Gå til innhold

Hvilken farge til liten leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal straks selge den lille leiligheten min på 70 m2. Leiligheten har to soverom og åpen stue/kjøkkenløsning. Vil ha så nøytrale farger som overhode mulig. Så det blir jo hvit. MEN taket og listene må og males, og de bør vel ikke være i samme farge som veggene? Hjeeeelp er så dårlig på sånt. Så mange forskjellige farger «hvit» det finnes. 

Anonymkode: a087e...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er poenget med å bruke krefter på å male en leilighet som skal selges? Nye eiere vil sannsynligvis male om igjen likevel.

Anonymkode: 662f1...e72

• Liker 3
Skrevet

Vanlig å ha lister samme farge som vegger, bare en annen glansgrad. 

Tak er vanligvis også fint som hvitt.

Hvis jeg først skulle ha noen farger inn, så hadde jeg tatt det på vegger i stedet for lister eller tak.

Anonymkode: 6ca68...f72

• Liker 3
Skrevet

Leiligheten trenger litt maling for å se mer presentabel ut på bilder og på visning. Hvit fordi jeg ikkehadde ønska at leiligheten jeg skulle kjøpe hadde en farge jeg måtte male over. Spørsmålet var vel egentlig, som tydeligvis ikke kom riktig frem, var det er vanlig med forskjellige hvitfarger på vegg og tak. 

Anonymkode: a087e...6ac

Skrevet

Bruk samme hvitfarge, men brukt maling for tak til tak og for vegg til vegg. Blir veldig stygt med ulike hvitfarger. 

Anonymkode: 94418...454

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil male i noe som er trendy nå siden du skal selge, ville jeg sett på en beige farge. Modern beige er veldig populært. Har du morgensol eller kveldssol inn? Med sistnevnte er det lurt å velge en hvitfarge uten så mye rødt i. Når det gjelder lister kommer det litt an på. Veldig mange maler lister i samme farge som veggen. Noen maler også tak i samme farge. Selv synes jeg Klassisk hvit er finest i tak.

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg skulle valgt fra min smak: Bruk samme hvitfarge på alt, eventuelt samme farge på tak og lister og en annen farge (ikke hvit altså) på vegg. Bruk feks Letthet både på vegger, lister og tak. Klassisk hvitt er veldig hvit og kan bli kald avhengig av lyset.

Anonymkode: debd7...f32

Skrevet

Har du alt i hvitt vil leiligheten se umoderne ut. Dersom du uansett må male ville jeg valgt noe i beige, det er veldig inn og samtidig nøytralt.

Anonymkode: abe87...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...