AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Del Skrevet 6. februar 2022 Ingen luftveissymptomer. Negativ hurtigtest. Hun er 4 år. Har hørt om at barn oftere kan ha disse symptomene ved korona. Noen her med erfaring? Hvordan utartet sykdommen seg? Kun disse symptomene eller ble det verre? Hun hadde omgangssyke for 2 mnd siden, der hele familien ble smittet i løpet av kort tid, så tror ikke det kan være det denne gang.. Hun har ofte startet forløpet av virussykdom med oppkast tidligere i livet også. Anonymkode: 335e7...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen luftveissymptomer. Negativ hurtigtest. Hun er 4 år. Har hørt om at barn oftere kan ha disse symptomene ved korona. Noen her med erfaring? Hvordan utartet sykdommen seg? Kun disse symptomene eller ble det verre? Hun hadde omgangssyke for 2 mnd siden, der hele familien ble smittet i løpet av kort tid, så tror ikke det kan være det denne gang.. Hun har ofte startet forløpet av virussykdom med oppkast tidligere i livet også. Anonymkode: 335e7...a34 Glemte å nevne at det har vart ca ett døgn. Hun hadde som nevnt negativ hurtigtest, men usikker på om testpinnen kom langt nok inn pga hun gjorde motstand. Skal prøve igjen når hun sover i kveld. Anonymkode: 335e7...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Del Skrevet 6. februar 2022 Kjenner flere barn som har hatt det samme. Og negativ test de første dagene. Testene ble ikke positiv før etter fire dager Anonymkode: bf1fc...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Del Skrevet 6. februar 2022 Dette er bare min søkt teori men.. vi i vår barnehage hadde parallelt omgangssyke og Korona. Dvs de barna som viste positiv test, hadde symptomer på omgangssyke (og bare de). Mens en del andre barn hadde symptomer på omgangssyke og bare negative tester hele veien, og fortsatt negative etter to uker. Med jevnlige tester to ganger i uka. Disse er mange flere enn de som faktisk fikk positiv korona test, som var totalt to barn Det fikk meg til å konkludere, at kanskje de barna som hadde spydd og hadde positiv Korona-test, kanskje hadde de egentlig symptomfritt korona og symptomer på omgangssyke samtidig. 🤷 Anonymkode: efc7e...6d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjenner flere barn som har hatt det samme. Og negativ test de første dagene. Testene ble ikke positiv før etter fire dager Anonymkode: bf1fc...4c1 Vi får bare fortsette å teste og se an. Hun hadde over 40 i feber ved leggetid og snue. Ingen andre symptomer og negativ test. Anonymkode: 335e7...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatten123 Skrevet 6. februar 2022 #6 Del Skrevet 6. februar 2022 Er det så viktig å vite da? Er hun syk så holder du henne hjemme til hun er frisk. Og du kontakter legevakt om nødvendig, uavhengig om det er covid eller rs-virus. Feks. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Del Skrevet 6. februar 2022 negativ test første døgnet, men masse oppkast og plutselig kvalme. akselererte voldsomt i feber, var rett oppunder 41 grader en liten periode. vesentlig bedre på kvelden, men surrete og sløv på tross av næringsinntak. dårlig smakssans dag to. kraftig positiv test 19 timer etter første test. ærlig talt ikke særlig hyggelig opplegg hos 8 år gammelt barn som sjeldent blir syk. Anonymkode: c865f...4e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Del Skrevet 6. februar 2022 Kun feber. Ingen hoste eller noe sånt Anonymkode: 52e5f...018 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er bare min søkt teori men.. vi i vår barnehage hadde parallelt omgangssyke og Korona. Dvs de barna som viste positiv test, hadde symptomer på omgangssyke (og bare de). Mens en del andre barn hadde symptomer på omgangssyke og bare negative tester hele veien, og fortsatt negative etter to uker. Med jevnlige tester to ganger i uka. Disse er mange flere enn de som faktisk fikk positiv korona test, som var totalt to barn Det fikk meg til å konkludere, at kanskje de barna som hadde spydd og hadde positiv Korona-test, kanskje hadde de egentlig symptomfritt korona og symptomer på omgangssyke samtidig. 🤷 Anonymkode: efc7e...6d9 Ikke umulig at det kan være noe i det. Men ikke alltid tror jeg. Hos oss, har det vært et vanvittig utbrudd av korona på skolen til eldstemann. Over 70% har vært borte de siste ukene. Mange av de har småsøsken, og vi kjenner godt flere av disse. I de familiene hvor barn har hatt feber og oppkast som symptom på korona, har det kun vært ET av barna som har hatt de symptomene. De andre har gjerne hatt feber og sår hals eller hoste. De som har kastet opp, har oftest hatt store magesmerter og. En omgangssyke ville spredd seg til hele husstanden. Ikke bare det ene barnet. Anonymkode: bf1fc...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er bare min søkt teori men.. vi i vår barnehage hadde parallelt omgangssyke og Korona. Dvs de barna som viste positiv test, hadde symptomer på omgangssyke (og bare de). Mens en del andre barn hadde symptomer på omgangssyke og bare negative tester hele veien, og fortsatt negative etter to uker. Med jevnlige tester to ganger i uka. Disse er mange flere enn de som faktisk fikk positiv korona test, som var totalt to barn Det fikk meg til å konkludere, at kanskje de barna som hadde spydd og hadde positiv Korona-test, kanskje hadde de egentlig symptomfritt korona og symptomer på omgangssyke samtidig. 🤷 Anonymkode: efc7e...6d9 Dette har jeg også utledet, etter å ha sett påviste tilfeller av korona i bhg akkurat når resten er ute med forkjølelser, inkl mine barn som testet negativt, negativt, negativt. Er de andre symptomene fra andre virus som fører til at folk tester, og da påvises koronaen. Men det var før omikron, nå er hele barnehagen nede for telling med korona, ikke lenger slik at et par barn er positive og ikke har smittet resten. Men frem til omikron kom alltid tilfellene i bhg sammen med forkjølelsesbølgene. Anonymkode: 68d79...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg