Gå til innhold

Når starter lærere jobb etter sommerferien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne som lærer til høsten og ser at det på jobbannonser står at oppstart er 01.08. 

Er dette da lærere er tilbake på arbeidsplassen sin? 

Skal bestille ferie og ser at det er billigst i slutten av juliog begynnelsen av august, men jeg vil ikke bestille før jeg vet når man starter å jobbe. 

Hører mange sier at lærere begynner uken før elevene starter på skolen, men når er dette? 

Anonymkode: 95c19...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har planleggingsdager før elevene starter, og disse er uka før skolestart. Du kan sjekke skoleruta på kommunens nettsider. Som regel er det rundt 11/12/13 august, så du rekker nok en tur😊

Anonymkode: 7e79a...084

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter med planleggingsdager rundt 12. august.

Anonymkode: b49db...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekket dette med ny arbeidsgiver. Kommunene har ulike oppstartsdatoer for når elevene begynner på skolen og ulikt antall planleggingsdager i forkant. Hos oss starter elevene 17. august, og vi 10. august. De fleste ligger nok rundt disse datoene, men det kan variere. :)

Anonymkode: eecc5...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune starter lærerne ca. en uke før elevene starter. :)

Anonymkode: 96a05...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man som nyansatt betalt fra 1 august selvom man ikke begynner før 10 august feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hobbykokken skrev (3 timer siden):

Får man som nyansatt betalt fra 1 august selvom man ikke begynner før 10 august feks?

Hvis kontrakten din er fra 1.august så gjør du det. 

Og antageligvis er kontrakten din fra 1.august. jeg har aldri hørt om lærerkontrakt med oppstart 12.august. 

De halvannen- to ukene før oppstart er dager man avspaserer på forhånd. 

(Enkelt forklart: Friperioden i slutten av juni er avspasering for timer man har jobbet. Juli er ferie, august er avspasering for timer man skal jobbe.)

Anonymkode: 9fd5c...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...