Gå til innhold

Samboer som plutselig vil vente med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har vært sammen i 6 år. For tre år siden ble vi enige om at vi skulle prøve på barn når vi var 29.

Nå nærmer vi oss 29, men samboer vil vente et par år til?! Jeg har lyst på barn nå og er innstilt på 29. Jeg har selv gamle foreldre, og ønsker ikke å bli det samme selv. Og tenk om han plutselig sier det samme om 2 år, 3 år, osv. Føler meg lurt. 

Noen som har råd?😢 Samboer er helt låst. Ønsker ikke barn før om minst to år til.

Anonymkode: 486da...d0c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor vil han utsette det da?

Anonymkode: 6002e...a18

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor vil han utsette det da?

Anonymkode: 6002e...a18

Han vil bare ikke enda. Ønsker å ha friheten etc. Alt praktisk og økonomisk ligger til rette for barn, så er ikke slikt det står på. 

Ts.

Skrevet

Forstår deg godt. Min og er sånn, han er 35 🤷🏼‍♀️ Vi har hus, bil, dyr, faste jobber, men barn vil han veldig gjerne ha senere 🙄 Men maser man for mye får de jo helt avsmak og… 😭

Anonymkode: 3d804...03e

Skrevet

Da må du i såfall være forberedt på at han kommer til å ville utsette mer når det har gått to år. Ønsker du å risikere det? Dette er ikke enkelt i det heletatt men det er enklere å finne en ny mann nå som du er 29 enn når du er 31 eller 33. Tenk på det, her syns jeg din mann er egoistisk. 

Anonymkode: 57959...b3d

• Liker 38
Skrevet

Forstår deg godt. Min og er sånn, han er 35 🤷🏼‍♀️ Vi har hus, bil, dyr, faste jobber, men barn vil han veldig gjerne ha senere 🙄 Men maser man for mye får de jo helt avsmak og… 😭

35 år?

Angrer du på at du ikke har forlatt han? Er akkurat den situasjonen du er i jeg frykter.

Jeg vurderer å gå.

• Liker 15
Skrevet

Da må du i såfall være forberedt på at han kommer til å ville utsette mer når det har gått to år. Ønsker du å risikere det? Dette er ikke enkelt i det heletatt men det er enklere å finne en ny mann nå som du er 29 enn når du er 31 eller 33. Tenk på det, her syns jeg din mann er egoistisk. 

Takk for svar. 
Ja. Det er det jeg også tenker. Er ikke redd for å være singel og barnløs heller. Man å være i et forhold som ikke går fremover, det er bare fælt. Samtidig har vi det utrolig godt sammen… Og han hadde blitt en fantastisk pappa.

Skrevet

Det er ikke det viktigste i livet å få barn. Viktigste er at man er lykkelig. Kanskje like greit å akseptere at han ikke vil ha barn. Friheten i livet blir tatt vekk med barn. Jeg er glad for å være barnløs. 

Anonymkode: e0116...a7c

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk ikke egoistisk å ikke ville ha barn. Det å få barn er et valg man tar. Å være vellykket betyr at man gjør det man blir lykkelig av, ikke å gå inn i boksen andre setter for en. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han vil bare ikke enda. Ønsker å ha friheten etc. Alt praktisk og økonomisk ligger til rette for barn, så er ikke slikt det står på. 

Ts.

Så hva er det som forhindrer han i å si det samme om 1,2 og 3 år?

Du må finne ut om han egentlig vil ha barn, eller ikke. Helt greit å ville vente litt til, men du må vite dette nå.

Anonymkode: 2f183...ae9

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

35 år?

Angrer du på at du ikke har forlatt han? Er akkurat den situasjonen du er i jeg frykter.

Jeg vurderer å gå.

Jeg er 32. Har gitt ham litt tid til å venne seg til tanken (og jeg har sluttet på p-piller, han bruker kondom), men nå er det ikke lenge igjen før jeg bør tenke på å gå, nei. 

• Liker 2
Skrevet

For dere som lurer på om han egentlig vil ha barn i det hele tatt: JA! Det er jeg hundre prosent sikker på at han vil. Han har snakket om å bli far siden jeg møtte han. Så det er det ingen tvil om.

