AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Jeg bor i Asker området og merker alltid at det er annerledes å være i Oslo enn i bærum. Menneskene er mer «moderne», hip etc og ser ut til å bry seg kun om seg selv når de er ute og går. Pluss at det virker som at Oslofolk er rikere? Merker dere noe forskjell? Anonymkode: 1dc0a...c83 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bor i Asker området og merker alltid at det er annerledes å være i Oslo enn i bærum. Menneskene er mer «moderne», hip etc og ser ut til å bry seg kun om seg selv når de er ute og går. Pluss at det virker som at Oslofolk er rikere? Merker dere noe forskjell? Anonymkode: 1dc0a...c83 Føler folk er rikere i Bærum jeg da, og ikke så arrogante. Anonymkode: 87b40...90c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Høres litt generaliserende ut. Er stor forskjell på ulike områder innad i Oslo og innad i Bærum. Anonymkode: 9e596...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Hvorfor er det plutselig greit å generalisere?? Anonymkode: 3bae8...bad
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det plutselig greit å generalisere?? Anonymkode: 3bae8...bad Jesus, ro deg ned. Det er bare min observasjon og MENING. Det er lov å ha en MENING Anonymkode: 1dc0a...c83 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Næsj. Og skal man på død og liv lage noen gruppegeneraliseringer er det nok rimelig mye større forskjell mellom en større gruppe personer fra Stovner og Røa enn det er mellom samme antall fra Bærum eller Røa. Oslo er ikke noen spesielt homogen by, og ekstremt øst-vest-delt. Anonymkode: 384d8...810 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Ja, folk i oslo er mer neppå og jordnære enn de i Bærum. Det er mange flere med et "eget" uttrykk og det reagerer man ikke på i sentrum. Jeg har bodt nede på Høvik verk i et par år og der ser folk to ganger på deg om du er litt ruskete på butikken. Anonymkode: df5ab...d20
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Dette kommer helt an på hvilket område folk er fra (både i Oslo og Bærum) Oslo er jo ikke akkurat et homogent område, som noen over her nevner, og det er heller ikke Bærum. Generelt sett vil jeg si at folk fra vestkanten i Oslo er temmelig like (sosio-økonomisk sett) folk fra visse deler av Bærum. Mens andre deler av Bærum er mer lik Oslo øst. Anonymkode: f80bd...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Oslo er selvsagt mer urbant og det preger miljøet. Anonymkode: fe78b...d15
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 Bærum Øst og Oslo vest er det så pg si det samme. Bodd begge steder Anonymkode: b6e57...ad6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå