Gå til innhold

Kjøpt ny laptop, må jeg ha et årlig abbonnement på WORD???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt ny laptop, som har Microsoft 365.

Den gamle laptopen min hadde jeg Word på og den hadde jeg en activation key som jeg kjøpte som er fra 2007. Den kan jeg tydeligvis ikke bruke på denne nye laptopen.

Men altså, må jeg kjøpe et årlig abbonment for å kunne bruke Word? Betaler man ikke lenger et en-gangsbeløp så har man Word til odel og eie? 

Jeg er litt forvirret her, jeg skal kun bruke Word til å skriveprogram.

Anonymkode: b6cba...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo laste ned openoffice i stedet det er gratis

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøpt ny laptop, som har Microsoft 365.

Den gamle laptopen min hadde jeg Word på og den hadde jeg en activation key som jeg kjøpte som er fra 2007. Den kan jeg tydeligvis ikke bruke på denne nye laptopen.

Men altså, må jeg kjøpe et årlig abbonment for å kunne bruke Word? Betaler man ikke lenger et en-gangsbeløp så har man Word til odel og eie? 

Jeg er litt forvirret her, jeg skal kun bruke Word til å skriveprogram.

Du kan velge om du vil kjøpe en engangsversjon, eller abonnere og få løpende oppgradering til nyere versjoner. Om du ønsker å kjøpe så er det vel denne versjonen som er aktuell tror jeg:

https://www.komplett.no/product/1198538/datautstyr/programvare/kontorapplikasjoner/microsoft-office-home-student-2021-norsk?q=microsoft office

Skrevet

Du kan også bruke Google Documents noe som jeg gjør. Betaler ingenting. 

Anonymkode: 14125...174

Skrevet

Nei, du kan bruke word på office.com, litt mer knotete men man slipper ihvertfall å betale.

Anonymkode: 1fb46...d28

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan også bruke Google Documents noe som jeg gjør. Betaler ingenting. 

Anonymkode: 14125...174

Ja, anbefaller Google Docs. Hele selskapet vårt bruker Google Drive, og det funker veldig bra med alle Google programmene. Alt er på nett, så du har alltid alt tilgjengelig på alle skjermer.

Anonymkode: e5524...4af

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, du kan bruke word på office.com, litt mer knotete men man slipper ihvertfall å betale.

Kan det deles og lastes ned på egen pc?

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, og det er en svært begrenset versjon av Word. Du kan kjøpe livslang lisens for Office. Den koster en del mer enn årlig lisens. https://www.komplett.no/product/1198538/datautstyr/programvare/kontorapplikasjoner/microsoft-office-home-student-2021-norsk?channable=0080816964003131393835333859&ds_rl=1289015&gclid=Cj0KCQiAgP6PBhDmARIsAPWMq6ngRqL_rkrXkqFLBNDfU0y3k37DFAcFglB7YSCw9YaLUrNPlDHlj0YaArW7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds#productinfo

Men du bør se etter tilbudspriser. Da kan du spare en del penger. Samme gjelder for årlig lisens. Det er store prisforskjeller. 

Anonymkode: 35e40...12a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det kan du, du kan også laste opp dokumenter og redigere der.

Skrevet

Sjekk ut libreoffice: https://www.libreoffice.org/

Helt gratis og du kan lagre i blant doc, docx, pdf mfl. Du kan velge norsk skrivestøtte o.l i innstillinger. Om du bruker litt tid på å sette deg inn i det trenger du aldri å bruke fem øre på microsoft office igjen.

Anonymkode: 2988e...3d0

Skrevet

Jeg betaler ca 8-900(?) i året på office-pakken. Det synes jeg ikke er dyrt. De gratisprogrammene er ikke like bra etter mitt syn. Har tidligere slitt med både format på filer og andre ting. Da velger jeg heller den lille kostnaden for å ha alt på stell.

Anonymkode: 2a293...2e3

Gjest padawan
Skrevet

Microsoft har gått over til en abonements-løsning på Office 365 som koster ~800 i året, litt avhengig om du betaler månedsvis eller en gang per år. Du kan subsidiært kjøpe Office 2021 som du finner på denne siden. Det kjøper du på linje med Office 2007. Det er en eldgammel versjon og du uansett bør oppgradere. 

Med Office 365 så får du nye funksjoner og oppdateringer hele tiden mens med Office 2021 får du det du kjøper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...