Problemet er at han har et urealistisk tidsperspektiv. At det å prøve på første barnet som 34-åring er helt uproblematisk. Og jeg vil dessuten ikke være en gammel mor.

Skrevet

Hadde tenkt meg veldig godt om. Menn tror de har så god tid på seg til å få barn og ofte har de jo rett, dessverre. Men usolidarisk av han å bare tenke på sin egen biologi.

Det kjipeste jeg ser er når mannen utsetter og utsetter, for så at forholdet ryker og så finner han seg bare en yngre dame å få barn med. Mens hun som ventet på at han skulle bli klar, kasta bort sine mest fruktbare år på det. Så utrolig dumt og leit for henne. 

Ville spurt han hva han tror han mister ved å få barn nå. Han er 29, ikke 23! Han har fått mange år som ung og barnløs. Og det er ikke sånn at det gode livet tar slutt når man får barn :)

Hvordan er han ellers? Er han en ansvarlig og fin type, hadde han blitt en god far tror du?

Anonymkode: 78e0d...835

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er 32. Har gitt ham litt tid til å venne seg til tanken (og jeg har sluttet på p-piller, han bruker kondom), men nå er det ikke lenge igjen før jeg bør tenke på å gå, nei. 

Takk for svar. Nei, jeg forstår godt hvis du tenker på å gå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk ikke egoistisk å ikke ville ha barn. Det å få barn er et valg man tar. Å være vellykket betyr at man gjør det man blir lykkelig av, ikke å gå inn i boksen andre setter for en. 

Nei. Men det ER egoistisk å "string along" en dame som han vet at ønsker seg barn, om han vet at han kanskje lander på at han ikke vil ha. DET er egoistisk. Og noen menn gjør det helt kalkulert. Snart, snart. Men egentlig har de ikke tenkt å bli med på prosjektet. 

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde tenkt meg veldig godt om. Menn tror de har så god tid på seg til å få barn og ofte har de jo rett, dessverre. Men usolidarisk av han å bare tenke på sin egen biologi.

Det kjipeste jeg ser er når mannen utsetter og utsetter, for så at forholdet ryker og så finner han seg bare en yngre dame å få barn med. Mens hun som ventet på at han skulle bli klar, kasta bort sine mest fruktbare år på det. Så utrolig dumt og leit for henne. 

Ville spurt han hva han tror han mister ved å få barn nå. Han er 29, ikke 23! Han har fått mange år som ung og barnløs. Og det er ikke sånn at det gode livet tar slutt når man får barn :)

Hvordan er han ellers? Er han en ansvarlig og fin type, hadde han blitt en god far tror du?

Takk for et godt svar.

Han hadde blitt en skikkelig bra far. Ansvarlig, omsorgsfull, leken. Så vil veldig gjerne ha han som far til mine barn.

Men som du sier ser jeg en egoistisk side av han når han bare tenker på sin egen biologi og ikke min også. Det skaper usikkerhet.

TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og finne en snill beta mann å få barn med? En som du hadde avvist på flekken for 10 år siden. 

Anonymkode: 6560b...d94

Skrevet

TS, jeg leser ikke svarene de andre gir deg. Jeg vil skrive det første jeg tenkte da jeg leste trådtittelen. 

"Han har funnet en annen dame", tenkte jeg. 

Anonymkode: 18c4a...a69

• Liker 3
Skrevet

TS, jeg leser ikke svarene de andre gir deg. Jeg vil skrive det første jeg tenkte da jeg leste trådtittelen. 

"Han har funnet en annen dame", tenkte jeg. 

Anonymkode: 18c4a...a69

Nei. Men takk for et ikke-konstruktivt svar.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Samboer og jeg har vært sammen i 6 år. For tre år siden ble vi enige om at vi skulle prøve på barn når vi var 29.

Nå nærmer vi oss 29, men samboer vil vente et par år til?! Jeg har lyst på barn nå og er innstilt på 29. Jeg har selv gamle foreldre, og ønsker ikke å bli det samme selv. Og tenk om han plutselig sier det samme om 2 år, 3 år, osv. Føler meg lurt. 

Noen som har råd?😢 Samboer er helt låst. Ønsker ikke barn før om minst to år til.

Ikke vits å gamble bort 2 år. Plutselig så er du 36 og infertil. 

Anonymkode: 6560b...d94

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...