Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne helgen avsluttet jeg forholdet mitt, etter 7 år. Det kom ikke som noe sjokk, for det har ikke fungert på lenge og jeg har hatt følelser om å slå opp i flere mnd nå. (Vi bodde ikke sammen.)

Vi tok praten på kvelden, og gikk å la oss. Hadde tatt et par øl, så han kunne ikke kjøre hjem. Neste dag forventet jeg at han tok med seg de få eiendelene han har her, og at vi var ferdig. For akkurat nå trenger jeg avstand, egentid og fokus på andre ting i livet.

Han virker enig i bruddet, men har samtidig fortsatt mye på hjertet som må ut, før vi kan avslutte totalt. Mens jeg er ferdig snakket. Dagen etter sendte han meg mld å lurte på om jeg kunne sette av en helg til å snakke ut, slik at vi kan "avslutte dette med respekt for hverandre", for vi har "tross alt vært sammen i mange år". Jeg skjønner hva han mener, men samtidig har vi snakket så jævlig mye i det siste, og jeg har ikke mer å si. Og jeg er heller ikke intr. i hva han har å si lenger. Jeg sa at vi kan prate sammen én dag, men etter det må vi distansere oss, så ikke dette blir vanskeligere enn nødvendig. For så lenge jeg ikke er med han, er livet enklere, for min del. Og nå er det jeg som har slitt mest i dette forholdet, og nå vil jeg bare komme meg videre. Er redd for at å tilbringe mer tid nå, til å snakke eller ha det hyggelig, vil gjøre det vanskelig. Og jeg orker ikke bruke tiden fremover på å evt. savne det vi hadde, når jeg er på et så bra punkt som nå.

Jeg er veldig rettferdig av meg, og vil liksom at han skal få snakket ut og få behovet sitt oppfylt, men føler det går på bekostning av meg og egne følelser. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 9818a...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er ikke på samme sted mentalt. Det er man ofte ikke ved et brudd. Han vil ha nærhet, du vil ha avstand. Han overtolker din velvilje, du overtolker hans "enighet i bruddet". Han vil ha closure og svar, du vil vekk.

Ingen av dere er på et bra sted for å få så mye ut av et møte. 

Anonymkode: 44487...764

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere er ikke på samme sted mentalt. Det er man ofte ikke ved et brudd. Han vil ha nærhet, du vil ha avstand. Han overtolker din velvilje, du overtolker hans "enighet i bruddet". Han vil ha closure og svar, du vil vekk.

Ingen av dere er på et bra sted for å få så mye ut av et møte. 

Anonymkode: 44487...764

Enig i dette. Det beste er å bare avslutte dette og ikke møtes på en stund. 

Anonymkode: 8720d...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...