en måte deilig å være fanget i "et fengsel" med at ting er så enkelt, jeg har endt opp med å bruke mindre tid på telefonen min enn før på grunn av dette. Det er ikke noen måter å behandle "filer" på i IPhone, alt er i appen din og du får ikke ut filer på vanlig måte. Det var først sjokkerende for meg, men nå nyter jeg det at alt "rotet" mitt forsvinner når jeg sletter en app... Nok av min avsporing! En ting jeg kan si er at jeg føler ikke noe har endret seg med mobilbytte. Det er ingen av mine venner eller miljø som synes det gir noe status å ha en sånn telefon, det er faktisk noen som ser ned på meg for å ha en Apple på grunn av at jeg ellers er ganske så nerdete og kjører Linux på PCen. Jeg synes det er en grei mobil og jeg er glad for at jeg bestemte meg for å skaffe en for å få bort mine fordommer om iPhone med å faktisk prøve mobilen. Batteriet er bare fantastisk og bildene er greie. Jeg angrer ikke på valget, den fungerer ellers fint til det jeg kjøpte den for. Ikke noe rart at over halvparten av nordmenn kjører iPhone. Likvel ser jeg ikke grunnen til at noen som har dårlig råd skal behøve å kjøpe denne når man får mobiler som gjør nesten det samme for brøkdelen. Så jeg tenker at jeg ville sagt at du gjør det godt i å kjøpe fjorårets modell eller noe til en snillere pris, det er nesten ingenting du får ut av siste modell som er verdt det. Jeg kan si at det eneste jeg opplever som bedre på iPhone 13 over min gamle Samsung Galaxy S8 er at den faktisk får oppdateringer (S8 er nå utenfor oppdateringstiden), og den har mye bedre batteri siden mobilen har både større batteri, mindre slitt batteri og bruker litt mindre strømm pga. nyere teknologi.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Gir meg pokker. Kjører Xiaomi-mob, og er supernøgd. Anonymkode: 56549...419 1
Pachka Sigaret Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Gir meg pokker. Kjører Xiaomi-mob, og er supernøgd. Anonymkode: 56549...419 Hadde Xiaomi i et par år, men opplevde veldig dårlig vedlikehold av programvare (feil i mobilen etter oppdatering av Android OS). Sånn er det når de har masseprodusert så utrolig mange foskjellige modeller og ikke klarer å oppdatere alle ordentlig. Det er også dårlig med 4G tale og sånt på de modellene, siden bare noen få ligger i listen til norske operatører. Det betyr faktisk dårligere kvalitet på lyden og sånt, noe som er hele poenget med mobilen. Hvis du skal ha en sånn billig kina-mobil så må du gå etter de som selger mest, for da får du sikkert bedre programvare med mindre feil. Jeg kjøpte en modell som var litt mindre kjent og sikkert derfor fikk så dårlig behandling.
enkefru Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Av oppegående folk i 30-årene forventer jeg de har en telefon de kan motta samtaler, beskjeder og mail med. Det er nok mest på barne-/ungdomsskolen og vgs det knyttes status etter hvilken modell en har av mobil 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Bryr meg overhodet ikke om hva slags mobil andre har, men selv er jeg svoren iPhone-tilhenger. Kjøpte nettopp en iPhone 13 mini, og det var på høy tid med ny telefon. Jeg bruker telefonen så lenge det er liv i den før jeg bytter den ut. Eller så arver vi av hverandre innad i familien. Min eldste sønn driver eget firma og kjøper mobil på firmaet. Da arver kona hans den forrige, og jeg arver hennes. Min yngste sønn arver min, om det er mer igjen av den 😅 Anonymkode: 47258...08c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Jeg ser litt ned på de som har valgt iphone. De vet ikke bedre. Mindre smarte, ikke fattig. Mobilen er dyr, men dårlig. Man får mye mer ved å velge andre operativsystemer. Forventer at det er touchmobil, med mindre de har en jobb der de må ha en mobil som tåler masse. For eksempel hadde snekkeren min tastemobil type "uknuselig" mobil på jobb. Men da forventer jeg at du har en privattelefon med touch hjemme. Forventer at den har et OK kamera. Det trenger ikke å være supert kamera, men ikke dårlig kamera. Jeg ga den "gamle" (får velge fri mobil av jobben med jevne mellomrom) til faren min fordi kameraet hans var for dårlig og vi så jo nesten ikke hva han hadde tatt bilde av en gang. Alder, modell etc betyr ikke så mye, bare den funker og ikke er så gammel at OSet ikke kan oppdateres lenger. Og er det en skikkelig mobil (altså ikke iphone), så kan du bare kjøpe ekstra lagringsplass og putte i hvis man har lite lagring. Anonymkode: 3a293...d2f 3
Taluno Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 De eneste gangene jeg registrerer hvilken telefon andre har, er når de trenger lader, eller om de sitter å skryter av den "nye fancy mobilen sin". Sistnevnte gir på ingen måte status, heller det motsatte.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Legger overhodet ikke merke til hvilken mobil folk har. Og om jeg møter voksne folk som uttrykker at de anser mobil som statussymbol, ville jeg nok tenkt de ikke hadde blitt voksne enda eller hatt et stort behov for å kompensere for noe, og generelt ansett dem som lite interessante. Jeg skjønner at dette er et statussymbol på ungdomsskolen liksom, men ikke for voksne. Anonymkode: 5f0f2...493 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 En kan si mangt om IPhone. Men de er suveren når det kommer til operativsystem og oppdateringer. Dyre ja. Men for prisen får du også veldig gode oppdateringer. Anonymkode: 7bc47...1c1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Mobil var et statussymbol tidligere. Nå har "alle" nyere versjoner, det har gått inflasjon i det. Anonymkode: 7f3d1...fe1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvilken mobil burde en oppegånde voksen person i 30 årene forvente å ha uten å fremsto som fattig eller gjerrig i 2022? er nyere iphone et must? Anonymkode: 67aba...c35 Faen iphone suger, samsung ultra er ordentlig tlf. Ipone er fortsatt kantente og tjukk med dårlig design, og hvor er tilbake knappen? Anonymkode: c04cc...f36 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En kan si mangt om IPhone. Men de er suveren når det kommer til operativsystem og oppdateringer. Dyre ja. Men for prisen får du også veldig gode oppdateringer. Anonymkode: 7bc47...1c1 Nei. Har dere fått tilbakeknapp enda? Anonymkode: c04cc...f36 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei. Har dere fått tilbakeknapp enda? Anonymkode: c04cc...f36 Og har de fått SD-minnekort slik at lagringskapasiteten superenkelt kan oppgraderes? Anonymkode: 3a293...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 Forventer nok at folk har mobil, men der er alt. Himler nok litt mer oppgitt med øya over enkelte som bare må ha nyeste versjon, når dagens telefoner generelt har god holdbarhet i årevis. Anonymkode: b0df1...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 Status? Synes det er mer status at folk tar vare på en eldre mobil uten knust glass etc. Anonymkode: 813f5...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå