AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har en følelse av at det er helt kaos i hodet, som jeg har dårlig tid i hodet. Klarer ikke å slappe av eller sitte still. Føler jeg må gå å gå, får ikke ro. Føler på mye uvirkelighetsfølelse når jeg har det også. Hva er dette? Sliter med angst, men aldri hatt det på denne måten før! Redd for å ikke bli meg selv igjen 😞Helt gåen i hodet! Anonymkode: 81128...c4e
missbluebird Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Det kan være mange grunner til det du opplever. Har du startet med noe nytt i det siste som kan være grunnen til dette? Begynt å spise eller drikke noe nytt, mer TV/PC/Nettbrett enn tidligere, endring i livssituasjon etc?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Angst kan endre seg og skifte former, har opplevd det mange ganger selv. Så baller det på seg når du blir redd for at det ikke skal gå over. Har du fått noen behandling for angsten din? Har du en behandler du kan ta kontakt med ved forverring, eller kanskje du kan få en time hos fastlegen? Anonymkode: 80712...dae
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 missbluebird skrev (23 minutter siden): Det kan være mange grunner til det du opplever. Har du startet med noe nytt i det siste som kan være grunnen til dette? Begynt å spise eller drikke noe nytt, mer TV/PC/Nettbrett enn tidligere, endring i livssituasjon etc? Nei, ingenting annet enn at jeg har hatt corona! Anonymkode: 81128...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Angst kan endre seg og skifte former, har opplevd det mange ganger selv. Så baller det på seg når du blir redd for at det ikke skal gå over. Har du fått noen behandling for angsten din? Har du en behandler du kan ta kontakt med ved forverring, eller kanskje du kan få en time hos fastlegen? Anonymkode: 80712...dae Ja, får behandling., men når jeg prøver å forklare hvordan det følest så har ingen hørt om det før 🤷🏻♀️ Det gjør meg veldig redd! Anonymkode: 81128...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Kan være stressrelatert! Jeg har det sånn i de periodene jeg er kjempestresset. Anonymkode: 01f51...906
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, får behandling., men når jeg prøver å forklare hvordan det følest så har ingen hørt om det før 🤷🏻♀️ Det gjør meg veldig redd! Anonymkode: 81128...c4e Det kan jo ikke stemme, for jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Pluss at på utredningsskjemaene for angst så er det flere spørsmål om denne typen uro hvor man ikke greier å sitte stille. Du beskriver jo en helt vanlig, men ganske sterk stressfølelse. Dette tror jeg ikke du trenger å være redd for, kjære deg. Men det er vondt å ha det sånn og være redd for det man kjenner! Sender deg en stor klem. Hvis du blir veldig redd så gjør det ingenting å ringe legevakten og få en vurdering. Anonymkode: 80712...dae
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan jo ikke stemme, for jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Pluss at på utredningsskjemaene for angst så er det flere spørsmål om denne typen uro hvor man ikke greier å sitte stille. Du beskriver jo en helt vanlig, men ganske sterk stressfølelse. Dette tror jeg ikke du trenger å være redd for, kjære deg. Men det er vondt å ha det sånn og være redd for det man kjenner! Sender deg en stor klem. Hvis du blir veldig redd så gjør det ingenting å ringe legevakten og få en vurdering. Anonymkode: 80712...dae Har du uro i hodet? Som at du ikke klarer å tenke klart? Blir så frustrert av det, vore plaget av det en stund. Har gjort meg deprimert 😭 Anonymkode: 81128...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan være stressrelatert! Jeg har det sånn i de periodene jeg er kjempestresset. Anonymkode: 01f51...906 Godt mulig det er stressrelatert, men klarer ikke å få det til å gå over, aner ikke hva jeg skal gjøre! Anonymkode: 81128...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har du uro i hodet? Som at du ikke klarer å tenke klart? Blir så frustrert av det, vore plaget av det en stund. Har gjort meg deprimert 😭 Anonymkode: 81128...c4e Konsentrasjonsproblemer eller hjernetåke er ikke uvanlig ved angst i det hele tatt. Har du ikke snakket med behandleren din om ulike symptomer på angst? Kanskje dere burde snakke om dette på nytt. Det beste du kan gjøre her og nå er kanskje å prøve å distrahere deg litt? Sette på noe hyggelig på TV, ta deg litt varm drikke. Kanskje du kan gå deg en liten tur. Forstår at dette ikke er noe du har lyst til akkurat nå, men prøv det likevel. Det hjelper å få tankene over på noe annet. Anonymkode: 80712...dae
