Gå til innhold

Foreldrene mine prøver å oppdra meg enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er 36 år. De prøver å lære meg masse ting som jeg kan og vet fra før. De prøver å bestemme hvordan jeg skal ha det hjemme og hvordan jeg skal leve livet mitt.  Jeg må gjemme unna ting jeg har kjøpt om jeg vet de skal komme på besøk for hvis ikke får jeg kjeft og moralsk pekefinger. Men mamma ser over skuffer og skap så hjelper ikke alltid å gjemme ting,  og store ting kan jeg ikke bare gjemme unna. Pappa sier jeg ikke får lov å bruke Ekstra penger jeg har for alt Ekstra skal spares. Sånn har han alltid sagt  så får dårlig samvittighet når jeg bruker penger på meg selv. Jeg styrer pengene mine selv og får ikke noe av dem så har ikke med det å gjøre. Jeg har heller ingen diagnoser. Begynner å bli oppgitt.  Vet ikke hva jeg skal gjøre. Da jeg tok det opp med dem fikk jeg bare kjeft og beskjed om å tie stille med meg. Jeg bor alene og har ingen barn. Men jeg har alltid blitt behandlet som barnet i familien etter jeg ble voksen også,  og også av andre i familien. Jeg vet ikke hvorfor. Flere som har det som meg? Hva gjør/gjorde dere?

Anonymkode: b842c...700

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da jeg tok det opp med dem fikk jeg bare kjeft og beskjed om å tie stille med meg.

Hadde tatt det opp en siste gang og svart ganske klart tilbake. Hadde mine foreldre snakket sånn til meg i voksen alder, hadde jeg jammen forklart i klartekst hvor "skapet skal stå".

Det bør du også. Kjeft tilbake og be de selv tie stille! 

Skrevet

Si i fra en gang til, og legg gjerne til at om de ikke respekterer dine grenser så er de ikke velkommen hjem til deg. 

Jeg har det ikke sånn, men der igjen så er det ingen kontakt med foreldrene mine. De har alltid latt meg seile min egen sjø, aldri noe hjelp eller støtte når jeg har spurt om det en gang. 

Anonymkode: 46baf...4d6

Skrevet

Gjør det samme med dem vel. Nei, gamlemor får ikke dra på cafe. Gamlefar må skru av TV-en etter klokka 21.00 og kun nrk er tillat. Maks to poteter hver til middagen. Restemiddag på torsdagen. Be dem tie stille om de protesterer.

Anonymkode: 6db73...dcf

Skrevet

Ikke uvanlig.

Man er forelder hele livet. De vil deg bare ditt beste, sett fra deres ståsted.

Her hjalp det å få barnebarn.

Du må bare minne de på at du har utdannelse, jobb, mann og barn og nærmer deg 40 😛

Da klarer man innrede huset sitt og 😅

Anonymkode: 16b1b...c0a

• Liker 1
Skrevet

Ikke helt samme oppførsel. Men noe som slet på meg, og som jeg ikke aksepterte i mitt hjem lenger.

Brøt kontakten i to måneder. Med en tydelig sms om hvorfor. 

Åpnet opp. Forbedring, så glapp det igjen. Da var det bare fingeren mot døra. Og la dem svette noen dager igjen.

Skulle ikke mer til før de gikk på nåler i forhold til hva de sa og gjorde... 

Anonymkode: 8c4c2...dc6

Skrevet

Ja, må prøve å sette dem på plass, men er ikke lett.

Anonymkode: b842c...700

Skrevet

Du må jo bare gi klar beskjed om at du er voksen, du tjener dine egne penger, dermed forvalter du også dine egne penger. Og at det å gå å snoke i andre voksne menneskers skuffer og skap for å 'sjekke', er direkte frekt. 

Min mor er fremdeles min mor, og jeg er minst i familien, så hun har nok på noen måter litt vanskelig for å la helt vær å være mamma når hun er med meg. Men hun behandler meg ikke i nærheten av den måten dine foreldre gjør, og jeg bruker selvsagt mine penger akkurat slik jeg vil, og mamma snoker aldri i skuffene mine. Legger seg heller aldri opp i hvordan jeg har innredet, hvor rotete/ryddig det skal være, osv. Det er slike ting som får være opp til meg. 

Anonymkode: cbf33...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...