Gå til innhold

Tramp stamp er in igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jippi da blir jeg in igjen😂

Anonymkode: 1dd95...c8c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jippi da blir jeg in igjen😂

Anonymkode: 1dd95...c8c

Herlig👍

Anonymkode: 4b928...717

• Liker 1
Skrevet

The rise of the tramps ♡

Anonymkode: ae4a2...2d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker på det som harry siden moten på 90 tallet var harry for meg, og at de tatoveringene ofte var tribal mønster, men plasseringen på korsryggen og tatoveringer liker jeg, så med mindre du skaffer en tribal tatovering, hvorfor ikke? 😊 

Anonymkode: ce07f...581

• Liker 1
Skrevet

Syns det er kult.

Enig i at det er harry men er masse annet som er harry jeg syns er kult også😛

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gjør heldigvis ting uavhengig om det er in eller ei. Det være tatovering, male stua, klær jeg bruker, farger jeg strikker i. 

Anonymkode: 98183...bab

Skrevet

Neeeei?!?!😂 at noe så stygt har gleden av å se dagens lys igjen, nei nei nei🤷‍♀️😂

Anonymkode: ddaac...ee1

Skrevet

Mange som har et glansbilde av tidligere perioder. De tror det var så stas med moten fra den tiden, men vet ikke om hvordan det ble opplevd. 

De i artikkelen er Gen Z. Mange av 80- og 90-tallets barn som vokste opp under Y2K-motetiden husker det mye annerledes enn Gen Zers gjør. For de som var barn og tenåringer på begynnelsen av 2000-tallet, representerer disse motetrendene mer enn klær: De er en påminnelse om de giftige skjønnhetsstandardene som preget moteindustrien og sterkt forvrengte unges kroppsbilder. 

Fra og med 1990-tallet ble standarden for skjønnhet personifisert av "heroin chic"-estetikken. "Heroin chic" var et begrep som ble brukt for å beskrive "it"-jentene fra slutten av 90-tallet og Y2K-tiden. Nøkkeltrekkene til dette utseendet var kantete beinstrukturer, blek hud og fremfor alt en ekstremt tynn kropp. Det estetiske var skadelig av mange grunner, men den som ser ut til å være den mest truende i dag er den urealistiske kroppsstandarden den skaper.
For å opprettholde det estetiske trivdes Y2K-moteindustrien med body shaming og uoppnåelige bilder av perfeksjon. Og selv om mange Gen Z-ere er for unge til å huske toksisiteten til denne epoken, sliter mange millennials fortsatt med å komme seg etter de usunne leksjonene som ble boret inn i hodet deres i løpet av deres formasjonsår. Skaperen Collin McCarthy, kjent på nettet som @theprincessandthepoppers, forsvarte millennials reaksjoner i en viral TikTok-video; Når det gjelder kombinasjonen av lave bukser-navle-ringer, sa McCarthy: "Kroppen din var moten ... du viste ikke frem det du hadde på deg, du viste frem magen din."

Han fortsetter å påpeke måten Y2K-motetiden forvrengte mange menneskers kroppsbilder ved å overbevise dem om at den eneste akseptable kroppstypen var størrelse 2 eller mindre. "Det krever mye omkobling for å avlære det," forklarte han, og skisserte de varige effektene som barn og tenåringer på 2000-tallet fortsatt føler på grunn av det enorme presset for å holde tritt med Y2K-utseendet. Kommentarene til McCarthys video avslører en sterk enighet med poengene hans. Bruker @thejennoble bemerket: "Rekk opp hånden hvis du noen gang har blitt personlig utsatt for den lave jeansen," og @curly_k8 la til: "Jeg vil ikke at døtrene mine skal gjennom det helvete som jeg gjorde!"

Anonymkode: e61fa...f0b

Skrevet

Håper bare at en husker at sånne tatoveringer kan gjøre at en ikke kan få spinalbedøvelse fx ved operasjoner og fødsler. Det er jo «litt» dumt bare for å følge moten

Anonymkode: 64493...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...