Rosatoast Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du uro i hodet? Som at du ikke klarer å tenke klart? Blir så frustrert av det, vore plaget av det en stund. Har gjort meg deprimert 😭 Anonymkode: 81128...c4e Jeg sleit mye med dette før, og det er den mest vanligste form for symptom for stress og angst/uro. Går du på dps? Veldig merkelig at psykologen din sier at dette har hen ikke hørt om før. Da må hen enten være nyutdannet, uten erfaring eller rett og slett være ganske uprofesjonell. Prøv å finn utløp for tankene, om det hjelper å skrive med alt. Som en type dagbok, trene, meditere o.l.. For meg så hjalp mindfullness, og i dag sliter jeg nesten aldri med tankekjør lengre, bare om kvelden hvis det er noe spesielt. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Rosatoast skrev (3 minutter siden): Jeg sleit mye med dette før, og det er den mest vanligste form for symptom for stress og angst/uro. Går du på dps? Veldig merkelig at psykologen din sier at dette har hen ikke hørt om før. Da må hen enten være nyutdannet, uten erfaring eller rett og slett være ganske uprofesjonell. Prøv å finn utløp for tankene, om det hjelper å skrive med alt. Som en type dagbok, trene, meditere o.l.. For meg så hjalp mindfullness, og i dag sliter jeg nesten aldri med tankekjør lengre, bare om kvelden hvis det er noe spesielt. Lykke til Så dette er tankekjør da? Ja, er det vanlig med håpløshetsfølelse når man har det slik også? Anonymkode: 81128...c4e
Gjest Letharia Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Høres for meg ut som du lever i beredskapsmodus og har indre uro. Det fikk jeg høre av min terapeut når jeg slet med det samme, at jeg levde i fight or flight mode. At man alltid er litt på tuppa/paranoid, eller at man ikke klarer å rense hodet for millioner av tanker. Det som hjelper meg i sånne perioder er å meditere, appen Calm har hjulpet meg masse. Kan være verdt et forsøk? Sender deg en varm klem og håper du føler deg bedre snart 💞
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Konsentrasjonsproblemer eller hjernetåke er ikke uvanlig ved angst i det hele tatt. Har du ikke snakket med behandleren din om ulike symptomer på angst? Kanskje dere burde snakke om dette på nytt. Det beste du kan gjøre her og nå er kanskje å prøve å distrahere deg litt? Sette på noe hyggelig på TV, ta deg litt varm drikke. Kanskje du kan gå deg en liten tur. Forstår at dette ikke er noe du har lyst til akkurat nå, men prøv det likevel. Det hjelper å få tankene over på noe annet. Anonymkode: 80712...dae Joda, har diskutert det med behandleren min! Prøver å distrahere, men er ikke lett altså! Er så klar for å føle meg som meg selv igjen, er så sliten av dette! Anonymkode: 81128...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Letharia skrev (1 minutt siden): Høres for meg ut som du lever i beredskapsmodus og har indre uro. Det fikk jeg høre av min terapeut når jeg slet med det samme, at jeg levde i fight or flight mode. At man alltid er litt på tuppa/paranoid, eller at man ikke klarer å rense hodet for millioner av tanker. Det som hjelper meg i sånne perioder er å meditere, appen Calm har hjulpet meg masse. Kan være verdt et forsøk? Sender deg en varm klem og håper du føler deg bedre snart 💞 Skal prøve det! Takk for tips 🙂 ❤️ Anonymkode: 81128...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Min far beskriver det samme som deg, ts. Han forteller at det kom etter corona infeksjonen. Hva gjøre med aner jeg ikke 😔 Anonymkode: a220e...b99
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 Ta noen blodprøver hos lege, mangler du noe kan du faktisk føle deg litt slik du beskriver. Anonymkode: 3484e...803
Twister Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, ingenting annet enn at jeg har hatt corona! Anonymkode: 81128...c4e Jeg ville hatt dette i bakhodet. Har hørt flere som sliter med tankemønster etc. etter infeksjon. Det finnes egne opptreningsopplegg for long-covid så kanskje du kan se litt nærmere på det?
Rosatoast Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så dette er tankekjør da? Ja, er det vanlig med håpløshetsfølelse når man har det slik også? Anonymkode: 81128...c4e Ja.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min far beskriver det samme som deg, ts. Han forteller at det kom etter corona infeksjonen. Hva gjøre med aner jeg ikke 😔 Anonymkode: a220e...b99 Off, sliter han med angst til vanlig? Anonymkode: 81128...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå