Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å sparkle og male 35 kvadrat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før innflytt i ny bolig skal jeg få sparklet og malt flere rom, ca 35 kvadrat til sammen. I to av rommene skal i tillegg dagens garderobeløsninger rives ned og byttes ut med nytt. 

har noen formening om hvor lang tid dette vil ta dersom jeg leier inn noen til å gjøre det? 

Anonymkode: b377d...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sparklingen går nok raskt. En maler vil sparkle det hele kjapt som bare det. Legg ut på mitt anbud og se hva slags tilbud du får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 timer siden):

Sparklingen går nok raskt. En maler vil sparkle det hele kjapt som bare det. Legg ut på mitt anbud og se hva slags tilbud du får. 

Ja, jeg skal legge det ut, men kan ikke gjøre det før om noen uker - tenkte bare å høre om noen har et sånn ca tidsestimat - er et puslespill av div oppussing og flytting som skal gå opp tidsmessig. En uke - er det realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det malt fra før eller tapet som skal rives? Er det kun vegg eller tak og listverk også? 35 m2 er ikke så veldig mye men det spørs jo hva som skal males. Det som tar tid er tørketiden. 1 uke skal gå fint tenker jeg. 

Anonymkode: 94127...b2a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det hadde jeg fikset på 2 dager. Maks 3. 

Anonymkode: dd0fa...9ff

Derfor du må være anonym? Siden du fikser det så fort. Sparkle og male på 2 dager? Glemte du tørketid og sliping/pussing? Jeg ville uten å vite tilstanden på rommene, for det skriver du ikke beregnet:

Sparkle 1 dag også tørk

Pusse/slipe 1 dag også sparkle

Male 1 dag, (er du heldig så rekker de to strøk på en dag. Men de fleste drar videre til neste kunde. Så mulig to dager. 

Dette er ikke iberegnet grunning eller duk. Og det er hvis det passer for maleren. Så jeg ville regnet en uke.

Endret av PoisonIwy
Leif
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Det er ingen tapet e.l som må fjernes, og nåværende eiere malte for ca 4 år siden (men oransje og lys rosa eller ikke helt mine farger…)

Høres ut som jeg ikke har tenkt helt feil med en uke iallfall

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proff maler brukte 5 arbeidsdager hos oss, på ca 35 kvm. Tre dager gikk til sparkling (tre runder med sparkel). Tak og lister ble også malt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre malere tok ca 150 kvm hos oss på under to uker, men det vil vel ta ei uke uansett pga sparkel som må tørke, pussing i mellom osv.

Anonymkode: 35d1a...d6c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg skal legge det ut, men kan ikke gjøre det før om noen uker - tenkte bare å høre om noen har et sånn ca tidsestimat - er et puslespill av div oppussing og flytting som skal gå opp tidsmessig. En uke - er det realistisk?

Når du legger det ut får du masse tilbud fra forskjellige aktører. Men du får sikkert svar her og. Leiligheten er liten da, så et par dager er sikkert nok. Sparkler selv en en vegg på et par kvelder, og det var mitt første forsøk. :P

Anonymkode: 7fa9c...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg minimum fire dager, sannsynligvis fem.

Anonymkode: 48e39...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde maler her når vi bygde, det var totalt 4 rom, to soverom på ca 15 kvm hver med takhøyde på 3.20, kjøkken på 50 kvm (en vegg med nesten bare vindu, og stue på 60 kvm med takhøyde på 3.20 - han brukte en knapp uke på dette, vi hadde gipsvegger og siden huset var nybugg ingen ting å ta bort - bare legge på nytt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...