Gå til innhold

Søndag og nabo sint fordi jeg ikke åpner når hun ringer på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettop flyttet inn i blokk. Var på fylla i gårkveld og bråvåknet av at det dinget på døra. Tror kl var rundt halv ni. Tenkte ikke noe over det og jeg sovna igjen. Så fikk jeg stablet meg på bena å stått opp å ordna meg kaffe og smertestillende til hodet. Så dinger det på døra igjen flere ganger, og det er visstnok en nabo som skulle spørre om noe men hun visste ikke engang hvem jeg var siden jeg er nyinnflyttet. Hun skulle ha tak i de som bodde her før. Å hun lurte på hvorfor i all dager jeg ikke åpner døra når jeg er hjemme 

Og så mens vi sto der holdt hun i døra mi og på en måte gikk inn i gangen min sånn at hun sto inne i leiligheten min. Jeg hadde knapt fått kledt på meg og ordentlig fyllemage har jeg å. 

Så spurte hun hvorfor jeg  ikke åpnet første gangen hun ringte på og virket sur for det. Jeg sa at det er søndag og jeg sov. Men hun ville ikke høre og påsto at når man bor i blokk så har man med å åpne når det dinger på døra. 

Jeg mener det er feil og at jeg har min rett til å ikke åpne døra. Er det noen uskrevne regler som jeg ikke vet om når det kommer til naboer og blokk? At man på en måte er pliktig til å åpne hvis man er hjemme eller noe kanskje. Hun virket så streng. Og ubehagelig at hun gikk inn i gangen min sånn . Noen tips til hva jeg kan si hvis hun kommer her igjen? Jeg er så konfliktsky å vil ikke være vanskelig 🤕 

Anonymkode: 13988...3ec

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kastet henne på hue og ræva ut. Neste lørdag du er ute på fest og kommer hjem syns jeg du skal stikke innom henne rundt kl 3 på natta. Svarer hun ikke kan du si at det er folkeskikk å åpne. Kanskje kjerringa lærer en lekse 

Anonymkode: d1d1c...ff1

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke bry deg, naboen mangler sosiale antenner. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er så konfliktsky å vil ikke være vanskelig 🤕 

Her har du problemet. Stå opp for deg selv. 

Anonymkode: 87e2c...7e1

• Liker 14
Skrevet

Herregud. Her må det jo være noe psyk?

neste gang setter du grenser. Har du tittehull i døra så bruk det flittig før du vurderer å åpne.

Anonymkode: b5586...05e

• Liker 10
Skrevet

Ikke åpne døra for henne. Hvis hun fortsetter ville jeg sagt ifra til styreleder. Det er ingen regel om at man må åpne døren

Anonymkode: 57c15...a1d

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet

Herlighet for en nabo. Du velger selv når du vil åpne døren!

Anonymkode: 45c48...2d9

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har en gal nabo, lykke til 👍

Anonymkode: 63e5a...78e

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper de forrige eierne er sjeleglad for at de fikk solgt, de feirer sikkert at de er kvitt den naboen der.

Anonymkode: 362be...dad

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Minna meg om en klikk nabo i Oslo, som begynte å riste i barnevogna mi, med baby inni fordi hun ble sur på meg, hun hadde en hund hun trodde var babyen sin. Heldigvis flytta klikk dama, merkelige at ikke visse bare blir stuet inn på institusjoner som i gamle dager.

Anonymkode: 609e9...e55

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde kastet henne på hue og ræva ut. Neste lørdag du er ute på fest og kommer hjem syns jeg du skal stikke innom henne rundt kl 3 på natta. Svarer hun ikke kan du si at det er folkeskikk å åpne. Kanskje kjerringa lærer en lekse 

Anonymkode: d1d1c...ff1

Haha ja kanskje det ☺☺ 

Nei men jeg synes det var invaderende. Å nå er jeg redd for at siden jeg ikke sto opp for meg selv så tok hun det som at neste gang hun dinger på så vil jeg åpne med en eneste gang. Tenkte i sta på om jeg kan skru av ringeklokka men det går ikke her ser jeg.

Skrevet

Hun er nok ikke helt normal TS. Har nylig flytta jeg og. Traff på en dame borte ved søppeldunkene, og hun sa bare noe ala "JEG må få komme til" tenkte med en gang på at den forrige eieren snakket om en ustabil dame som bodde på rekka. Vanligvis sier folk hei og velkommen feks. 

Så jeg sa at jeg skulle flytte meg, og så lurte hun på om jeg var ny. Og virket bare veldig brydd om at jeg snakket til henne. Noen folk trenger man ikke komme innpå, og det er slike folk. 

Anonymkode: a619a...092

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å hun lurte på hvorfor i all dager jeg ikke åpner døra når jeg er hjemme 

Det har ikke hun noe med, skal du si da. Du skulle svart at du var spent fast i sex-huska inne på soverommet akkurat når hin ringte på så det var derfor du dessverre ikke hadde anledning til å åpne. Spør man så får man tåle svaret 😌

• Liker 13
Skrevet

Har du kikkehull i døren? I så fall ville jeg konsekvent ikke åpnet om hun ringer på igjen.

Anonymkode: 68e7c...602

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Haha ja kanskje det ☺☺ 

Nei men jeg synes det var invaderende. Å nå er jeg redd for at siden jeg ikke sto opp for meg selv så tok hun det som at neste gang hun dinger på så vil jeg åpne med en eneste gang. Tenkte i sta på om jeg kan skru av ringeklokka men det går ikke her ser jeg.

Har du kikkehull i døra, slik at du vet om det er hun som ringer på? 

Hun har ingenting å gjøre i din leilighet. Gjentar det seg at hun forsøker å gå inn til deg om du åpner, er det bare å si klart i fra. "Unnskyld meg, hvilken rett tror du at du har til å bare gå inn i leiligheten til en fremmed?" 

• Liker 6
Skrevet
nordlending skrev (1 minutt siden):

Har du kikkehull i døra, slik at du vet om det er hun som ringer på? 

Hun har ingenting å gjøre i din leilighet. Gjentar det seg at hun forsøker å gå inn til deg om du åpner, er det bare å si klart i fra. "Unnskyld meg, hvilken rett tror du at du har til å bare gå inn i leiligheten til en fremmed?" 

Nei har ikke kikkhull i døra ☹

Skrevet

Det er naboen din som er blottet for dannelse og sosiale antenner. Det er ikke normalt å kreve at folk skal åpne når det ringer på, det bestemmer beboeren selv. Dessuten er det ikke vanlig å ringe på hos folk klokken halv ni i helgene, med mindre det er noe som virkelig haster. Det er også helt utenom det vanlige å tre inn i leiligheten til noen man ikke kjenner, uinvitert.

Anonymkode: 075a0...417

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Skaff deg en sånn sikkerhetslås på døra, så trenger du ikke åpne døren helt neste gang så hun ikke kommer seg inn. Jeg bor i blokk, og jeg åpner ikke for noen jeg ikke kjenner. Du skulle vært sur på henne for at hun vekket deg. 

Anonymkode: fa947...6b3

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei har ikke kikkhull i døra ☹

Hvis det er din leilighet så kan du vel installere det?

Anonymkode: 8d212...eb8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...