kitekatt Skrevet 23. oktober 2005 #1 Skrevet 23. oktober 2005 og hvor mye alkohol ville dere regnet til disse?
Gjest lindas Skrevet 23. oktober 2005 #2 Skrevet 23. oktober 2005 hvor mange servitører kommer helt an på om maten skal serverres på fat eller tallerken... men er ikke sikkert hvordan det regnes ut... har hørt at en servitør kan ta flere gjester hvis det er på fat enn på tallerken, men for meg høres det litt bakvendt ut... det tar jo lengere tid, når de har tallerken har de jo med tre om gangen... åhhh hadde man bare husket det man lærte på skolen...
Tyren Skrevet 23. oktober 2005 #3 Skrevet 23. oktober 2005 Når jeg jobbet som servitør i selskaper og brylluper beregnet vi mellom 10 og 15 gjester pr servitør. Hvis det hadde vært mitt bryllup, hadde jeg valgt 5 servitører. Når det gjelder alkoholen, beregnet jeg selv ca en halv flaske rødvin pr pers og ca 4 flasker øl, dette er kanskje litt mye, men det passet oss og budsjettet vi hadde.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #4 Skrevet 24. oktober 2005 Har du proffe servitører skal det holde med 4! Vi hadde 90 gjester med 3 servitører og en hovmester, noe som gikk knirkefritt. Vi hadde 3 retter, alt servert på fat. Av drikke til maten hadde vi kalkulert med at vi ikke ville gå tom! Så vi hadde: 1/2 fl. hvitvin pr. voksne person til forretten, 1 hel fl. rødvin pr. voksne person til hovedretten, og et glass dessertvin pr. pers. Vi sitter igjen med 1 flaske hvitvin og 3 flasker dessertvin!!! All rødvinen ble drukket opp. Men familien vår er glad i vin da... Lykke til!
tordivel Skrevet 24. oktober 2005 #5 Skrevet 24. oktober 2005 Jeg jobbet som servitør før. Første dagen min på jobb skulle det være bryllup med 100 gjester. Vi var 5 servitører. Jeg fikk et bord med 10 gjester siden det var første dag på jobb. De andre hadde 20 gjester hver, altså 2 bord, og delte på det siste bordet.Det gikk veldig greit. Det var en tre-retter middag, og alle gjestene hadde maten sin på bordet innen 5 minutter. Så jeg tenker 4 servitører holder i massevis.
tuji Skrevet 24. oktober 2005 #6 Skrevet 24. oktober 2005 Jeg ville hatt fem servitører, og beregnet en halv flaske vin på hver. NOen drikker mindre og noen mer, men sånn jevnt over burde det passe. Til kaffen trenger du ikke så mange servitører, da forsyner vel folk seg selv. Det eneste måtte være å skjenke kaffe og evt. likør/konjakk, og sette frem kakene.
tass2406 Skrevet 24. oktober 2005 #7 Skrevet 24. oktober 2005 Vi hadde 7 servitører til ca 80 gjester. Gikk knirkefritt
lil Skrevet 24. oktober 2005 #8 Skrevet 24. oktober 2005 Vi tenkte på 4 stk til ca 70 gjester. Men vi skal ha buffe da, antar at vi ikke trenger fullt så mange da
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #9 Skrevet 24. oktober 2005 Som mange andre her sier, det kommer an på om servitørene er proffe eller ikke! også kommer det an på stedet - hvor langt er det mellom festsalen og kjøkkenet/oppvasken osv. Er det uproffe/halvproffe servitører, ville jeg beregnet 1 per ti gjester. Angående vin, så er det veldig lite med 1/2 flaske vin til hver gjest! Det vil si 2,5 glass, det - altså ett glass tilforrett og 1,5 til hovedrett. Sitter man til bords i fire timer, er det temmelig lite!
Jayli Skrevet 24. oktober 2005 #10 Skrevet 24. oktober 2005 Vi var 50 gjester til middag og hadde 6 servitører, 2 av dem jobbet som servitører og de andre 4 serverte for første gang. Alt gikk glatt for seg. Når det gjelder alkohol så beregnet vi: 1 glass velkomst pr.pers 1 glass hvitvin til forrett pr.pers 1/2 flaske til hovedrett pr.pers men dette var det vi beregnet, kjøpte inn ekstra rødvin så det ble nok mer en bare 2 glass per pers. Servitørene delte oppgavene slik at noen begynte med oppvasken etter hovedretten ble servert og resten gikk rundt å fylte opp glassene diskre.
Jayli Skrevet 24. oktober 2005 #11 Skrevet 24. oktober 2005 Vi var 50 gjester til middag og hadde 6 servitører, 2 av dem jobbet som servitører og de andre 4 serverte for første gang. Alt gikk glatt for seg. Når det gjelder alkohol så beregnet vi: 1 glass velkomst pr.pers 1 glass hvitvin til forrett pr.pers 1/2 flaske til hovedrett pr.pers men dette var det vi beregnet, kjøpte inn ekstra rødvin så det ble nok mer en bare 2 glass per pers. Servitørene delte oppgavene slik at noen begynte med oppvasken etter hovedretten ble servert og resten gikk rundt å fylte opp glassene diskre.
Annie78 Skrevet 24. oktober 2005 #12 Skrevet 24. oktober 2005 Vi var 50 til middag og 70 til kaffe. Til middagen var det 5 servitører, til kaffen stod disse i baren og ryddet...fikk ikke så mye med meg egentlig, men det hele funket helt supert. Hadde middag og fest på hotell...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #13 Skrevet 24. oktober 2005 Vi tenkte på 4 stk til ca 70 gjester. Men vi skal ha buffe da, antar at vi ikke trenger fullt så mange da ← Det er et helvete å rydde opp... Ha det i bakhodet. Hadde 64 til bords i mors og fars sølvbryllup i sommer, både pappa, jeg og øvrige gjester måtte hjelpe til å rydde bort, vi hadde tre "hjelpere". Tok laaaaang tid mellom koldtbordet og desserten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå