AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Har ikke feber, men er så utrolig slapp, sliten og hjertebank. Har fysisk krevende jobb og jeg blir sliten av å gå inn på badet nå. Kontakter jeg legen for sykemelding eller må isolasjonsperioden forlenges? og er det flere som har opplevd hjertebank og litt høy puls (i ro) etter omicron? Og åvære så sliten? Trodde ikke det skulle sitte så lenge i. Har to doser, rakk aldri booster. De av dere som har opplevd- hvor lenge varte det? Anonymkode: 4d4ea...bad
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Ja vi var en hel gjeng som ble smittet samtidig. Vi er i 20-30 årene og mange sliter fortsatt med utmattelse og tung pust. Er 14 dager siden nå. Man skal nok ikke undervurder omicron selv om færre havner på sykehus. Anonymkode: 3cff9...aee 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja vi var en hel gjeng som ble smittet samtidig. Vi er i 20-30 årene og mange sliter fortsatt med utmattelse og tung pust. Er 14 dager siden nå. Man skal nok ikke undervurder omicron selv om færre havner på sykehus. Anonymkode: 3cff9...aee Jeg er også i 30 årene. Oj, 14 dager! Det er lenge😖Er du/dere sykemeldt eller klarer dere gå på jobb? Synes det er rart med den tungpusten og hjertebanken, trodde ikke det skulle gå ut over pust og lunger. Anonymkode: 4d4ea...bad
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 En venn av meg var sykmeldt I 6 uker etterpå. Jeg har fortsatt noe tung pust tre uker etter. Anonymkode: 42534...c41
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En venn av meg var sykmeldt I 6 uker etterpå. Jeg har fortsatt noe tung pust tre uker etter. Anonymkode: 42534...c41 Ånei😱😱😱Og det var omicron? Er der noen som har gått til lege å sjekket lunger/pust? Synes dette er så rart og forventa det ikke ifht at jeg har hørt om denne varianten. Anonymkode: 4d4ea...bad
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Jeg ble syk i midten av desember. Den verste utmattelsen da seg for et par uker siden. Har enda problemer med pusten, hoste, blir fortere sliten og hjertebank. Anonymkode: 22ed7...abf
Mezzosoprena Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Det er jo ingen som har sagt at man bare skal/kan være hjemme i fore dager, men for de som ikke opplever å bli spesielt syke så er fire dager isolasjon nok. Hvis du fortsatt er for syk til å dra på jobb, så skal du selvfølgelig ikke det - uavhengig av isolasjonstiden. Ta kontakt med legen din, jeg regner med at hen skriver ut en sykmelding basert på det du forteller. 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er også i 30 årene. Oj, 14 dager! Det er lenge😖Er du/dere sykemeldt eller klarer dere gå på jobb? Synes det er rart med den tungpusten og hjertebanken, trodde ikke det skulle gå ut over pust og lunger. Anonymkode: 4d4ea...bad To er fremdeles sykmeldt Anonymkode: 3cff9...aee
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Kjenner og flere voksne som har blitt skikkelig syke med omikron. Ene venninna mi hadde korona i mai 2020 og det var ingenting sammenlignet med denne gangen, hun har vært sterkt redusert nå i flere uker. Anonymkode: ecf24...040 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Ja, ble ganske tungpustet. Har 3 doser... Ble syk for snart 1 uke siden og er fortsatt ikke i god form. Anonymkode: f3dc1...167
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ånei😱😱😱Og det var omicron? Er der noen som har gått til lege å sjekket lunger/pust? Synes dette er så rart og forventa det ikke ifht at jeg har hørt om denne varianten. Anonymkode: 4d4ea...bad Legene klarer sjelden å se på røntgen eller pusteprøver om du strever med longcovid desverre. Anonymkode: 32d9f...2ee
