Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med at folk svarer på 1/2 eller 2/3 spørsmål, altså ikke 2/2 eller 3/3?

La oss si: "jeg hører at du har fått deg sportsbil. Merke? Farge?" 

Svar: "Ferrari" 

Og hvis den er rød, så er det jo veldig lett å si rød. 

Dette var bare et eksempel. Skjer først og fremst når noen kontakter meg for å få meg med på noe, og jeg stiller 2-3 spørsmål før jeg bestemmer meg. Skjer veldig ofte, med forskjellige folk.

Anonymkode: be91d...d90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atte hæ....? 

Anonymkode: d9718...502

Skrevet

Spør om en ting av gangen. 

Anonymkode: 26e71...049

• Liker 3
Skrevet

Som feks "når er det, hvem er med, og hva skal vi gjøre"? 

Still et spørsmål av gangen? :) Litt rart å ikke klare å svare på flere spørsmål av gangen, vet ikke hvorfor de gjør det. Ikke opplevd det selv, egentlig. 

Anonymkode: f7d7c...a5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Atte hæ....? 

Anonymkode: d9718...502

Les det jeg skrev ovenfor en gang til. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Spør om en ting av gangen. 

Bør ikke trenge det, men virker som at 2-3 spørsmål blir altfor mye for noen. Uvisst hvorfor.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Som feks "når er det, hvem er med, og hva skal vi gjøre"? 

Still et spørsmål av gangen? :) Litt rart å ikke klare å svare på flere spørsmål av gangen, vet ikke hvorfor de gjør det. Ikke opplevd det selv, egentlig. 

Anonymkode: f7d7c...a5e

Ja, for eksempel. Ekstra spesielt når det bare stilles to enkle spørsmål. De må jo skjønne at det mangler minst ett svar. 

Skrevet

Ja enig! Jeg legger mest merke til det på sms faktisk, folk svarer bare på et av de to eller tre spørsmål jeg har stilt. Så da må jeg jo igjen stille spørsmål da! Kan ikke folk bare svare på det de blir spurt om!  Irriterende til tider! 

Anonymkode: d0473...dbf

Skrevet

En annen ting... Hva er greia med at ukjente bare skriver "hei" eller lignende i første mld? Skal man skrive hei tilbake da, og SÅ kan vedkommende skrive hva det gjelder? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):l. 

Bør ikke trenge det, men virker som at 2-3 spørsmål blir altfor mye for noen. Uvisst hvorfor.

For noen er 2-3 spørsmål for mye. Mange sliter med lærevansker eller hukommelse som ikke synes til vanlig, men som gjør at det er lettere med ett spørsmål om gangen. Er det så vanskelig å tilpasse seg til dette?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

For noen er 2-3 spørsmål for mye. Mange sliter med lærevansker eller hukommelse som ikke synes til vanlig, men som gjør at det er lettere med ett spørsmål om gangen. Er det så vanskelig å tilpasse seg til dette?

Og noen ER faktisk ignorante og "travle". 

Skrevet

Det er utrolig irriterende.. 

I jobbmailer skriver jeg spørsmålene som en nummerert liste, og likevel klarer da altså folk ikke svare på mer enn et par av dem. 

Anonymkode: 62b4c...a86

Skrevet

I jobbsammenheng er det viktig å svare på alt. Men sånn privat har jeg en del som daglig fyrer avgårde ørten spørsmål.

Siden jeg er grundig lei av å svare på intetsigende spørsmål(som forøvrig ikke er viktig for vedkommende, stort sett er det en måte å oppnå kontakt), så gidder jeg ikke svare på alt. Det er rett og slett MAS fra folk som kjeder seg.

Og om jeg svarer raskt blir jeg oppringt…Veldig kjekt i hverdagsstress.

Anonymkode: 3f56e...4a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...