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Det er skummelt dette, skummelt at så mange er mindre bekymret for omikron enn de andre variantene. Mange gidder ikke lenger å være forsiktig, mange vil tilbake til et vanlig liv med alt det inneholder av sosiale eventer, reiser og lignende, og de føler seg trygge på at det er ok, siden omikron skal være så mye mildere. T.o.m flere leger i min omgangskrets sier dette. Jeg er litt lettere sjokkert over dette, for selv må jeg si at jeg er mer forsiktig enn noen gang nå, nettopp fordi «alle andre» lever som normalt, og smitten stiger til himmels. Man skal virkelig ikke undervurdere omikron, ingen av oss vet hvor mange som får long covid av omikron enda.. ❤️ Anonymkode: c0dfe...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Legene klarer sjelden å se på røntgen eller pusteprøver om du strever med longcovid desverre. Anonymkode: 32d9f...2ee Jeg kjenner to som er sendt videre til utredning siden de sliter etter omikron smitte i slutten av desember, hun ene hadde flekker på lungene etter smitte i desember. Anonymkode: ecf24...040
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Deilig å være uvaksinert og uten smitte. Anonymkode: 66f20...be8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Deilig å være uvaksinert og uten smitte. Anonymkode: 66f20...be8 Er uvaksinert jeg også, og det valget står jeg trygt i. Men jeg er redd for korona, omikron også. Ingen aner hvordan man reagerer på smitte, verken uvaksinerte eller vaksinerte, eller hvem som skulle være så uheldig å få long covid. Derfor skjønner jeg ikke at ikke flere velger å være mer forsiktig. Anonymkode: c0dfe...c1e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Lederen min poengterte på siste personalmøte at isolasjonstiden sier ingenting om man er frisk nok til å komme på jobben igjen. Man skal være hjemme til man er frisk 🌹 Anonymkode: 14bda...0d7 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er uvaksinert jeg også, og det valget står jeg trygt i. Men jeg er redd for korona, omikron også. Ingen aner hvordan man reagerer på smitte, verken uvaksinerte eller vaksinerte, eller hvem som skulle være så uheldig å få long covid. Derfor skjønner jeg ikke at ikke flere velger å være mer forsiktig. Anonymkode: c0dfe...c1e Kan ikke velge hvis man har barn/familie og må møte på jobb! Anonymkode: dcc91...68f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke velge hvis man har barn/familie og må møte på jobb! Anonymkode: dcc91...68f Nei selvsagt. Føler med alle som har barn i barnehage og på skole, og føler med de som må jobbe tett med andre mennesker. Det var ikke denne gruppen jeg siktet til i innlegget, men alle som er ute på barer, kjøpesenter på tider med masse folk, kino, konserter, reiser, fester med masse folk tett i tett.. alt dette som er frivillig å delta på. Jeg skjønner at man har savnet dette og gjerne vil igang igjen med livet sitt, det vil jeg også, men jeg tar ikke sjansen. Anonymkode: c0dfe...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei selvsagt. Føler med alle som har barn i barnehage og på skole, og føler med de som må jobbe tett med andre mennesker. Det var ikke denne gruppen jeg siktet til i innlegget, men alle som er ute på barer, kjøpesenter på tider med masse folk, kino, konserter, reiser, fester med masse folk tett i tett.. alt dette som er frivillig å delta på. Jeg skjønner at man har savnet dette og gjerne vil igang igjen med livet sitt, det vil jeg også, men jeg tar ikke sjansen. Anonymkode: c0dfe...c1e Men hvor lenge tenker du å sitte hjemme uvaksinert? KoronaViruset forsvinner kanskje aldri...... Anonymkode: dcc91...68f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Omicron her også. Var "ferdig isolert" i dag, men er verre i formen i dag, i forhold til i går. Jeg sliter ikke så mye med pusten, men er skikkelig forskjøla (tett/rennende nese, nyser mye, vond hals og litt hoste), sliten i kropp og hodet, og feber igjen i kveld. Gledet meg til skole og barnevakt i morgen, men det blir ingenting av nå. Håper virkelig at jeg blir god i formen snart. Anonymkode: b617d...a7d
Anbefalte innlegg